loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی بازدید : 66 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

یک کارشناس شرعی رویت هلال گفت: به احتمال فراوان ماه رمضان 30 روزه بوده و جمعه عید فطر خواهد بود.

ایسنا:  یک کارشناس شرعی رویت هلال گفت: به احتمال فراوان ماه رمضان 30 روزه بوده و جمعه عید فطر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی چیت‌سازیان با اشاره به این‌که «احتمال این‌که هلال ماه شوال در غروب چهارشنبه دیده شود بسیار کم است» اظهار کرد: به احتمال فراوان ماه رمضان امسال 30 روزه است و جمعه عید فطر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: غروب چهارشنبه 29 ماه رمضان 200 گروه رصدی برای رویت هلال ماه شوال به نقاط مرتفع کشور عازم می‌شوند که اگر چهارشنبه ماه رویت شود پنج‌شنبه عید فطر خواهد بود در غیر این صورت قطعا جمعه عید فطر است.

این کارشناس ستاد استهلال با تاکید بر این‌که «احتمال اینکه جمعه عید فطر باشد بیشتر است» افزود: ملاک کشورهای عربی در اعلام روز پنج‌شنبه به عنوان عید فطر ملاک‌های متفاوتی است اما ملاک ما رویت هلال است. این در حالی است که رویت پذیری هلال در ایران با چشم مسلح در غروب چهارشنبه نیز بسیار ضعیف است.

 چیت‌سازیان در پایان گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهند که به احتمال زیاد عید فطر براساس اعلام تقویم روز جمعه خواهد بود.

  منبع «شبکه نیوز»

مهدی بازدید : 87 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (0)

سازمان حج و زیارت از زائران حج امسال خواسته تا سریع‌تر هزینه‌ی قربانی حج تمتع امسال را پرداخت کنند، این در حالی است که این سازمان قبلا گفته بود، این هزینه را از محل تخفیف‌های گرفته‌شده پرداخت می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار سرویس حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزایش قابل توجه قیمت حج واجب امسال و اعتراض مردم و نمایندگان آن‌ها در مجلس، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت تا به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و همچنین گرفتن تخفیف از عربستان باشد. این سازمان اردیبهشت‌ماه امسال اعلام کرد که پس از رایزنی با هواپیمایی سعودی، به کاهش هزینه‌ی بلیت و دریافت 70 دلار تخفیف موفق شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی - رییس سازمان حج و زیارت - نیز در این‌باره اعلام کرد که بانک را مکلف کرده تا برای همه‌ی زائران حساب کوتاه‌مدت افتتاح کند تا در صورت گرفتن تخفیف در همه‌ی سطوح خدماتی، مانند تخفیف حاصل‌شده در قیمت بلیت هواپیما، مابه‌التفاوت آن به‌شکل اتوماتیک به حساب زائر واریز شود.

 

طبق دیگر اعلام این سازمان، قرار بود هزینه‌ی قربانی حج واجب امسال نیز از محل دریافت این تخفیف‌ها پرداخت شود؛ ولی حالا غلامرضا رضایی - معاون حج و عمره‌ی سازمان حج و زیارت - این موضوع را منتفی دانسته است.

 

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت وجوه قربانی براساس تخفیف‌هایی که قرار بود به زائران بازگردادنده شود؟ گفت: با تغییری که در تعداد افراد اعزامی به حج تمتع امسال صورت گرفت و همه‌ی کشور‌ها به کاهش ۲۰ درصد از جمعیت زائران خود موظف شدند، سازمان حج و زیارت نیز مجبور شد بعد از کاهش ۲۰ درصدی، قرارداد تعدادی از هتل‌های مکه و مدینه خود را فسخ کند که هتل‌داران برای فسخ این قراردادها هزینه‌هایی را از سازمان گرفتند که این‌ها به هزینه‌های حج تمتع ۹۲ اضافه شدند.

 

معاون حج و عمره اظهار کرد: بر این اساس، کارشناسان در حال بررسی هستند که با توجه به تخفیف‌های گرفته‌شده قبل از کاهش 20 درصدی و ضرری که سازمان برای کاهش 20 درصدی اقامت در هتل‌های عربستان متحمل شده، آیا امکان بازگرداندن وجوهی وجود دارد یا خیر، که هنوز چیزی اعلام نشده است.

 

رضایی در ادامه، به پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: فعلا پرداخت نشدن هزینه‌ی قربانی و پرداخت این هزینه از مبالغی که قرار بود به زائران بازگردانده شود، منتفی است و همه‌ی زائران باید این هزینه را پرداخت و اصل فیش واریزی را به مدیر کاروان خود تحویل دهند و تصویری از آن را نزد خود نگهداری کنند.

 

وزارت حج عربستان در تیرماه امسال با ارسال نامه‌ای به کشورهای اسلامی رسما موضوع کاهش 20 درصدی سهمیه‌ی حج امسال را مطرح و از کشورها خواست تا در این‌باره اقدام کنند. دلیل عربستان برای انجام این خواسته، اجرای طرح توسعه‌ی حرمین در مدینه و بویژه مکه بود. این مسأله اعتراض بسیاری از کشورهای اسلامی را برانگیخت، چراکه عمل به این خواسته برابر با متحمل شدن خسارت مالی سنگینی بود.

 

سازمان حج و زیارت ایران هم اگرچه در ابتدا، زیر بار کاهش سهمیه نمی‌رفت و آن را تکذیب می‌کرد، اما سرانجام پس از قبول این درخواست، مجبور به فسخ قرارداد با برخی هتل‌ها در عربستان شد.

 

رییس سازمان حج و زیارت با آن‌که گفته بود، برای فسخ قرارداد با بیش از 14 هتل در عربستان، یک ریال هم به صاحبان آن‌ها نپرداخته، اما سیاست‌های دیگری که این سازمان در پیش گرفت، مثل ادغام کاروان‌های حج که هزینه‌ی بیشتری را به برخی زائران به‌منظور انتقال به کاروان‌های گران‌تر تحمیل کرد و همچنین گرفتن هزینه‌ی قربانی از زائران برخلاف وعده‌ی قبلی، ظاهرا نشان‌دهنده‌ی آن است که سازمان حج و زیارت خسارت مالی حج واجب امسال را از جیب زائران پرداخت می‌کند.

 

هرچند موسوی در توجیه ادغام برخی کاروان‌ها که به‌دنبال حذف 20 درصد از مدیران کاروان‌ها اتفاق افتاد، گفت: سازمان حج از زائران پول اضافی نمی‌گیرد و آن‌ها فقط مابه‌التفاوت هزینه‌ی هتل را پرداخت می‌کنند.

 

او همچنین افزود: در حالی که عربستان 20 درصد از سهمیه‌ی همه‌ی کشورها را کم کرده، سازمان حج و زیارت چه کاری می‌تواند انجام دهد، اما زائر می‌تواند مطمئن باشد، سهمیه‌اش برای سال آینده محفوظ است.

محسن بازدید : 58 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

یاهو دست به خرید Rockmelt زده. سرویسی که ادعا می کرد می تواند مرورگر ها را دوباره اختراع کند و به آن ها چهره ای اجتماعی تر بدهد، اما خیلی زود با شکست مواجه شد. این سرویس نتوانست کاربران مورد انتظارش را جذب کند و رفته رفته روزهای سیاهی را پیش روی خود می دید، تا اینکه ماریسا میر، مانند دایه ای مهربان از راه رسید. یاهو مانند بسیاری از استارت آپ های نه چندان موفق دیگر که در چند وقت اخیر خریداری کرده، Rockmelt را نیز به تملک خود در آورد.

میر به خاطر خرید های عجیب و غریب، در چند وقت اخیر به شدت از جانب رسانه ها تحت فشار قرار گرفته. خرید استارت آپ هایی با مخاطب اندک، شکست خورده و یا رو به نابودی، تصمیماتی سؤال بر انگیز از جانب مدیر شرکتی به شمار می روند که خود وضعیت چندان ایده آلی ندارد و با دوران اوجش، کیلومتر ها فاصله دارد.اما میر در خرید این سرویس ها، نکته ای را می بیند که دیگران از آن غافل می شوند.

 

او در واقع با این خرید ها، کمپانی ها را تحت تملک خود در نمی آورد، بلکه مهندسین آن شرکت ها را برای خود استخدام می کند.مجله معتبر Businessweek در مقاله ای به این نکته اشاره می کند که یاهو هر بار با خرید شرکتی، مهندسینی قابل را با قرارداد آماده ۲ تا ۴ ساله به مجموعه خود اضافه می کند و آن ها را مشغول ساخت سرویس های مورد نظر خودش می کند.

کمیاب فان

اما آیا برای یاهو راحت تر و ارزان تر نخواهد بود اگر بخواهد برنامه نویسان و مهندسین را از بازار آزاد و یا مستقیما از دانشگاه ها استخدام کند؟

پاسخ منفی است. این روز ها رقابت برای جذب توسعه دهندگان در Silicon Valley به طرز وحشتناکی میان غول های دنیای تکنولوژی، بالا گرفته است.

 

‏استخدام کنندگان سعی می کنند برنامه نویس های تازه اخراج شده را با فعالیت در بخش نظرات داستان های خبری که موضوع شان اخراج کارمندان است، جذب کنند. دیگر جویندگان انسان نیز در کافه هایی که کارمندان سابق (اخراجی ها) در غم از دست دادن شغل شان مشغول غم گشایی با نوشیدن زیاد بودند، ظاهر می شوند و مصاحبه های شغلی برای آنها ترتیب می دهند.

کمیاب فان

اما در این بین، استخدام برای شرکتی مثل یاهو، سخت تر از دیگر کمپانی ها است. شرکتی که در چند وقت اخیر حسابی از رقبای خود عقب مانده و در بین جوانان برنامه نویس، به عنوان پیر ریش سفید دنیای «دات کام» شناخته می شود. اما راهی که میر انتخاب کرده، حق انتخابی را برای توسعه دهندگان قائل نمی شود. یاهو به استعداد هایی در زمینه موبایل نیاز دارد، و میر با اتکا به پول شرکت سرمایه گذاری علی بابا، به خوبی افراد مورد نظرش را به چنگ می آورد.

در واقع اکوسیستم دره سیلیکون، بدین صورت است که بهترین برنامه نویسان معمولا جذب استارت آپ ها و پروژه های کارآفرینی می شوند، تا از طریق شراکت با آن ها، شانسی برای پول دار شدن یک شبه داشته باشند. در صورتی که استارت آپ ها با شکست مواجه شوند، شرکتی که بر روی برنامه نویسان جوان سرمایه گذاری کرده، سعی می کند کمپانی بزرگی را پیدا کند که حاضر است برای داشتن مهندسین مستعد موجود، هزینه کند.

و این گونه چرخه استارت آپ های متعدد و آزمون و خطاهای گوناگون در دره سیلیکون، به گردش در می آید.به هر ترتیب، تنها زمان است که می تواند اثر بخش بودن استراتژی مریسا میر را اثبات کند. یاهو تحسین ها و جوایز بسیاری را با اپلیکیشن هواشناسی جدیدش به خود اختصاص داد و نشان داد که می تواند محصولات بی نقصی را در حوزه موبایل ارائه دهد.

 

در حالی که منابع مالی شرکت در حال ریزش است، میزان مشارکت کاربران و ترافیک سایت سرانجام روند صعودی به خود گرفته و از همه مهم تر نرخ کناره گیری کارمندان از سمت های خود، ۵۹ درصد کاهش داشته. کسی چه می داند، شاید خون جدیدی که میر به ساختار یاهو تزریق کرده، بتواند آینده این ریش سفید دنیای دات کام را با تحولی جدی روبرو کند.

محسن بازدید : 65 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

این مطلب به نقل از سایت شخصی ایشان به این شرح است:

 

در پی برنامه ماه عسل شبکه سه که در تاریخ 30 تیر از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، ما مسئولین، جمعی از داوطلبین و گروه جوانان بنیاد کبری (س) لازم دیدیم طی بیانیه ای نسبت به اقدام صورت گرفته در این برنامه مراتب اعتراض خود را اعلام کنیم. زیرا با در نظر گرفتن تمامی وجوه، نمی توان بر نابخردی و بی اخلاقی نمایش داده شده چشم بست و با یک توجیه ِحداقلی ِعامه پسند سر کبک ِعقل و عاطفه را در برف جهل و ندانستن فرو برد.

 

برنامه «ماه عسل» که بناست پیش از افطار، جان روزه دار را از معنویت و عقلانیت سرشار کند تا ضعف و کاستی بدنی حاصل از روزه جبران شود و قرار است به عنوان یکی از پربیننده ترین افطارانه های سیما، عطر خدا را به خانه مردم ببرد، راه را به خطا رفت و در حق «انسان» کوتاهی کرد. چرا که در مواجهه با زوجی که از داشتن فرزندی محروم بودند، به جای برخورد عقلانی و اخلاقی، فقط به تسکین آنی درد پرداخت و کودکی را به ایشان پیشکش کرد!

 

اما این در شأن «انسان» و آن «کودک پیشکش شده» نبود. در حالی که خداوند 27 بار با احترام از یتیم در قرآن کریم نام می برد و حقوق او را محفوظ می دارد، چنین نحوه برخوردی نمی تواند الگو و سرمشقی مناسب برای مردم در حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست باشد. گویی شخص این کودک اصلا مهم نیست. کودکی که این چنین هدیه می شود مهم نیست که از انبار صدا و سیما و از اموال آن سازمان باشد یا از بازار او را تهیه کرده باشند. بلکه مهم این است که حضورش فقط اشک مخاطب را در آورد!

 

به راستی امروزه چگونه و در کجا پیشکش «انسان» جایز شمرده می شود که تهیه کنندگان برنامه از آن بهره برده و خود را مجاز به این کار دانسته اند.

 

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، چهره کودکی که سرپرستی وی توسط خانواده ای تقبل شده را به راحتی نمایش دادند و با خود نیندیشیدند که او در آینده وقتی به مدرسه می رود، ازدواج می کند یا در قالب فعالیت های مختلف به جامعه پا می گذارد، آیا می خواهد اینگونه شناخته شود؟ آیا می خواهد همه بدانند زندگی او را خانواده ای تقبل کرده اند و خبری از خانواده اصلی اش ندارد؟

 

آیا تنها وظیفه دست اندرکاران سیما پر کردن کنداکتورهاست؟ پس مسئولیت حفظ کرامت انسان ها در هر دو سوی دوربین بر عده کیست؟ مسئول گرامی داشت خردورزی و اخلاق در تهیه برنامه ها بر عهده کدامین رسانه است؟

 

به هر روی، آنچه که در «ماه عسل» رخ داد هم سیمای شبکه سه را نازیبا کرد و هم شأن انسانی کودکان را به ناکجا بُرد و هم دل مخاطبین را افسرد. امید است این حرکت مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفته و رسانه ملی بداند بیش از همه مسئول حفظ کرامت انسان است، که اگر نباشد تلاش شبانه روزی اش به هیچ کار نمی آید.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 992
  • بازدید کلی : 67,806
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت