loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی نجف زاده بازدید : 544 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

محققان و پژوهشگران نهادهای بهداشتی پیشنهاد می‌کنند بزرگسالان در برنامه تناسب اندامشان میزان ورزشهای ایروبیک و کششی قرار دهند:
- تمرینات ایروبیک متوسط، حداقل به میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته و یا ۷۵ دقیقه تمرینات پر تحرک و شدید ایروبیک برای همین بازه زمانی.
- تمرینات کششی حداقل دو بار در هفته.

تمرینات مداوم بدنی کمک می‌کند وزنتان را کنترل کنید. این دست از تمرینات ساده ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را در شما کاهش می‌دهند و استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما را قوی می‌کنند. چنانچه برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اید و یا با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است قبل از هر کار با پزشکتان مشورت کنید.

زمانی که خودتان برنامه تناسب اندامتان را تنظیم می‌کنید، فراموش نکنید تا برای خودتان اهدافی در تناسب اندام تعیین کنید. راجع به نکات خوب و بد در تناسب اندامتان فکر کنید و برنامه خود را برای دستیابی به نقاط خوب و از دست دادن نقاط بد یادداشت کنید. فراموش نکنید که برنامه سنگینی تنظیم نکنید؛ چرا که پس از چند روز از اجرای آن سر باز می‌زنید.

شروع یک برنامه مرتب برای تناسب اندام تصمیم مهمی است، اما نیازی نیست که لزوما کامل باشد. با برنامه ریزی و حرکت دقیق به سمت هدف، می‌توانید تمرینات ورزشی را به عادتی سالم تبدیل کنید که تا پایان عمر شما را از گزند بیماری‌ها در امان نگه دارد.

آغاز یک برنامه تناسب اندام شاید از بهترین کارهایی باشد که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. تحرکات مداوم می‌توانند ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را در شما کاهش دهد و تعادل بدن شما را برقرار کند و در نهایت به شما کمک کند تا وزنتان را کاهش دهید و به وزن ایده‌آل برسید. انجام تمرینات روزانه حس بهتری را در شما القا می‌کند و تمامی مزایا بدون در نظر گرفتن سن، جنس و توانایی جسمی از آن شما خواهد بود.

مهدی نجف زاده بازدید : 563 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است.

 خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است. این اسید نوعی اسیدچرب امگا۶ است که بدن آن را به اسیدچرب مفید تبدیل می کند که کاهش دهنده التهاب است. به نقل از سایت هلث نیوز، این روغن طبیعی بیماری های متعددی را برطرف می کند از جمله استرس و تب. در قدیم دمنوش آن برای درمان سرماخوردگی و تب استفاده می شد. این روغن درمان کننده آلرژی ها، اضطراب، افسردگی، آسم، سرطان سینه، سنگ کلیه،ام اس، پوکی استخوان، سندروم قاعدگی و کاهش دهنده وزن است.

* گردش خون را بهبود می دهد زیرا مانع لخته شدن خون می شود.

* خطر فشار خون را کاهش می دهد.

* از بروز سرطان از جمله پروستات پیش گیری می کند.

* به کاهش علایم زنانه مانند، علایم قبل از قاعدگی، نازایی زنان، گرگرفتگی و گرفتگی عضله کمک می کند.

* توجه داشته باشید مصرف هر نوع داروی گیاهی یا روغن آن باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

مهدی نجف زاده بازدید : 549 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر هنوز از افزایش وزن ناشی از خوردن و خوابیدن‌های اجباری شکایت دارید و نتوانسته‌اید از این اضافه وزن رهایی پیدا کنید، …
می‌توانید برای لاغر شدن از گزینه‌های گیاهی کمک بگیرید، اما نکته مهم‌تر بی‌خطر بودن این گیاهان و انتخاب صحیح آنها است.
در این مقاله فهرست شش گیاه مفید و درعین حال ایمن و بی‌خطر برای کاهش وزن ارائه شده است که هر فردی برحسب دسترسی‌های جغرافیایی می‌تواند در صورت نیاز از مزایای آنها بهره‌مند شود. این گیاهان عبارتند از:
شش گیاه دارویی مفید برای لاغر شدن
جنسنیگ: این ریشه سخت و محکم و ارزشمند در واقع در بدن حالت تعادل ایجاد می‌کند، انرژی بدن را افزایش داده و اشتها را کاهش می‌دهد. ریشه این گیاه در افزایش خلق و بهبود کیفیت خواب موثر است و همچنین نقش مهمی در سالم نگه داشتن وزن بدن دارد.
اسپیرولینا: این گیاه در واقع یک جلبک آب شیرین است. این جلبک بیش از هر خوردنی دیگری بر روی زمین حاوی آنتی اکسیدان است. این جلبک همچنین منبع غنی از پروتئین است که به شما احساس قدرت می‌دهد و کمک می‌کند که وزن اضافی خود را کاهش دهید.
چای سبز: مطالعات ثابت کرده است چای سبز حاوی ترکیبی است که اشتها را کم کرده و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
قارچ‌های Reishi: این قارچ‌ها در واقع سلطان طب سنتی چین هستند. Reishi یک تونیک قدرتمند است که برای درمان و پیشگیری از چندین بیماری مهم استفاده می‌شود. این قارچ پرخاصیت همچنین سوخت و ساز را افزایش داده، قند خون را پایین می‌آورد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
دارچین: این چوب خوش طعم در تنظیم قندخون بسیار موثر است و به حفظ وزن سالم بدن و کاهش ولع خوردن شیرینی‌جات کمک می‌کند.
فلفل قرمز: این چاشنی بسیار تند و تیز بدون هیچ عارضه جانبی و خطری، سوخت و ساز بدن را تسریع می‌کند و به لاغرشدن کمک می‌کند اما همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است که اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید درعین حال از مصرف سه گیاه دارویی زیر پرهیز کنید:
ملین‌های گیاهی: بسیاری از ترکیبات گیاهی برای کاهش وزن حاوی گیاهان ملینی مثل سنا هستند که حرکات روده را تحریک می‌کنند. این گیاهان برای درمان موقت یبوست مفید هستند اما اگر مدت طولانی با هدف کاهش وزن مصرف شوند می‌توانند اعتیادآور و مضر شوند.

مهدی بازدید : 71 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

 

انسان ها برای رد آثار پیری تلاش فراوانی می کنند و این تلاش ها گویی حد و مرزی ندارد. حداقل در ژاپن از روش های غیرعادی برای از بین بردن چین و چروک پوست و جوانتر ماندن استفاده می شود.
در ماه اخیر گزارش شده بود که در ژاپن از حلزون های زنده برای درمان پوست استفاده می شود و هر جلسه این درمان حدوداً 165 پوند خرج برمی دارد.
کارشناسان و پزشکان ادعا می کنند که ژل چسبناکی که حلزون بجای می گذارد دارای آنتی اکسیدان هایی است که به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و سلول های مرده را برمی دارد.
در این مورد با کارشناسان صحبت کرده ایم تا از اثربخشی این روش اطلاع یابیم:

اثر حلزون

 



درمان روی صورت: حلزون های زنده روی پوست گذاشته می شوند تا روی آن حرکت کرده و ژلی ترشح کنند که دارای آنتی اکسیدان مفید برای پوست است. گونه های باغچه ای حلزون بخاطر آلودگی برای این کار توصیه نمی شوند. این روش فقط در ژاپن موجود است ولی می توانید ژل حلزون را از انگلستان هم تهیه کنید که هر 50 میلی گرم آن حدود 20 پوند است.

چهره های مشتری این ژل: گفته می شود که کیتی هولمز از این ژل استفاده می کند.

درست یا نادرست؟

پرورش دهندگان حلزون در شیلی مشاهده کردند که دست های صاف و نرمی دارند و این منجر به انقلابی در صنعت مراقبت از پوست شد. تحقیق که امسال انجام شد نشان داد که استفاده روزانه از محصولاتی که حاوی ژل حلزون هستند چین و چروک ها ریز را بهبود می بخشند. آزمایشی که در سال 2007 با استفاده از ژل حلزون بر روی موش ها انجام شد نشان داد که برای درمان جراحت بسیار عالی است.

نظر کارشناس:

دکتر مروین پاترسون، پزشک زیبایی می گوید: «ترشح چسبناک حلزون اثر مرطوب کننده دارد.»

 

 


 


درمان کاول

 



درمان روی صورت: سلول های بنیادی که از جفت و بند ناف گوسفندان نیوزیلندی استخراج می شود در این درمان مورد استفاده قرار می گیرند. این سلول ها را منجمد نموده و به شکل سرم درمی آورند که به صورت ماسک صورت و با ترکیب با عمل لایه برداری، لایه برداری گلیکولیک و درمان نور قرمز، روی بیمار انجام می شود.

چهره های مشتری این درمان: سایمون کاول و کیم کارداشیان

درست یا نادرست؟

آزمایشات بالینی در دست اقدام است، ولی نتایج اولیه ظاهراً بهبود قابل توجهی در درمان چین و چروک و لک های پیری نشان می دهند.

نظر کارشناس:

دکتر دارن مک کیون، پزشک زیبایی می گوید: «وقتی جفت از گوسفند در می آید، پر از سلول های بنیادی است. ولی تا وقتی که این سلول ها آزمایش شوند، مرده اند. لایه برداری گلیکولیک به روشن شدن پوست کمک می کند.»
 

 


 


علم صوت

درمان روی صورت: با استفاده از لیزر پیکسلی که وقتی به پوست می خورد، به امواج صوتی آکوستیک تبدیل می شود، سفتی پوست تحریک می شود.

چهره های مشتری این درمان: این درمان هنوز برای چهره ها هم خیلی زود است.

درست یا نادرست؟

فتوآکوستیک تشکیل شدن امواج صوتی بعد از جذب نور در یک جسم جامد است. در آزمایشات، لیزر کارایی خود در جوان سازی پوست را ثابت کرده است و اداره غذا و داروی آمریکا نیز آن را تأیید کرده است.

نظر کارشناس:

دکتر پاترسون می گوید: «این مانند روش معروف زخمی کردن یک ناحیه برای تحریک درمان است و بنابراین ممکن است مفید و مؤثر باشد.»

 

 


 


جایگزین بوتاکس

 



درمان روی صورت: محصولات رودیال گلاموکسی دارای سینیک هستند. سینیک یک نوروپپتید است که اثر انجمادی ملایمی بر چین و چروک دارد. این شبیه اثری است که زهر مار دارد.

چهره های مشتری این درمان: گوئینث پالترو، شریل کول، کایلی مینوگ و سیه نا میلر
 

 



درست یا نادرست؟

نوروپپتیدها به عنوان یک جایگزین موفق برای بوتاکس شناخته می شوند. آزمایشاتی که توسط رودیال انجام شده نشان می دهد که بعد از 90 ثانیه، چین و چروک ها کمتر مشخص هستند و بعد از 28 روز کاهش 52 درصدی مشاهده می شود.

نظر کارشناس:

دکتر مک کیون می گوید: «در غلظت بالا، اثراتی دیده می شود. ولی در مقایسه با بوتاکس خیلی کم است.»

 

 


 


ماساژ دهانی

 



درمان روی صورت: این روش که شامل ماساژ داخل دهان می شود توسط نیکولا جاس اختراع شده است. در این روش عضلات داخل لب فوقانی، گونه و ناحیه فک ماساژ داده می شوند. این کار موجب افزایش گردش خون و لیفت کردن صورت و ساخته شدن عضله می شود و موقتاً چین و چروک های ریز را کاهش می دهد.

چهره های مشتری این درمان: کیرا نایتلی و کیت ماس




درست یا نادرست؟

مطالعات نشان می دهند که ماساژ های ورزشی موجب افزایش جریان خون در مویرگ های عضلات می شوند و ترمیم عضله را بهبود می بخشند. مجله بین المللی نوروساینس ثابت کرده است که ماساژ موجب افزایش سروتونین یعنی هورمون "احساس خوب" می شود.

نظر کارشناس:

دکتر پاترسون می گوید: «افزایش گردش خون با کمک ماساژ به پوست صورت درخشش خوب و سالمی می دهد. و در پوست صورت بهبود موقتی ایجاد می کند.



نیش زنبور

 



درمان روی صورت: ماسک زهر زنبور حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی است که پوست را درمان می کند و اثر زهر موجب افزایش گردش خون و تجدید حیات سلول ها و افزایش تولید کلاژن می شود.

چهره های مشتری این درمان: دوشس کمبریج و دوشس کورنوال

درست یا نادرست؟

مانوکا داکتر، شرکت رقیب این محصولات، آزمایشاتی انجام داد که نشان می دهند زهر زنبور پوست را در مقابل آفتاب سوختگی، محافظت می کند و خواص آنتی باکتریال دارد. این زهر برای تسکین علائم تحلیل و فساد عضلانی، ورم مفاصل و ام اس نیز استفاده می شود.

نظر کارشناس:

دکتر مک کیون می گوید: «هر کیلو زهر زنبور حدود 500 هزار پوند قیمت دارد، پس نمی توانید از آن به عنوان محصول درمان پوستی با قیمتی مناسب استفاده کنید.»
 



غبار فضا

 



درمان روی پوست: محصولات بلک دایموند که توسط جراحی به نام دکتر یانیس الکساندریس و بر اساس ترکیبی که در روسیه برای کاهش آثار پیری مسافرت فضایی فضانوردان درست شده بود ساخته شده است. این محصول با استفاده از جریان گالوانیک اعمال می شود که به راندن مواد محصول به سمت پوست کمک می کند. سپس از فرکانس رادیویی برای تحریک روند ترمیم جراحت طبیعی بدن استفاده می شود.

چهره های مشتری این درمان: کارا و پاپی دلاوینی

درست یا نادرست؟

الماس را به شکلی به نام نانوالماس می سازند تا داروهای سرطان را به درستی و مستقیم به سمت تومور هدایت کند. محصولات پوستی بلک دایموند از این روش ملهم شده اند. آزمایشات بالینی نشان دهنده کاهشی اساسی در عمق چین و چروک و تأثیر آن بعد از چهار هفته هستند.

نظر کارشناس:

دکتر پاترسون می گوید: «فرکانس رادیویی مؤثرترین بخش از این درمان است.»

منبع: برترینها

محسن بازدید : 57 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

همه ما در طول زندگی با مشکلات گوارشی مواجه می شویم. مشکلاتی از قبیل یبوست، سوءهاضمه و سوزش معده. در این مواقع دنبال راه حل هایی می گردیم تا این مشکلات ناخوشایند را رفع کنیم. در این مطلب کوتاه چند توصیه برای مقابله با مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا برایتان داریم.

 

کاهش مصرف لاکتوز

احتمال دارد مشکلات گوارشی شما به مشکلی به نام عدم تحمل لاکتوز مربوط باشد. یعنی اینکه با خوردن مواد غذایی حاوی لاکتوز مانند شیر دچار مشکل شوید. برای همین توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیرهای گیاهی مانند شیربرنج یا شیرسویا که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید.

 

پودر نارون قرمز

برخی از دارو ها مانند آنتی هیستامین ها و داروهای ضدافسردگی با معده سر سازگاری ندارند. برای تسکین ترش کردگی معده و هضم راحت تر غذا یک تا دو قاشق چایخوری پودر نارون قرمز را در یک لیوان آب داغ ریخته و میل کنید.

 

 

محصولات پروبیوتیک

آنتی بیوتیک ها میکروب ها را از بین می برند و در این میان به باکتری های مفید و بی ضرر نیز رحم نمی کنند. این باکتری های مفید یا پروبیوتیک ها به روده ها کمک می کنند تا مواد غذایی، بهتر جذب شود. برای همین لازم است که به فکر احیای این پروبیوتیک ها باشید. برای این کار می توانید از محصولات لبنی مانند ماست پروبیوتیک استفاده کنید و یا اینکه مکمل مصرف کنید.

 

آب بنوشید

بدانید و آگاه باشید که نوشیدن آب کافی یعنی یک تا دو لیتر آب در روز برای یک فرد بزرگسال لازم است تا بتوانند مواد غذایی را بهتر هضم و دفع کنند.

 

فیبر ها را دریابید

برای رفع مشکلات گوارشی فیبر بیشتری مصرف کنید. برای این کار هم میوه های تازه یا خشک، سبزیجات، آجیل ها، حبوبات و غلات کامل میل کنید.

 

 

کمی ورزش کنید

عدم تحرک می تواند باعث کند شدن روند هضم غذا شود. اما ورزش منظم به عملکرد روده ها و دفع غذا سرعت بیشتری می دهد.

 

 

خودتان را نگه ندارید

به محض اینکه نیاز به دستشویی داشتید خودتان را نگه ندارید. چون این کار به مرور باعث بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.

 

بخندید

عمل خندیدن روده ها را «مشت و مال» می دهد و با استرس مقابله می کند. استرس زیاد باعث تنبل شدن روده ها می شود.

 

 

مواد غذایی هضم کننده

بعد از هر وعده غذایی یک عدد کیوی یا آناناس میل کنید. این میوه ها حاوی آنزیم هایی هستند که به هضم غذا کمک می کنند. همچنین بهتر است چند دانه زیره یا هل بجوید. به غذا هایتان رزماری و نعنا اضافه کنید. از مصرف شاهی و آرتیشو غافل نشوید. همه این خوراکی ها به هضم بهتر غذا کمک می کنند.

 

از این ها بپرهیزید

از مصرف کافئین (موجود در قهوه و شکلات)، نوشیدنی های گازدار و غذاهای چرب بپرهیزید.

محسن بازدید : 77 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده میشود. تنباکو در کاسهای که در بالای آن قرار میگیرد و از طریق زغالهایی که روی کاسه تنباکو قرار داده میشود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر میشود.

 

تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده میشود و بطور معمول با طعم های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توتفرنگی به فروش می رسد.

 

از جنبه های نگران کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده ای که در روستاها زندگی میکردند استفاده میشد اما اخیراً بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار میگیرد. مهمتر اینکه رستورانهای شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو میکنند.

 

یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که آنها را برای شما دوستان بیان می کنیم:

 

باور غلط اول: از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر میشود، کلیه مواد مضر آن تصفیه میشود.

 

واقعیت اول: کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطانزای آن را تصفیه نمیکند. این دود میتواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

 

باور غلط دوم: استنشاق دود قلیان ریه ها را نمیسوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

 

واقعیت دوم: دود قلیان وقتی استنشاق میشود، ریه ها را نمیسوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک میشود. با اینکه دود خنک میشود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان زایی است که برای بدن مضر است.

 

باور غلط سوم: کشیدن قلیان سالمتر از کشیدن سیگار است.

 

واقعیت سوم: دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید میکند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد میشود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسهی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید میشود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطانزا است.

 

باور غلط چهارم: کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.

 

واقعیت چهارم: تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه ۶۰ دقیقهای قلیان، فرد در معرض حجم دودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار میگیرد.

 

باور غلط پنجم: تنباکوی گیاهی قلیان سالمتر از تنباکوی معمولی است.

 

واقعیت پنجم: این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی”، فرد را در معرض مواد سرطانزا قرار میدهد.

مهدی بازدید : 95 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

اصلی‌ترین راه خوشمزه‌ کردن سبزی‌ها، گریل کردن آنهاست. می‌توان سبزی‌های مختلف را همراه با طعم‌دهنده‌های مخصوص گریل کرد و جشنی از طعم‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیز به راه انداخت .


1 - نخودفرنگی
طعم‌دهنده : نعناع تازه
2 فنجان نخودفرنگی تازه یا یخ‌زده را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود. بعد چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کنید. بعد از یک تفت کوچک، آماده خوردن است.


2  - لوبیاسبز
طعم‌دهنده : سس سفریتو
یک پیاز، 4 گوجه‌فرنگی و 2 حبه سیر را خرد کنید و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید تا پخته و نرم شوند. بعد 1 کیلوگرم لوبیاسبز تازه را به تکه‌های بزرگ تقسیم و به مخلوطی که آماده کرده‌اید (یا همان Sofrito) اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود.


3 - هویج
طعم‌دهنده : دانه زیره سبز
نصف فنجان هویج حلقه‌حلقه شده را در یک لیوان آب و کمی آب پرتقال می‌جوشانیم تا پخته شود. همین‌طور که هویج در حال پخته شدن است، یک حبه سیر خرد شده و نصف قاشق چایخوری زیره‌سبز به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا مایع غلیظ شود و به هویج بچسبد. بعد یک قاشق چایخوری کره به آن اضافه می‌کنیم، حالا هویج آماده سرو کردن است؛ از خوردن آن لذت برید و عاشق آن شوید. این نکته را هم بدانید که پختن هویج آنتی‌اکسیدان‌های آن را افزایش می‌دهد.


4 - کدو سبز
طعم‌دهنده : آبلیمو
با استفاده از پوست‌کن پوست کدو را بگیرید و آن را حلقه‌حلقه کنید. یک کاسه بیاورید و کدوها را در آن بریزید. آب نصف لیموی تازه را روی کدوها بریزید و 3 تا 4 برگ ریحان به آن اضافه کنید حال کمی روغن زیتون روی مخلوط بپاشید و با اضافه کردن پودر فلفل‌سیاه تازه و تکه‌های فلفل‌قرمز و کمی نمک دریا این ترکیب تابستانی خوشمزه را کامل کنید.


5 - کلم‌بروکلی
طعم‌دهنده : کره و لیمو
کلم بروکلی را در آب بجوشانید تا نرم شود. بعد آن را آبکش کنید تا کاملا آبش گرفته شود. کره را روی حرارت آب کنید و بگذارید رنگ آن به قهوه‌ای روشن برسد. بلافاصله کلم بروکلی‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن هم کمی سرخ شود. حالا یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و آب آن را روی کلم‌ها بفشارید. با اضافه کردن کمی مغزهای بو داده می‌توانید مزه آن را چند برابر لذت‌بخش‌تر کنید. این نکته را هم بدانید که کلم بروکلی در کنار ماهی جزو 10 غذای برتر برای سلامت است.


6 - ذرت
طعم‌دهنده : سس مایونز
منقل زغالی یا گریل‌ گازی خود را روشن کنید. برگ‌های روی خوشه ذرت را از هم باز کنید ولی آنها را نکنید. غلاف نخی روی ذرت را جدا کنید. بعد دوباره پوشش ذرت را به حالت اولیه برگردانید و 10 دقیقه خوشه‌ها را در آب سرد قرار دهید تا خیس بخورند. حالا برای 15 دقیقه خوشه‌ها را بدون آنکه پوست‌ها را بکنید، روی آتش حرارت دهید، مدام آنها را بچرخانید تا نسوزند. بعد از 15 دقیقه، پوسته‌ها را کنار بزنید و ذرت‌ها را 5 تا 10 دقیقه حرارت بدهید تا کبابی شوند. حال اجاق را خاموش کنید و روی ذرت‌ها یک لایه نازک سس مایونز بمالید. کمی آبلیموی تازه و پودر فلفل چیلی و پنیر پارمزان پودرشده هم روی آنها بپاشید و از خوردن ذرت لذت ببرید.


7 - اسفناج
طعم‌دهنده : جوز
یک فنجان خامه را با یک‌چهارم قاشق چایخوری جوز و 3 حبه سیر خرد شده با هم مخلوط و به اندازه کافی به آن نمک و فلفل اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به غلظت برسد. بعد 2 دسته اسفناج تازه را به مایه اضافه کنید و کمی حرارت دهید.


8 - کلم بروکسل
طعم‌دهنده : آویشن
بروکسل‌های جوان را از وسط نصف کنید و در آب بجوشانید تا پخته و نرم شوند. درنهایت نمک، فلفل و آویشن تازه به آن اضافه کرده و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید.


9 - گل‌کلم
طعم‌دهنده : پودر کاری
یک گل‌کلم را خرد و با یک قاشق غذاخوری پودر کاری مخلوط کنید. مخلوط را در فر با دمای 45 درجه فارنهایت قرار دهید تا برشته شوند.

 

مهدی بازدید : 134 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

 

یک مرد 28 ساله یک آرایشگر روسی قادر است با استفاده از تکنیک های گریم و آرایشگری و با به کار بردن وسایل ساده آرایشی زنان را در زمانی کوتاه به عروسک هایی جذاب تبدیل کند. به گزارش ایران ناز او از نوجوانی به این کار علاقه مند بود و آنرا آغاز کرد و خیلی زود به چنان شهرتی دست پیدا کرد که تبدیل به آرایشگر ستاره های سینمایی شد.

 

 
او برای برنامه تی وی شو روسیه به عنوان گریمور فعالیت میکندو همچنین ستاره های گوناگونی از دنیای مد و سینما تا ستاره های موسیقی و هنری صورت خود را به او میسپارند تا معجزاتش را نشان ندهد. وی همچنین یک سالن آرایش دارد که خدمات میک آپ و آرایش را به زنان و دختران جوان عرضه میکند و مشتریان زیادی دارد.

 

 


او سی دی های آموزشی خود را هم به بازار عرضه کرده است که از این طریق هم به پول خوبی میرسد. وی میگوید که من نشان دادم که هنر ظریف و زیبای آریشگری تنها به خانمها اختصاص ندارد. آرایش یک فرآیند شخصی و انفرادی است و هر دختر معمولی با دانستن تکنیک های آن میتواند شبیه یک ستاره باشد که هرکس با دیدن زیبائیهایش خیره بماند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:روزنه

گرد آورنده:کمیاب فان

محسن بازدید : 61 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

به تازگی متخصصان پوست در زمینه سلامت لوازم آرایشی شماره یك خانم ها یعنی برق لب حساس شده اند. این روزها بعضی خانم ها ادعا می کنند که بدون برق لب هرگز از خانه خارج نخواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب سبز ؛ برق لب یك ماده آرایشی است اما همزمان لب های شما را مرطوب و چرب می کندو حس درخشندگی و کمی رنگ حریری می دهد. كمتر لوازم آرایشی مثل برق لب هست كه چند کارایی را در یک محصول ارائه کند.

 

برق لب مثل روغن بچه

 

نگرانی در مورد ارتباط سرطان پوست با برق لب ناشی از ترکیبات تشکیل دهنده مختلف درهزاران برند برق لب در دسترس است (با همه اینها، یک مصرف کننده هوشیار همیشه به نوع ترکیبات محصولی که خریداری  می کند توجه کرده و از محصولاتی که دارای سرب و تركیبات پارابن است دوری می کند). مشکل اصلی بسیاری از برق لب ها این است که تعداد بسیاری از آنها فاقد ضدآفتاب هستند.

 

برخی متخصصان پوست باور دارند که استفاده از برق لب به عنوان ضدآفتاب مثل حمام آفتاب گرفتن پس از مالیدن روغن بچه به پوست است. همه می دانند که باید خود را در برابر اشعه های UV نور خورشید محافظت کنند. اما مصرف روغن بچه تنها جذب اشعه های نور خورشید را بیشتر می کند و شما را در معرض آسیب های جدی آفتاب سوختگی قرار می دهد. برق لب ها هم دقیقا مشکلاتی مشابه این مورد را ایجاد می کنند.

 

برق لب تنها نزنید

 

وقتی لب ها خشک، ترک خورده یا قاچ خورده می شوند چه باید کنیم؟ ما از برق  لب استفاده می کنیم كه این مشکل را حادتر می کند. برخی متخصصان پوست باور دارندکه برق لب ها اشعه های نور خورشید را جذب و آنها را مانند یک ذره بین روی لب ها منعکس کرده و در نتیجه خطر را بیشتر می كنند.

 

اما چطور می توانیم از لب های مان محافظت کنیم؟ آیا باید تمام برق لب های خود را دور بریزیم؟ خیر. باید زیر برق لب خود از رژلبی استفاده کنیم که دارای یک ضدآفتاب بسیار قوی باشد یا می توانیم زیر برق لب خود  از پماد یا کرم های لب با حداقل30 SPF استفاده کنیم حتی بعضی از شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی برای محافظت بیشتر پمادهای لب با50  SPF  هم تولید کرده اند.

 

یادتان باشد هر زمانی که بیرون از خانه می روید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به لوازم آرایشی و ضدآفتاب خود آیتم پماد لب با 50-SPF30   را هم اضافه کنید. اصلا چند تا از آنها را در محل های قابل دسترس خود مانند کیف دستی، ساک ورزشی، کشوی میز، داشبورد ماشین یا هر جایی که می دانید به آن احتیاج پیدا خواهید کرد قرار دهید تا همیشه لب های خود را با آن مرطوب و زیبا نگه دارید.

 

علامت هشدار

 

می دانید كه لب های ما هم مثل پوست مان باید مورد محافظت قرار گیرند. بدون محافظت کافی در برابر اشعه های خطرناک ماورای بنفش نور خورشید، لب های شما درمعرض خطر جدی ابتلا به سرطان پوست قرار می گیرد.

 

 

افرادی که بیشتر وقت خود را زیر نور خورشید می گذرانند، مانند کشاورزان و ماهیگیران یا خانم هایی كه خیلی حمام آفتاب می گیرند، اغلب روی لب های شان جراحت های خاصی به وجود می آید که به آن التهاب لب مربوط به تاثیر شیمیایی (actinic cheilitis ) می گویند. این التهاب ها یا جراحت ها بسیار شبیه شاخی شدن مربوط به تاثیر شیمیایی(actinic keratosis ) است که روی پوست شما نمایان می شود. التهاب لب شیمیایی نتیجه تابش مدام نور خورشید به لب های بدون محافظت کافی است. علائم مزمن این بیماری عبارتند از: خشکی، ترک و شکاف لب ها.

محسن بازدید : 64 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داد که مسواک زدن منظم به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند. مطالعات جدید حاکی از آن است که مسواک زدن نه تنها به افراد زیبایی هدیه می دهد بلکه برای جلوگیری از زوال عقل نیز مفید است.

 

در پژوهش های اخیر مشخص شده بافت مغز افراد مبتلا به آلزایمر با یک نوع اشکال که باعث بیماری لثه می شود در ارتباط است. استجوهان کرین، دندانپزشک در انگلستان اظهار کرد: افراد باید برای دوری از ابتلا به انواع بیماری مسواک زدن را در اولویت قرار دهند.

 

دکتر آلیسون کوک از انجمن آلزایمر نیز افزود: بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل داشتن یک زندگی سالم و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل است.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 1,037
  • بازدید کلی : 67,851
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت