loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مدیر سایت بازدید : 50 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اولیه طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" خبر داد و گفت: این طرح در جلسه آینده شورا، مصوب و پس از امضای رییس‌جمهور، لازم‌الاجرا می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبات هشتصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دستورکار این جلسه، بررسی طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" بود که بر اساس این طرح پیشنهادی، تمام فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و سایر معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش در یک مراسم رسمی نسبت به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه اقدام خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در جلسه شورا، کلیات این طرح، تصویب و چگونگی اجرای آن به جلسه آینده شورا موکول شد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب این طرح برای امضا به رییس‌جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

 

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه شورای عالی آموزش و پرورش معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش درباره فرآیند تنظیم بودجه 93 آموزش و پرورش و ویژگی‌های آن، گزارشی را در جلسه ارائه کرد.

 

وی افزود: بر اساس این گزارش، بودجه سال آینده آموزش و پرورش در حالی با افزایش 22 درصدی نسبت به سال گذشته به مجلس ارائه شده است که رشد اعتبارات دولت نسبت به مدت مشابه تنها 7.6 درصد افزایش یافته است که این موضوع اهمیت آموزش و پرورش را در نگاه دولت نشان می‌دهد.

به گفته نوید ادهم، پرداختن به زوایای مختلف اعتبارات مورد نیاز از ویژگی‌های گزارش بودجه 93 بود که مورد توجه اعضا و شورا قرار گرفت.

نوید ادهم همچنین گفت: در جلسه شورا، دکتر فانی به اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای کیفیت‌بخشی و اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی اشاره کرد و گفت، افزایش درصد بیشتری از اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به اعتبارات دولت، نشان از توجه ویژه ریاست جمهور و هیات دولت به آموزش و پرورش دارد.

 

به گفته وی، در جلسه شورا، مصباحی‌مقدم، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز ضمن تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات پیش‌بینی شده، گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری دولت، رقم پیشنهادی آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان، مسئولان و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از پیدایش کسری اعتبارات این وزارتخانه در سال 93 مورد توجه قرار گرفته است.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از ستاد بودجه و همچنین همراهی و مساعدت هیات دولت در تنظیم لایحه پیشنهادی و توجه ویژه به آموزش و پرورش، از نمایندگان مجلس درخواست کردند با توجه به ضرورت‌های تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش، نسبت به افزایش اعتبارات پیشنهادی اقدام کنند.

محسن بازدید : 56 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (0)

فرمانده نیروی انتظامی گفت: وقتی که بحث امنیت اخلاقی مطرح می شود هجمه های فراوانی آغاز شده و می گویند که نیروی انتظامی به سراغ دزدها برود؛ البته ما معتقد هستیم که باید هم دزد مال و هم دزد ناموس را گرفت.

 

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین آموزه های عاشورا مقوله مهم دشمن شناسی است بیان کرد: امروز دشمنان از همه ابزار برای هجمه به شیعیان استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین سبک زندگی بشر از نظر دشمنان روش لیبرال دموکراسی است بیان کرد: آنها به دنبال این هستند که حاکمیت را محقق کنند در حالی که شیعیان به دنبال تحقق عدل و صلح جهانی مطابق با آموزه های مکتب انتظار است.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه غربی ها دوری بشریت از زندگی معنوی و غلبه زندگی دنیوی و حیوانی را دنبال می کنند یادآور شد: برخی جریانات به دنبال این هستند که اینگونه القاء کنند که وجود دشمن یک نوع توهم است در حالی که دشمن شناسی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه غربی ها با استفاده از فشارهای رسانه ای به دنبال این بودند که افکار عمومی کشور را نسبت به سازش متقاعد کنند گفت: دشمنان در شرایطی که وارد مسیر دیپلماتیک شده اند ولی بعد از گذشت دو روز باز شروع به اهانت کرده و از تشدید فشارها سخن می گویند.

 

احمدی مقدم با اشاره به اینکه شناسایی دشمن در زمانی که از طریق رسانه، تغذیه فرهنگی و... وارد می شود دشوار است گفت: امروز فرهنگ از عناصر اصلی اثرگذاری است که با استفاده از ابزار رسانه هدف خود را دنبال می کند.

 

محسن بازدید : 63 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

آنجلینا جولی و برادپیت به همراه فرزندانشان پکس ۹ ساله و دوقلوهای ۵ ساله ویوین و ناکس در فرودگاه Haneda توکیو ژاپن دیده شدند.

هفته قبل در لس آنجلس نیز iPad مدوکس پسر ۱۱ ساله برادجولی از داخل ماشین آنها دزدیده شد.

آنجلینا جولی و برادپیت به همراه خانواده اش در ژاپن +تصاویر

آنجلینا جولی و برادپیت به همراه خانواده اش در ژاپن +تصاویر

 

محسن بازدید : 50 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

شاید باورتان نشود ولی درد معده در یک دختر ۱۷ ساله باعث شد به بارداری اش پی ببرد و درست زمانی متوجه این درد شد که زمان زایمانش فرا رسیده بود. جودی اسمیت ۱۷ ساله اهل یورکشایر غربی در شمال انگلستان از ناحیه پایین شکم خود احساس درد شدیدی کرد و مادرش لزلی او را به بیمارستان رساند.

دختر 17 ساله ای که فکر می کرد معده درد دارد اما باردار بود! +عکس

پزشکان در بیمارستان متوجه شدند که او باردار است و جالب اینجاست که چند ساعت بعد خانم اسمیت پسر ۳.۶ کیلویی خود به نام جک آرتور را سالم به دنیا آورد. خانم اسمیت و نامزدش دنی یومن ۱۹ ساله اعتراف می کنند که هنوز در شوک به دنیا آمدن فرزندشان هستند.

مدیر سایت بازدید : 70 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه راضی نبودم در عصر ماه مبارک رمضان برای استقبال از بنده به زحمت بیفتید، افزود: من افتخار می‌کنم که در خدمت شما هستم و خوشحالم که از این به بعد بیشتر یکدیگر را می‌بینیم.

رییس‌جمهور سابق کشورمان در میان استقبال جمعی از مردم به منزل خود در نارمک بازگشت.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان پس از مراسم تنفیذ و تحویل کلید پاستور به حجت‌الاسلام روحانی در میان استقبال جمعی از مردم تهران، وارد محله نارمک شد و به منزل خود بازگشت.

همسایگان احمدی‌نژاد با ذکر صلوات، دود کردن اسپند و قربانی کردن از رئیس جمهور سابق کشورمان استقبال کردند.

احمدی‌نژاد نیز طی سخنان کوتاهی در میان همسایگان منزل خود ضمن تشکر از آنها اظهار داشت: شما بزرگواری کردید و برادر کوچک خود را مورد لطف قرار دادید همانطور که طی 8 ساله گذشته همراه و پشتیبان ما بودید.

رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه راضی نبودم در عصر ماه مبارک رمضان برای استقبال از بنده به زحمت بیفتید، افزود: من افتخار می‌کنم که در خدمت شما هستم و خوشحالم که از این به بعد بیشتر یکدیگر را می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم که خیر و لطف و زیبایی را بر شما و ملت ایران نازل کند و امیدوارم دل‌های شما شاد، خانواده‌هایتان گرم و تن‌تان سالم باشد.

اسفندیار رحیم مشایی، مرتضی تمدن، غلامحسین الهام و خورشیدی داماد احمدی‌نژاد وی را در بازگشت به محله نارمک همراهی کردند.






























محسن بازدید : 51 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

آقای مشکی پوش با انتشار برخی اسناد، واکنش تند و تیزی در مورد صحبت های مدیر کل دفتر موسیقی انجام داد

رضا صادقی پس از دو سال سکوت، سرانجام سکوتش شکسته شد و برای اثبات به قول خودش «ناحقی ها و قانون شکنی ها» در مورد خودش، اسنادی را در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده تا انتشار آنها بازگو کننده بسیاری از واقعیات این دو سال گذشته باشد. دو سالی که در آن، این خواننده بارها پله های دادگاه های مختلف را بالا و پائین رفت و مدت زمان زیادی را هم مجبور شد دور از عرصه موسیقی و هنر سپری کند.اما قبل از پرداختن به اصل موضوع و داستان ممنوعیت اجرای زنده این خواننده (که حکم قضایی این خواننده مبنی بر عدم ممنوعیت قانونی برای اجرای برنامه، را موسیقی ما منتشر کرده است)، بهتر است کمی به گذشته برگردیم و این قصه را از اول مرور کنیم. ذکر این نکته ضروی است که «موسیقی ما» صرفا راوی مستقل اتفاقات رخ داده بین این خواننده و طرفین دعواست و آمادگی انتشار صحبت های طرفین مورد بحث را نیز دارد.

* سکانس اول – قرارداد، تهران، حوالی میدان انقلاب

رضا صادقی قراردادش با شرکت طرف حساب قبلی به اتمام رسیده و خواهان استقلال کاری خود است. در این بین مالکیت حقوقی آلبوم هایش در اختیار شرکت طرف حساب اش است و گویا طرفین پس از صحبت ها و جلسات فراوان به این نتیجه می رسند که بیست درصد از اجراهای زنده این خواننده به ازای استفاده از قطعات این آلبوم ها، به شرکت طرف حساب قبلی تعلق بگیرد. همه چیز به صورت رسمی و قرارداد منعقد می شود. حالا رضا صادقی با شرکتی دیگر وارد مذاکره شده و قرار است نخستین اجرای زنده اش را با کمپانی جدید روی صحنه ببرد. اما...

* سکانس دوم – دفتر موسیقی ، آقای میرزمانی، شکایت

مدیرعامل شرکت طرف حساب قبلی صادقی توافقات صورت گرفته در جلسات انتهایی را فاقد اعتبار می خواند و برای احقاق حق خودش با حضور در دفتر موسیقی وزارت ارشاد، از مدیر عامل وقت (میرزمانی) خواهان ورود به این ماجرا می شود. پس از کش و قوس های فراوان صادقی برای اجرای تیرماه سال قبل اش موفق می شود مجوز بگیرد و محمد میرزمانی با مسئولیت خودش مجوز دو روز اجرای این خواننده را امضا می کند. رضا صادقی بعد از مدت های زیادی روی صحنه می رود و آن صحبت معروف را روی سن می گوید: «امروز بعد از این همه سال اجرا، و بعد از این همه وقت دوری، برای اولین بار پاهایم روی سن می لرزد و نمی توانید احساسم را در این لحظه درک کنید. این استرس، از بابت دوری از صحنه و کنسرت ندادن نیست. هر لحظه امکان دارد یکی با حکم مقامی بالاتر این برنامه را قطع و من را از روی سن پائین بکشد. ولی به امید شما می خواهم تا آخرین لحظه ای که روی سن هستم، فریاد بزنم و با غرور بخوانم....» خیلی ها که در سالن حضور داشتند متوجه عمق صحبت های آقای مشکی پوش نشدند ولی اصل ماجرا از این قرار بود که واقعا این پیام به گوش صادقی رسیده بود که در حال گرفتن حکم لغو برنامه ات هستیم و ... آن اجرا به خیر و خوشی تمام شد ولی از آن سو مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با شکایت حقوقی شرکت قبلی طرف قرارداد صادقی مواجه شد. احضاریه ها به دفتر آقای مدیر عامل ارسال شدند و همین باعث شد که در مقطعی باز هم مهر ممنوع الکاری روی نام صادقی زده شود. اتفاقی نادر است که مدیر عامل یک شرکت فرهنگی هنری، علیه مدیرکل دفتر موسیقی اقامه دعوا کند و او را به دادگاه بکشد.

* سکانس سوم – دادگاه ، رضا صادقی و ...

دادگاه پشت دادگاه... صادقی علاوه بر اینکه در زندگی شخصی اش مشکلاتی عجیب گریبانگیرش شده، با شکایت های پی در پی نیز مواجه است. سکوت کرده و با هیچ رسانه ای صحبت نمی کند. حتی جواب تلفن دوستان نزدیک اش را نمی دهد و به شدت در حال حل مشکلات اش است. جمله ای از او در این وضعیت آشفته منتشر می شود که دوستدارانش را به هم می ریزد: «راهروی دادگاه تنها جایی بود که وقتی به من سلام می دادند، سرم پائین بود. من یک هنرمندم و اینجا چه می کنم؟...». جلسات دادگاه به رغم برگزار شدن مرتب و پشت سر هم به نتیجه درستی نرسیدند. در این گیر و داد مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم عوض شد و مدیریت جدید با پادرمیانی ماجرای شکایت از مدیر کل قبلی را هم به نحوی به اتمام رساند. نتایج دادگاه در مورد رضا صادقی و آینده هنری این خواننده هم چندان امید بخش نبود و فقط در این بین عمر هنری این خواننده بود که از بین می رفت. کار به جایی رسید که بزرگان موسیقی وارد معرکه شدند تا این معضل را با پادرمیانی حل کنند. در این بین مجوز آلبوم «همین» نیز به مشکل برخورده تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته بود. مسئولین شرکت طرف حساب جدید صادقی به تکاپو می افتند و در پیگیری های فراوان خواهان جواب قانع کننده ای از سوی مسئولین هستند. مدیرکل دفتر موسیقی قول های زیادی را برای حل مشکل این خواننده و طرف حساب قبلی و جدیدش می دهد ولی در عمل مجوز ها نه برای اجرای زنده و نه برای آلبوم صادر نمی شوند. اوضاع همین طور جلو می رود تا سرانجام با مساعدت دفتر موسیقی مجوز آلبوم «همین...» در روز 29 اسفند 91 صادر می شود! صدور مجوز در این تاریخ باعث می شود که این خواننده آلبومش را دو هفته بعد و به صورت مخفیانه و شبانه در بازار توزیع نماید تا مبادا باز هم مشکلاتی برایش پیش بیاید! حالا صادقی یک آلبوم جدید با تعداد زیادی تک قطعات دارد که مالکیت آنها به نام خودش است و دیگر دغدغه کمبود قطعات برای اجرای کنسرت ندارد. او می تواند بدون استفاده از قطعات آلبوم های قبلی اش که گویا مالکیت حقوقی اش در اختیار شرکت قبلی است به اجرای زنده بپردازد. رضا صادقی دو شب اجرا در تهران را با آلبوم جدید بروی صحنه می برد ولی برای درخواست تمدید برنامه اش باز هم به مشکل بر می خورد. مجوز اش صادر نمی شود و دوباره مشکلات سرازیر می شوند. پیگیری ها فایده ای ندارند و این خواننده ممنوع الکار شده! ممنوع الکاری که استعلام حراست و اماکن و همه ارگان ها برایش مثبت است اما مجوز جدید در کار نیست. برای فهمیدن دلیل این اتفاق اول پاراگراف بعدی را بخوانید...

* سکانس چهارم – طبقه 7 دفتر موسیقی

علیرضا پاشایی، اسفندیاری، جلیل پور، مشفق، صادقی و حسین خانی دور یک میز جمع می شوند و پس از صحبت ها و توافقات اولیه صورت جلسه ای را به امضا می رسانند. (متن و تصویر این صورت جلسه را رضا صادقی برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ما قرار داده است). بر اساس این صورت جلسه رضا صادقی متعهد می شود که 20 اجرای تهران و یک آلبوم موسیقی به شرکت طرف قرارداد قبلی واگذار کند تا دیگر هیچ مشکلی در بین نباشد و همه چیز به خیر و خوشی تمام شود. در متن صورت جلسه عنوان شده که این 20 اجرا بعد از انتشار آلبوم جدید صادقی که در اختیار شرکت طرف قرارداد قبلی است، برگزار خواهد شد. همه حاضرین به عنوان شاهد و ناظر و اعتبار این قول و قرار صورت جلسه را امضا می کنند اما روز بعد این جلسه باز هم گویا توافقات عملی نمی شود و جوز اجرای شهریور 92 صادقی در تهران صادر نمی شود تا دیگر خون آقای مشکی پوش به جوش بیاید و در یک گفت وگوی آتشین، برخی حرف ها را رسانه ای کند:

* صادقی: از بازرسی کل کشور پیگیری می کنم...

چند روز پیش بود که صادقی در گفت وگویی تند با یکی از رسانه ها صحبت های زیر را بر زبان آورد:« بدون تعارف و صادقانه می گویم، من در حضور آقای پاشایی (رئیس دفتر موسیقی)، آقای مشفق، آقای جلیل پور و آقای اسفندیاری قراردادی را با آقای حسین خانی به امضاء رساندم که طی آن قرار شد من چند کنسرت به تهیه کنندگی موسسه ایران گام در تهران داشته باشم و یک آلبوم هم تحویل شان دهم. این تصمیمی بود که دوستان گرفتند و من هم به این تصمیم احترام گذاشتم و این قرارداد منعقد شد. اما متاسفانه آقای حسین خانی بعد از یک مدت امضای خودشان را هم قبول نکردند و گفتند من این توافق نامه را قبول ندارم! چرایی ماجرا را من نمی دانم. اما به هرحال به شخصه توقع این موضوع را داشتم که آقای حسین خانی بعد از یک مدت این قرارداد را نپذیرند. چون ایشان معمولاً یک توافقی را انجام می دهند، بعد مشاوره می گیرند و پشیمان می شوند. نکته ای که الان وجود دارد این است که من نمی دانم چرا آقای پاشایی و دفتر موسیقی مجوز اجرای آلبوم همین را برای کنسرت صادر نمی کنند!؟ در واقع آقای پاشایی می گویند شما باید اول بروید و رضایت آقای حسین خانی را جلب کنید تا بتوانید کنسرت آلبوم همین را برگزار کنید. برای اولین بار این موضوع را اعلام می کنم که من برای دفاع ازحقم تا آخرین مرحله جلو خواهم رفت. اگر ممنوع الفعالیتم، بیایند رسماً اعلام کنند فلانی به دلیل ممنوع الکاری نمی تواند اجرا کند. اما کاری که امروز دارند با من می کنند، گرو کشی است! دلیلش را هم باید بروید از خود دوستان جویا شوید… مجوز من در مقابل توافق نامه تازه ای که آقای حسین خانی نوشته اند و من باید آن را امضا کنم نگه داشته شده! این که چرا باید این توافقنامه جدید را امضاء کنم، برای خودم هم جای سوال دارد. من یک بار در حضور دوستان با آقای حسین خانی قرار دادی را به امضاء رساندم که متاسفانه دوستان می گویند آن را کنار بگذاریم و به سراغ توافقنامه جدید برویم. چه تضمینی هست که فردا این توافقنامه جدید را هم کنار نگذارند و بگویند یک چیز جدید را باید امضاء کنی؟ این بار از حق خودم کوتاه نخواهم آمد. حتی شده به ملاقات آقای پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) خواهم رفت و مشکلم را با ایشان مطرح خواهم کرد. شک نکن صدای من را به زودی خواهند شنید. الان که به قول دکتر روحانی، فضای تدبیر و امید در کشور جاری است، دوست دارم به این موضوع امید داشته باشم که من تقدیر را با تدبیر عوض می کنم. اگر یک عده بر این باورند که تقدیر رضا صادقی این است که یک گوشه بنشیند، به این دوستان می گویم نه! من این تقدیر را با تدبیر به امید تبدیل می کنم و این کار را خواهم کرد.»

* پاشایی: حضور من باعث شد 150 میلیون به نفع رضا صادقی شود

پس از گفت وگوی تند صادقی، علیرضا پاشایی (مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در مقام پاسخگویی بر آمد و با ادبیات جالبی، در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: « آخرین تقاضای رضا صادقی برای اجرا در مناطق جنوبی کشور همچون بندرعباس و شیراز دیروز به دست ما رسیده که کارهای آن در حال انجام است. تقاضای کنسرت دیگری هم برای 31 مردادماه در بندرانزلی داشته است که کارهای آن انجام گرفته و برای گرفتن استعلام به گیلان فرستادیم. رضا صادقی یکسری تعهداتی نسبت به تهیه کننده خودش داشته که انجام نداده است. تهیه کننده در ابتدا به دادسرای رسانه شکایت کرد و دادسرا هم جلوی کار ایشان را گرفت. همان ماجرا که منجر به صدور حکم جلب مدیر قبلی دفتر موسیقی ارشاد آقای میرزمانی شد چرا که به صادقی مجوز داده بود که در آن زمان به خاطر مسائل دادگاه درست نبود. بعد از ورود من به این دفتر ماجرا جمع و جور شد. دوستان را آوردیم و نشاندیم و گفتیم کار را تمام کنند.با همین دهان روزه بگویم لطفی که من در حق صادقی کردم کسی دیگر انجام نداده است. جلسه ای که برای او با تهیه کننده گذاشتم، نزدیک به 150 میلیون تومان از بدهی های رضا صادقی توسط تهیه کننده اش صرف نظر شد»

* سکانس آخر...

صادقی دیروز در دیداری با خبرنگار سایت موسیقی ما با گفتن جمله «آقای پاشایی با زبان روزه حق را ناحق کرد»، حکم رسمی دادگاه مالکیت معنوی را در اختیار «موسیقی ما» قرار داد و خواست با انتشار این حکم و متن صورت جلسه، همگان در جریان جزئیات این اتفاق قرار بگیرند و آخرین جمله اش را این چنین ادا کرد: «یک نفر به داد من برسد».

 

در پایان این نکته را یادآوری می کنیم که سایت موسیقی ما به لحاظ رعایت اصول حرفه ای و وظیفه رسانه ای خود آمادگی انتشار صحبت ها طرفین ماجرا را دارد و امیدوار است هر چه زودتر این داستان پر تنش که تنها ماحصل آن، تضعیف فضای فرهنگی کشور است، هر چه زودتر ختم به خیر شود.

کمیاب فان

 

کمیاب فان

 

کمیاب فان

محسن بازدید : 52 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

خواننده زن ایرانی و مدرس آواز کر درگذشت. فلورانس لیپت چند روز پیش بر اثر بیماری از دنیا رفت

مراسم تشیع پیکر «فلورانس لیپت» ساعت ۹ صبح امروز با حضور اهالی موسیقی از مقابل تالار

وحدت آغاز شده است.
«فلورانس لیپت» از خوانندگان کر و مدرس آواز کر محسوب می‌شد که در بسیاری از آثار سمفونیک به اجرا پرداخته بود. همچنین بسیاری از اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران از شاگردان فلورانس لیپت محسوب می‌شوند.
وی پس از تشرف به دین اسلام در بسیاری از آثار دینی همسرش، سعید شریفیان به ویژه در سمفونی‌های «خورشید» و «خسوف» به عنوان خواننده کر همکاری کرده بود و نقش جدی داشت.
مراسم یادبود فلورانس لیپت روز جمعه – ۱۱ مرداد – از ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸:۳۰ در مسجدالرضا (ع) واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.
گروه فرهنگ و هنر بروزترین ها درگذشت این هنرمند ایرانی را به خانواده محترم ایشان و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌نماید
محسن بازدید : 50 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

سایت ندای ارومیه نوشت: در روستای بالانیج ارومیه آدرس پیرمرد 92 ساله گزارشمان را از هر کسی که می پرسیدیم لبخند برای لبانش جاری می شد و خانه حسن آقا را نشانمان می داد. در این حوالی کمتر کسی پیدا می شود که نام حسن زَهَر معروف را نشنیده باشد، شاید به القاب و عناوینی متفاوت.

مار که به مار بزند، شاه مار می شود و حسن آقای گزارش ما،شاه مار مردم این منطقه است. مردم روستا در مورد حسن، که 37 سالی می شود رفیق و همنشین پیک نیک است، می گویند: هر حیوانی که حسن زَهَر را نیش بزند یا گاز بگیرد چند ثانیه بعد دراز به دراز می افتند و زود میمیرد!

mohsen

تا کنون حدود 16 مار و چندین عقرب خطرناک در اثر گزش حسن آقا کشته شده اند نه آنکه حسن آقا بخواهد مارها و عقرب ها را بکشد،بلکه خطرناک ترین موجودات گزنده با نیش زدن حسن سریعا از پا درآمده اند.

همسایه حسن در خصوص این شاخصه عجیب و غرب می گوید: همه اهالی روستا میدانند که دلیل اصلی این اتفاق استفاده بیش از حد حسن آقا از مواد مخدر است و سم بدن حسن به حدی رسیده است که هر موجودی بخواهد او را گاز بگیرد سریعا از پا در می آید.

البته این اتفاق برای اهالی روستا خیلی هم بد نشده است.هر کجای روستا که مار دیده میشود سریعا «حسن زهر» را صدا میزنند و وی در مقابل دریافت مبلغی مار را گرفته و یا به روش خودش می کشد!

شاه مار منطقه بالانیج در گفت و گو با ندای ارومیه از وضعیت پیش آمده اظهار ناراحتی کرده و می گوید: اینکه من با وجود این همه گزش و نیش سالم می مانم و در مقابل،حیوان متهاجم را می کشم، نشان از آن است که من به آخر خط رسیده ام. یعنی اینکه حسن، بدان این همه سال با بدنت چه کرده ای، حتی پشه ها و زنبور ها هم پس از گزش من میمیرند. مردم وقتی مرا میبینند میخندند و با انگشت نشانم می دهند.

وی در پاسخ به سئوالی، مبنی بر اینکه این نیش ها هیچ دردی برایت ندارد؟ اظهار داشت: چرا یادم هست سال 70 یک مار بسیار بزرگ نیشم زد که چند روزی نمیتوانستم راه بروم و تب شدید کردم، اما آن مار هر چقدر هم که بزرگ و سمی بود، من از آن افعی تر بودم و آن را هم از پا در آوردم.

نیش عقرب ها و زنبور ها دیگر برایم درد هم ندارد اما وقتی که مار نیشم میزند،در محل گزش احساس سوزش می کنم.

بنابر این گزارش، مصرف مواد مخدر با بدن انسان کاری می کند که نه تنها سموم وارده از موجودات دیگر به سلامت بدن انسان کارساز نمی باشد بلکه سموم وارده از بدن وی به بدن حیوان، آن ها را از پای در می آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گرداورنده:کمیاب فان

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 204
  • بازدید ماه : 180
  • بازدید سال : 1,115
  • بازدید کلی : 67,929
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت