loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی بازدید : 548 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
قبلاً گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.
 

برترین ها: در تاریخ 16 شهریور سال جاری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبری با سرخط «یاهو با ایران خداحافظی کرد» در این سایت منتشر کردیم و گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.

یاهو در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايی كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده می شد حذف كرده است. براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربری نيز وارد كردن شماره تلفن همراه الزامی است و اين كار برای كاربران ايراني غير ممكن است.

اما این مساله به معنای خداحافظی یاهو از ایران نیست. ما ایرانی ها همیشه راه حلی برای هر مشکل داریم.

با جست‌وجوی نه چندان آسان در وب می توانید مطلبی را پیدا کنید که در قسمت نظرات مطلبی در وب سایت worldit قرار دارد و بسیار آسان مراحل دور زدن تحریم ها علیه ایران را آموزش داده است.

برای آشنایی با روش کار به همراه عکس های آموزشی با ما همراه باشید.

مهدی بازدید : 94 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

۱۰ نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

یکی از قطعات خاص رایانه که مشتریان را همیشه سر در گم می کند،کارت گرافیک است.گاهی این وسواس با اطلاعات غلط در هم می آمیزد و نتیجه ای معکوس به بار می آید.۱۰ نکته اساسی در مورد خرید کارت گرافیک وجود دارد که می تواند شما را در انتخابی مناسب راهنمایی کند. با ما باشید.

نکته اول:حافظه همه چیز نیست

qimonda 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

عده ای گمان می کنند که معیار سنجش توانایی کارت گرافیک،حافظه است اما این تصور غلط است.حافظه همه آن چیزی نیست که توانایی کارت گرافیک را نشان می دهد،چه بسا یک کارت گرافیک یک گیگابایتی بسیار توانمند تر از نمونه ۴ گیگابایتی باشد.علاوه بر این نوع حافظه بسیار مهم است و در عمل،حافظه های GDDR5 به مراتب بهتر از GDDR3 عمل می کنند و نباید تنها ملاک برای انتخاب،حجم حافظه باشد.

نکته دوم:مهمترین نکته GPU است

GPU NVidia NV40 6800GT AGP 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

GPU یا پردازنده گرافیکی،قلب تپنده کارت گرافیک است.با ارتقا نسل کارت،کارت های گرافیک بهتر می شوند،چرا که GPU آنها بهتر شده است.در محصولات معمول،کارت های نسل بالاتر توانمند تر هستند.این قاعده استثناپذیر است اما نمونه های توانمند از نسل های پایین تر گران ترند و خیلی زود جایگاه خود را از دست می دهند.

نکته سوم:Pipeline,Clock speed,Shader را مد نظر قرار دهید

Speed Fan Clock Screensaver 2 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

پس انتخاب یک سری از پردازنده های گرافیکی،با نمونه های مختلفی از یک خانواده برخورد می کنید.برای تشخیص کیفیت این کارت های گرافیکی به توانایی PipelineوClock speed,Shader کارت گرافیک توجه کنید.

نکته چهارم:DirectX

directx 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

هر کارت گرافیک توانایی اجرا یک DirectX خاص را دارد.یک کارت می تواند از Direct 10 و دیگری می تواند از DirectX 11 پشتیبانی کند.آنهایی که از DirectX جدید تری پشتیبانی می کنند بار کمتری به سیستم وارد می کنند.

نکته پنجم:همیشه می توانید خرید کنید

سازندگان کارت گرافیک هر۱۲ تا ۱۴ ماه یک نسل جدید را معرفی می کنند.هر ۲ یا ۳ ماه یک بار نیز چند نمونه جدید از نسل فعلی به بازار می آید،پس قیمت کارت گرافیک همیشه در حال کاهش است.پس شما همیشه می توانید یک کارت خوب با قیمتی مناسب خریداری کنید.

نکته ششم: یک میلیون تومان خرج نکنید

بهترین کارت گرافیک های حال حاضر بالای یک میلیون تومان قیمت دارند و برخی از کارت های ۵۰۰ هزار تومانی این روز ها،زمانی یک میلیون تومان فروخته می شدند.نکته اینجاست که یک کارت گرافیک یک میلیون تومانی،دو برابر یک کارت ۵۰۰ هزار تومانی بهتر نیست و به خاطر بهترین بود تا این حد گران تر است.اگر هزینه برایتان اهمیت دارد، به گران ترین قیمت ها کوچکترین توجهی نکنید.

نکته هفتم:Power را فراموش نکنید

20130107 hardware PowerSupply 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

معمولا کارت های گرافیک قوی تر،برق بیشتری مصرف می کنند.دقت داشته باشید که توان مصرفی کل سیستم شما از توان پاور رایانه تان بیشتر نباشد.

نکته هشتم:با فناوری پیش بروید

msi r4870 t2d1g graphics card 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

اگر برای اجرای بازی خرید می کنید،کارتی را انتخاب کنید که با فناوری های روز هماهنگ باشد.از خرید کارت های قدیمی به شدت اجتناب کنید در غیر این صورت مجبور خواهید شد خیلی زود آن را تعویض کنید.

نکته نهم:CrossFire وSLI

790iUltra 3SLI 10 نکته که قبل از خرید کارت گرافیک باید بدانید

گاهی انتخاب دو کارت ارزان،نتیجه بهتری از خرید یک کارت خیلی گران دارد.اگر چه این کار توان مصرفی سیستم،نویز تولیدی و هزینه مادربورد را افزایش می دهد.

نکته دهم:تحقیق کنید

بدون تحقیق خرید نکنید.کارت های مختلف را با هم مقایسه کنید و با جست و جو در اینترنت،از نظرات مختلف آگاه شوید همچنین می توانید از سایت videocardbenchmark استفاده کنید.

مهدی بازدید : 103 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

نظر نوه امام خمینی درباره فیس بوک
 
نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی، در میان ایرانیان عضو فیس بوک چهره ای شناخته شده است. البته او تا چند ماه پیش، یکی از اعضای عادی فیس بوک بود؛ اما پس از مصاحبه پر سر و صدایش با سایت جماران درباره “حجاب”، همگان او را به عنوان “نوه امام” شناختند و در کوتاه زمانی، تعداد دوستانش در فیس بوک، از ۳۰۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر رسید.

 

 

اگر به صفحه شخصی او در فیس بوک سر بزنید، معمولا پست هایی می بینید با لایک ها و کامنت های پرشمار موافق و مخالف.
متن زیر گفتگوی عصر ایران است با نوه امام خمینی درباره فعالیت اش در سایت فیلترشده فیس بوک.

 

شما از چه زمانی عضو فیس بوک شدید و اصلاً چه شد که تصمیم به عضویت در این شبکه اجتماعی گرفتید؟
بیشر از چهارسال است که عضو فیس بوک هستم. انگیزه اولیه ام، پیدا کردن دوستان قدیمی ام بود.

دوستان شما در فیس بوک چند نفرند و معمولاً درخواست دوستی چه کسانی را قبول می کنید؟
دوستان من ۵۰۰۰نفر هستند و درخواست های بیشماری دارم که تسهیلات فیس بوک اجازه افزودن بر تعداد دوست هایم را نمی دهد. در خصوص درخواستهای دوستی هم سعی ام این بوده که گزینشی عمل نکنم.

آیا خودتان هم برای کسی درخواست دوستی می فرستید؟
در پاره ای از مواقع.

 

 

برخورد شما با کامنت های انتقادی چگونه است؟ آیا کامنتی را هم حذف می کنید؟
تعداد کامنتهایی که حذف کرده ام از تعداد انگشتان دست به نظرم کمتر بوده است.
 
اگر کسی در لابلای انتقادش، سخنی بگوید که از نظر شما، مصداق توهین به امام و یا شخصیت های دینی باشد، کامنت او را حذف می کنید؟
تا به حال کامنت توهین به ائمه نداشته ام ولی توهین به امام علیرغم خواهش من بوده است. گرچه این کامنتها قلب و روح مرا آزار می دهد ولی در اکثر مواقع سعی کرده ام تحمل کنم؛ به این دلیل که احساس می کنم گاهی در این بین افراد کسانی هستند که احتمالا به آنها ظلمی شده است و یا حتی قربانی پدران ویا مادران خود هستند و با این کار احساس آرامش می کنند. آنها شاید به گمان خودشان صدایشان به گوش کسی در درون حکومت می رسد. من هم صبوری می کنم. تاسف من بیشتر از این است که می بینم چهره واقعی امام را تعداد اندکی شناخته اند و این قدر دور از واقعیت راجع به امام قضاوت می شود که کوشش در جهت شناخت امام را با تمام وجود برای خودم واجب می بینم.

 


هر کسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من

 


 

از خانواده امام چند نفر عضو فیس بوک هستند؟ چه کسانی؟
نسل اول، یعنی فرزندان امام هیچ کدام عضو فیس بوک نیستند و نسل دوم، یعنی نوه ها، بیش از ۶۰%عضو هستند.

وقتی با فیلترشکن وارد فیس بوک می شوید، احساس نمی کنید قانون شکنی کرده اید؟
من شخصا با قانون گریزی مخالفم حتی اگر قانون به ناحق باشد. به نظرم برای اصلاح قانون ظالمانه باید کوشش شود و تا زمانی که قانون پابرجاست نباید از آن تخطی کرد ولی استفاده از فیلترشکن از لحاظ قانونی منعی ندارد بلکه بعضی از مراجع شرعا جایز نمی دانند که مقلدین این دسته از مراجع بایستی احتیاط کنند.

اصلا درباره فیلترشدن فیس بوک چه نظری دارید؟
من کلا با ممنوعیت مخالفم. از نظر من منع استفاده از هر آنچه که ممنوع کرده ایم راه حل نیست. حتی مُسکّن هم محسوب نمی شود.

 

بعضی ها از شما انتقاد می کنند که چرا عکس هایی جذاب از خودتان را در صفحه فیس بوکتان می گذارید. برای این قبیل دوستانتان معمولاً چه پاسخی دارید؟
من اعتقاد دارم همین انتخاب درست است. ما مگر در دینمان با زیبایی سر ستیز داریم؟ من عکسی را انتخاب کردم که احساس کردم زنده است، با مخاطب حرف می زند و ارتباط می گیرد. ما با نوشته هایمان نیز همین کار را می کنیم. یعنی سعی می کنیم با مخاطب رابطه برقرار کنیم.
انتخاب عکس با امام هم برای آشنایی مردم با چهره امام در خانه است: امام مهربان و صمیمی.

اگر نوه امام نبودید فیس بوک برایتان فضای دلپذیرتری بود یا الان که نوه امام هستید فیس بوک برایتان جذاب تر است؟
من بیش از ۴سال است که عضو فیس بوک هستم. قبلاً کسی مرا با عنوان نوه امام نمی شناخت. تعداد دوستانم ۳۰۰نفر بود؛ ولی بعد از مصاحبه با سایت جماران راجع به حجاب نامم شناخته شد و یکباره تعداد دوستانم به حداکثر رسید و هر روز درخواستهای دوستی زیادی دارم که به دلیل ممنوعیت تسهیلات فیس بوک، امکان پذیرش آنها را ندارم. لذا بعد از شناخته شدن، فضا برایم بسیار دلپذیرتر شد.

 

فیس بوک چه فوایدی برای شما دارد؟ برایتان بیشتر جنبه تفریحی دارد؟
بیشترین فایده فیس بوک برای من مردم شناسی و آشنایی با لایه های مختلف جامعه است که برایم بسیار دل نشین است؛ به خصوص برای من که در شرایطی خاص بزرگ شده ام و امکان ارتباطات فیس تو فیس و صادقانه را کمتر داشته ام. آدمها یا به دلایلی به ما نزدیک شده اند و یا باز به دلایل دیگری از ما فاصله گرفته اند. نزدیکی و دوریشان واقعی نبوده است. فیس بوک این امکان برای من فراهم کرده است که دوستانی بدون دلهره و بدون چاپلوسی داشته باشم.

معمولاً بر روی صفحه تان چه چیزهایی را می نویسید یا شِیر می کنید؟
معمولا مسائل سیاسی؛ چون این روزها، دغدغه مردم سیاست است. سیاست چنان در تار و پود زندگی مردم نفوذ کرده و تاثیرگذاشته است که نمی توان به چیزهای بهتری فکر کرد و درباره آنها نوشت.
 

 

منبع: عصر ایران؛ هومان دوراندیش

محمد مهدی جنگجو بازدید : 54 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)
مدير پايگاه ميراث جهاني بيستون اعلام کرد: در بازخواني کتيبه‌ي تاريخي بيستون، چند عبارت جديد براي نخستين‌بار خوانده شدند.
http://8pic.ir/images/28887233661522378403.jpg
بقیه مطلب را در ادامه ی مطلب دنبال کنید

مهدی بازدید : 54 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (0)

1-آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .

2-آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق ژاپنی ها است.

3-آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟

4-آیا می دانید که ژاپن هیچ منابع طبیعی ندارد و سالانه با صدها زلزله مواجه میشوند اما این جلوی آنها را برای تبدیل شدن به بزرگترین های اقتصاد جهان نگرفته ؟

5-آیا میدانید هیروشیما بعد از افتادن بمب اتم در آن شهر فقط ده سال طول کشید تا به آنچه جنب و جوش اقتصادی قبل از افتادن بمب اتم در آن شهر بود باز گردد ؟

6-آیا می دانید که ژاپن جلوگیری میکند از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و اماکن سرپوشیده ؟

7-آیا میدانید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم ابتدایی باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند ؟

8-آیا میدانید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند باز هم هیچ خدمتکاری در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و کودکان خود هستند ؟

9-آیا میدانید از سال اول تا سوم مقدماتی هیچ نوع امتحانی وجود ندارد ؟ چون هدف از آموزش و پروش القای مفاهیم و ساختن شخصیت است و نه امتحان و اجبار .

10-آیا میدانید اگر به یک رستوران در ژاپن بروید ، متوجه خواهید شد که مردم به اندازه ای که نیاز دارند غذا میخورند، بدون هیچ زباله و اصرافی ؟

11-آیا میدانید که میزان تاخیر قطارها در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است ؟ آنها ارزش زمان را درک میکنند و در دقیقه و ثانیه وقت شناس هستند .

12-آیا میدانید کودکان در مدرسه بعد از یک وعده غذایی دندانهای خود را مسواک میزنند و تمیز میکنند ؟ آنها از سنین پایین به حفظ سلامتی خود اهمیت میدهند .

13-آیا میدانید دانش آموزان در ژاپن نیم ساعت طول میکشد تا وعده غذایی خود را تمام کنند به این دلیل که مطمئن شوند غذا به درستی هضم شده ؟ وقتی که درباره این نگرانی ها پرسیده میشود ، آنها میگویند که این دانش آموزان آینده ژاپن هستند !

14- ایا میدانید ژاپن بلاد کفر است

15- آیا می‌دانید در مدارس ژاپن به دانش‌آموزان نمره داده نمی شود و ارزیابی بصورت گروهی انجام می‌شود و گروه باید تلاش کند که همه در سطح خوبی قرار بگیرند؟

16- آیا می‌دانید که کودکان هنگام نشستن روی صندلی اتوبوس یا قطار ابتدا کفش خود را در می آورند و بدون کمک مادر روی صندلی می نشینند؟

17- آیا می‌دانید بوسیدن و دست دادن در ژاپن مرسوم نیست و حتی مادران فرزندان خود را نمی‌بوسند؟

18- آیا می‌دانید بن‌مایه‌ی قدرت اقتصادی ژاپن را زنان ژاپن می‌سازند؟

19- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند؟

20- آیا می‌دانید تورم در ژاپن منفی است؟

21- آیا می‌دانید حقوق یک معلم در ژاپن حداقل 7000 دلار در ماه است؟

22- آیا می‌دانید از کار مردن در ژاپن افتخار است؟

23- آیا می‌دانید کارمند ژاپنی برای رضایت مشتری حتی حاضر است خانواده‌ی خود را فدا کند؟

24- آیا می‌دانید شکست در کار برای یک مدیر ژاپنی برابر مرگ است؟

25- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی روزی یکساعت در محل کار ورزش دسته‌جمعی می‌کنند؟

26- آیا می‌دانید هر ژاپنی در هر شغلی که باشد به آن افتخار می کند؟

27- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها پایبند دیانت خاصی نیستند و به همه‌ی ادیان احترام می‌گذارند؟

28- آیا می‌دانید مربیان و معلمان تمام کودکان ژاپنی خانم هستند و حتی از مادرانشان دلسوزترند؟

29- آیا می‌دانید هنگامی که مدارس تعطیل می‌شوند دانش‌آموزان گریه می‌کنند؟

30- آیا می‌دانید در ژاپن خانم‌ها بعد از ازدواج عموماً کار نمی‌کنند؟

31- آیا می‌دانید در ژاپن خانم ها عمدتاً تحصیلات عالی و بیشتر از نوع اقتصاد خانواده دارند؟

32- آیا می‌دانید مردان حقوق خود را یکجا به همسران خود می دهند و از آن‌ها پول تو جیبی می‌گیرند؟

33- آیا می‌دانید در شرکت‌های بزرگ هیچ کارمندی تلفن خارج از کسب و کار ندارد؟

34- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی اضافه کار نمی‌گیرند و متعهد هستند تا هر ساعتی لازم باشد در شرکت بمانند تا کار روزانه‌ی خود را تمام کنند؟

35- آیا می دانید آقایان هر ساعتی از شب بخانه برگردند اولین پرسشی که از همسر خود می شنوند اینست: آیا شام خورده‌ای؟

36- آیا می‌دانید در ژاپن برای انجام هر کاری دستورالعمل و برنامه‌ی از پیش تعیین شده وجود دارد، حتی تعمیر جدول یک باغچه‌ی کوچک کنار پیاده رو با نقشه و برنامه انجام می شود؟

37- آیا می‌دانید در ژاپن نظافت عمومی حرف اول را می زند؟

38- آیا می‌دانید در ژاپن هرچه از لوازم منزل که استفاده نشود را به زباله‌دانی می‌سپارند؟

39- آیا می‌دانید در ژاپن خانه‌ی ویلایی تقریباً وجود ندارد؟

40- آیا می‌دانید در ژاپن مردم اگر باغچه‌ی کوچک داشته باشند در آن ترب می‌کارند و اگر بزرگتر باشد برنج؟

 

مهدی بازدید : 54 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

اعتماد به نفس بالا می‌تواند شما را در هر زمینه ای از زندگی شگفت انگیز نشان دهد. از ظاهرتان گرفته تا حتی نحوهٔ خوابیدن شما. این نظریه اثبات شده است که افرادی با اعتماد به نفس بالا، موفق‌تر، شاد‌تر و از زندگی لذت بیشتری می‌برند.

 

در ادامه ۹ تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس را برای شما شرح می‌دهیم:

 

از مقایسهٔ خود را دیگران دست بکشید.

 

۱- از مقایسهٔ خود را دیگران دست بکشید.

 

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتماد به نفس این است که از مقایسهٔ خود با دیگران دست بردارید. مشکل اینجاست که شما فقط قسمت کوچکی از شخصیت آن فرد را که در حال مقایسه‌اش با خودتان هستید می‌بینید. هر شخص به صورت متفاوتی فکر می‌کند، درک می‌کند، احساس می‌کند و یاد می‌گیرد. شما تنها فرد در این جهان هستید که قابلیتی خاص دارید. منظور من توانایی‌های خارق‌العاده نیستند بلکه روش و راهی است که شما برای حل یک مسئله از آن استفاده می‌کنید. یادتان باشد هیچ دو اثر انگشتی یکسان نیستند. وقتی شما خود را با فرد دیگری مقایسه می‌کنید، در ذهنتان او را در تمام مسائل بهتر از خود می‌بینید. این کار به هیچ وجه روش خوبی برای ارزیابی خودتان نیست. به جای این کار بهتر است نگران این باشید که چقدر خودتان را دوست دارید. شما احتمالاً شگفت زده خواهید شد وقتی ببینید افرادی که خود را دوست دارند چقدر شاد تر از افرادی هستند که خود را دوست ندارند.

 

همیشه ارتباط چشمی برقرار کنید.

 

۲-همیشه ارتباط چشمی برقرار کنید.

 

اکثر مردم خیلی زیاد نگران این هستند که دیگران چگونه در مورد ان‌ها فکر می‌کنند. با ایجاد ارتباط چشمی می‌توانید خود را یک فرد شایسته، نترس، با اعتماد به نفس نشان می‌دهید. یک ترفند کوچک وجود دارد و آن این است که اگر شما از این ترس دارید که مستقیم به چشم طرف نگاه کنید، به جای چشمان طرف، به فاصلهٔ میان دو ابروی آن فرد نگاه کنید. در این حالت نه شما مستقیم به فرد نگاه کرده‌اید و نه آن فرد متوجه این موضوع می‌شود.

 

برای این کار شما باید مدتی تلاش کنید تا این کار عادت شما شود.

 

تغذیهٔ سالم و ورزش.

 

۳-تغذیهٔ سالم و ورزش.

 

ظاهر شما علت اصلی اعتماد به نفس پایین در شماست. بهبود ظاهر شما می‌تواند به طرز شگفت انگیزی اعتماد به نفستان را افزایش دهد. به نظر من بهترین راهی که هم می‌توانید حس خوبی داشته باشید و هم اندامی مناسب، ورزش کردن است.

 

هر ورزشی که انجام دهید خوب است چون باعث ترشح اندورفین می‌شود این مادهٔ شیمیایی موجب احساس نشاط و بالا رفتن روحیه در شما می‌شود. ورزش کردن به خودی خود باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود و ادامهٔ آن باعث تناسب اندام. شما بیشتر لبخند می‌زنید و احساس خوبی خواهید داشت. لبخند بیشتر شما موجب افزایش اعتماد به نفستان می‌شود. به نظر شما آیا رابطه ای میان این دو وجود دارد؟

 

شیک لباس بپوشید.

 

۴-شیک لباس بپوشید.

 

آیا شنیده ایدکه می‌گویند �#1608;قتی خوش‌تیپ باشید، احساس خوبی خواهید داشت�این واقعاً حقیقت دارد. وقتی شما شیک لباس بپوشید تأثیر مثبت بر خود و دیگران می گذارید این گونه لباس پوشیدن احساس راحتی خاصی به شما می‌دهد.

 

شیک لباس پوشیدن یکی از ساده‌ترین راه‌هاست که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

 

از دیگران تعریف کنید.

 

۵-از دیگران تعریف کنید.

 

مثبت اندیش باشید. این به شما اجازه می‌دهد تا نقاط قوت دیگران را ببینید و از آن‌ها تعریف کنید. خوب این چه ربطی به اعتماد به نفس داشت!؟ وقتی شما از دیگران تعریف می‌کنید به طور حتم آن‌ها هم همین گونه با شما رفتار می‌کنند و از نقاط قوت شما می‌گویند. به قول یک مثل قدیمی می‌گوید �#1575;گر خواستید چیزی بدست بیاورید اول باید ان را به دیگران ببخشید� وقتی دیگران نقاط قوت شما را می‌گویند مانند یک ذره بین عمل می‌کنند که رفتار های مثبت شما را بهتر نشان می‌دهند و این موجب پیشرفت و افزایش اعتماد به نفستان می‌شود.

 

به افراد محتاج کمک کنید.

 

۶-به افراد محتاج کمک کنید.

 

در ظاهر کمک به بیچارگان و درماندگان ممکن است این گونه به نظر برسد که این کار موجب ناراحتی می‌شود. اما شاید ندانید که کمک کردن به نیازمندان یکی از بهترین احساسات را در شما ایجاد می‌کند. افرادی که به صورت داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند معمولاً افراد با اعتماد به نفس، با اراده ای هستند.

 

به قول آنتونی رابینز : راز زندگی در بخشش است.

 

با ترس‌هایتان رو به رو شوید و از ان‌ها فرار نکنید.

 

۷- با ترس‌هایتان رو به رو شوید و از ان‌ها فرار نکنید.

 

این دلیل عدم اعتماد به نفس در بیشتر مردم دنیاست. ترس‌های ما رابطهٔ مستقیم با احساسی دارد که ما از خود داریم. وقتی ما از چیزی می‌ترسیم، حس می‌کنیم که در آن زمینه ناتوان هستیم و این موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شود. برای رفع این مورد شما باید با ترس‌هایتان رو به رو شوید. از ترس‌هایتان وحشت نکنید. بهترین راه این است که بفهمید چرا این ترس‌ها در شما به وجود آمده اند.

 

یاد بگیرید هیچ گاه از شکست نترسید. هر شخصی بارها در زندگی شکست می‌خورد. شکست‌های شما زندگی‌تان را تعریف نمی‌کنند. شما مسئول پاسخگویی به شکست‌هایتان و رفع آن‌ها هستید.

 

همیشه اعتماد به نفس داشته باشید.

 

۸-همیشه اعتماد به نفس داشته باشید.

 

اعتماد به نفس را همیشه با خود همراه کنید. در واقع من از شما نمی‌خواهم تلاش کنید که اعتماد به نفس داشته باشید و به خود استرس راه بدهید که مثلاً الآن من اعتماد به نفس دارم یا نه و �/b>

 

      چند راه برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس را در ظاهر خودتان نمایش دهید را برایتان می‌گویم.

 

-    با صدا و تن مناسب صحبت کنید.

 

-    نسبت به طرز ایستادنتان آگاه باشید.

 

-    حالت دست‌ها و بازوهایتان را مناسب و درست نگه دارید.

 

-    از دست‌های خود در زمانی که توضیح می‌دهید استفاده کنید.

 

آنقدر وانمود کنید تا به دستش بیاورید.

 

۹-آنقدر وانمود کنید تا به دستش بیاورید.

 

ممکن است این حرف را قبلاً نیز شنیده باشید. به نظر من در مورد اعتماد به نفس واقعاً درست است.

 

اگر شما در وضعیتی قرار بگیرید که احساس کردید اعتماد به نفستان کم شده، وانمود کنید که اعتماد به نفس بالایی دارید. مطمئن باشید که اثر می‌کند. در آن لحظه فکر کنید یک فرد با اعتماد به نفس و محکم هستید. سعی کنید ظاهرتان را هم کنترل کنید. بهتر است برای اینکه بتوانید سریع این کار را انجام دهید یک فرد با اعتماد به نفس را در ذهن تجسم کنید.

 

محسن بازدید : 57 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

از گل ها به محض دریافت یا خریداری مراقبت نمایید. برگهای اضافی آنان، گل ها و برگهای صدمه دیده آنان، ساقه های فرعی اضافی آنان را جدا نمایید و آنان را در یک گلدان تمیز و پرشده با آب ولرم قرار دهید.

آب داخل گلدان را روزانه با آب ولرم عوض نمایید. داخل گلدان را نيز با آب و سرکه یا ماده ضد عفونی کننده طبیعی بشوييد. برای طولانی کردن عمر گل ها از انواع مختلف غذاهای مخصوص گل و گياهان موجود در بازار و یا گل فروشی ها استفاده نمایید. دستورالعملی که بر روی بسته مکمل نوشته شده را بخوانید و مطابق آن عمل نمایید. استفاده نا صحیح از مکمل های غذایی گل ها موجب آسيب دیدن گل ها و پلاسیده شدن زودرس آنان می شود.

استفاده از اين مکمل ها برای طولانی کردن عمر گلها لازم است زیرا آنان مواد معدنی مورد نياز گياه را به آن می رسانند، از رشد باکتری هايی که منجر به مسدود شدن ساقه گياه می شوند جلوگيری می کنند و موجب رسيدن آب از ساقه به گل می شوند، جوانه ها و غنچه ها را شکوفا می نمایند و موجب شادابی گل ها می گردند. بعد از هر بار تعویض آب یک پیمانه از غذای مخصوص گلها را به آب جدید اضافه نمایید.

گرده افشانی بعضی از گلها مانند گل سوسن می تواند سبب ایجاد لکه برروی لباس و مبلمان شود ، به همین دلیل قبل از اینکه آن را با گل های دیگر در داخل گلدان قرار دهید، نرینگی آن را با دستمال به آرامی پا ک نمایید. این کار را باید هرچند روز یک بار انجام دهید.

کمیاب فان

 بهترین گلدان برای گل ها

گلدان های شیشه ای بهترین گلدان برای گلها هستند زیرا کیفیت آب در این گلدانها به بهترین نحوه ممکن ثابت نگه داشته می شود و بهتر قابل به کنترل می باشد از سوی دیگر گلدانهای شیشه ای به علت دارا بودن سطح صاف و صیقلی خود بهتر و آسان تر قابل تمیز شدن می باشند البته بعلت استفاده از آن لوله کشی در پر کردن گلدان امکان رسوب املاح در جداره گلدانها موجود است این رسوب را با شتشوی گلدان با سرکه می توانید از بین ببرید.

اگر گلها را در گلدان فلزی قرار داده اید مکمل غذایی گلها را به آب نیافزایید زیرا در این صورت گلدان فلزی با مکمل غذایی ترکیب شده و آب گلدان اسیدی می شود و به گلها آسیب وارد خواهد شد.

گلدانها را پس از استفاده با آب گرم و سرکه و یا مواد ضد عفونی کننده طبیعی ضدعفونی نمایید.

برش مکرر ساقه ها

برای کوتاه کردن ساقه ها از چاقو و قیچی تیز استفاده نمایید. هر سه تا چهار روز يکبار، ساقه های گل ها را از انتهای ساقه به اندازه یک بند انگشت به طور مورب کوتاه کنيد. ساقه های خشک شده و چوبین را به اندازه 5 تا 10 سانتی متر و به طور مورب کوتاه نمایید. برش مورب موجب می شود تا ساقه آب و مواد معدنی را به بالاترين ميزان به برگها و گل ها برساند برای این کار از يک چاقوی تيز، يا قيچی باغبانی استفاده نمایید. در هنگام کوتاه کردن ساقه ها مواظب باشید که به ساقه گل آسیب و یا فشار وارد ننمایید ساقه آسيب دیده قادر به جذب آب نیست . قسمتهای آسیب دیده دسته گل را دور بریزید.

شرایط محل قرار دادن گلدان گل

گلدان گل را در محيط خنک قرار دهيد. دمای مناسب برای نگهداری بيشتر گل ها در حدود بیست درجه است.

گلدان را در محلی قرار دهید که به طور مستقيم در معرض تابش نور خورشيد قرار نگیرد.

گلدان گل را دور از گرما و یا سرمای شديد قرار دهید.

گلدان گل را دور از وسایل گرمازا مانند شوفاژ و غیره قرار دهید .

گلدان گل را در بالای تلويزيون و وسایل الکتریکی ای که اشعه های گرم از آنان ساطع می شود قرار ندهيد این وسایل در حین استفاده از خود گرما تولید می نمایند و گرمای تولید شده توسط این وسايل آبرسانی به گلها را مختل می نماید.

گلدان گل را دور از وزش باد قرار دهید.

 

گلدان گل را دور از سبد میوه و سبزیها قرار دهید. ميوه ها، سبزیها و مواد فاسد شده و یا رسیده از خود گاز اتيلن ساطع می نمایند و این گاز موجب پژمرده شدن زودرس گلها می شود.

 شرایط قابل توجه دیگر در نگهداری از گلها

ساقه گل ها باید همواره در مقدار کافی و لازم آب قرار داشته باشند.

ساقه گل ها را هرگز به طور کامل کال ننماید و همه برگهای آن را جدا نکنید.

بعضی از گلها نسبت به بی آبی حتی برای فاصله زمانی کوتاه نیز بسیار حساس می باشند.

اول ساقه گل ها را به طور مورب با زاویه 45 درجه ببرید و سپس آنها را در گلدان آب قرار دهید.

در نزدیکی گلدان گل از سیگار کشیدن خودداری نمایید زیرا دود موجب ساطع شدن گاز اتیلن و پژمردگی گلها می گردد.

گلدان گل را در محل با رطوبت زیاد قرار ندهید.

بزرگی گلدان گلها باید مناسب بزرگی دسته گل باشد طوری که گلها به هم فشرده نشوند.

گلدان را پس از استفاده با مواد ضد عفونی کننده طبیعی ضد عفونی نمایید.

گل ها را در گلدان با آب کافی و لازم قرار دهید 15 سانتی متر آب روزانه در گلدان به طور معمول کافی است.

 

اگر گلها در هنگام دریافت یا خریداری پژمرده یا سرمازده بنظر می رسند به اندازه 5 سانتی متر ساقه آنها را کوتاه نمایید و آنها را به مدت سه ساعت در لابلای کاغذروزنامه مرطوب در یک محل خنک قرار دهید تا آب را به خود جذب نمایند.

 خرافات در مورد نگهداری از گل ها!

*قرار دادن یک سکه مسی در آب گلدان!

*ریختن مشروب در آب گلدان!

*ریختن نمک در آب گلدان!

*شکستن ساقه گلها!

*ایجاد شکاف در ساقه گلها!

*له کردن ساقه ها!

*پختن ساقه ها!

 

*گذاشتن ساقه ها در آب جوش !

 

 

محسن بازدید : 40 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

روشی که شما با کوچولوی تان صحبت می کنید در نحوه رشد زبانی او تاثیر بسزایی دارد و حتی می تواند ضریب هوشی او را هم تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از نگرانی های هر مادری بعد از به دنیا آمدن فرزندش این است که تا وقتی نوزاد بخواهد حرف بزند چطور باید بفهمد چه چیز لازم دارد و چه می خواهد. در ضمن نگرانی بعدی این است که چطور قرار است کوچولو مثل بزرگ ترها حرف زدن یاد بگیرد. همه اینها می تواند به راحتی هر پدر و مادری را نگران کند اما نکته مهم آن است که والدین سعی کنند با کودک ارتباط کلامی داشته باشند. ایده آل ترین حالت ممکن این است که والدین روزانه 30 هزار کلمه در ارتباط با کودک استفاده کنند. در حقیقت مطالعات مختلف نشان داده است تعداد لغاتی که در حرف زدن با کودک استفاده می شود رابطه مستقیم با افزایش ضریب هوشی کودک دارد. در این مطلب با بعضي روش های موثر برای صحبت با کودک بیشتر آشنا شوید.

بگویید و تکرار کنید

ممکن است برای تان کسل کننده باشد اما تکرار برای کودک تان لذت بخش است. شنیدن چندباره یک کلمه در تقویت مسیر ارتباطی صدا و معنا در مغز کودک موثر است. تکرار همچنین باعث می شود او دنبال معنای آن به حافظه اش رجوع کند و آن را در ذهنش ثبت کند. تا یک سالگی کودک شما اغلب اصوات لازم را می داند اما نمی داند چه موقع باید از آنها استفاده کند. تکرار به او کمک می کند بتواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.

از زبان اشاره استفاده کنید

 

برخی والدین فکر می کنند اگر با اشاره با کودک شان صحبت کنند او هیچ وقت انگیزه ای برای حرف زدن پیدا نمی کند اما مطالعات نشان داده کودکانی که اشاره ها را یاد می گیرند زودتر حروف صداها را می آموزند و به حرف می افتند.

کمیاب فان

داستان تعریف کنید

برای کارهای روزانه تشریفات داشته باشید؛ پوشک عوض کردن، غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشاندن، خوابیدن تا با کودک تان ارتباط بگیرید. با توصیف کاری که برای آنها انجام می دهید و توصیه هایی که در کنجکاوی و عکس العمل هایش دارید می توانید 30 هزار کلمه در روز حرف بزنید.

دنبال بهانه ای برای صحبت کردن بگردید

هر وقت دیدید کودک تان زل زده به شما یا یکی از وسایل موجود در خانه یا حرکات بدن یا صدای عجیب و غریب درمی آورد فرصت را غنیمت بشمارید و مکالمه را شروع کنید. مثلا وقتی کودک تان به نحوه درست کردن شیرش توسط شما نگاه می کند، به او بگویید «می بینم که داری به من نگاه می کنی! می خوای بدونی دارم چیکار می کنم؟ دارم شیرت رو آماده می کنم. فکر کنم گرسنه ای.»

اینها را به یاد داشته باشید

الگوها را دنبال کنید: کلا ما 2 نوع والدین داریم والدین «کمک کننده» که اجازه می دهند کودک مکالمه و فعالیت ها را هدایت کند و نوع دوم، والدین «دستوری» که اسباب بازی هایی را برای بازی کودک انتخاب و موضوع مکالمه را مشخص می کنند. بهتر است بدانید که والدین کمک کننده در بهبود زبان کودک خود تاثیر بیشتری دارند.

نوبتی صحبت کنید: وقتی فرصت حرف زدن به کوچولوی تان را می دهید ضمن آنکه به او احترام می گذارید، می آموزید که چطور یک مکالمه دو طرفه داشته باشید. این کار را از روز تولد می توانید انجام دهید؛ خیلی زودتر از آنکه کودک کلمه ای بیاموزد. بعد از آنکه با او صحبت کردید مکث کوتاهی انجام دهید و منتظر جواب باشید. به مرور زمان او می فهمد که این زمان شانسی است که او برای دادن پاسخ خواهد داشت.

مادرانه با او صحبت کنید: حالت سرزنده حرف زدن با کودک بسیار جالب است. تحقیقات نشان داده است کودکان دوست دارند با زبان خودشان با آنها صحبت شود. در این روش ساختار زبانی و دامنه لغات بهتری پیدا می کنند اما حواستان باشد که بین 18 ماه تا 2 سال و نیم کودک این نوع حرف زدن را ترک کنید چون ممکن است لحن آرام و پراغراق شما را تقلید کند.

بگذارید تقاضا کند

 

این کار را قبل از اینکه او به حرف زدن بیفتد هم می توانید انجام دهید. وقتی کودک شما موزی را که برایش خرد کردید خورد و شما احساس کردید که او باز هم موز می خواهد بدون آنکه ناخودآگاه مقداری در بشقابش بگذارید صبر کنید تا بسته به سن و سطح زبانش اشاره یا علامتی از او بگیرید یا به سادگی سؤال کنید «بازم موز می خوای؟» به جای اینکه همه چیز را آماده کنید، به کودک فرصت دهید درباره آنچه می خواهد از شما تقاضا کند.

کمیاب فان

 اشتباه زبانی

همه والدین با وجود تمام مهارتی که در زمینه های مختلف دارند گاهی اشتباه می کنند. اینها بعضي از مهم ترین اشتباهات است:

شما با کودک صحبت می کنید: بیشتر افراد شنوندگان خوبی نیستند. در حقیقت برخی محققان متوجه شده اند که بیشتر والدین اولین کلمه ای که کودک ادا می کند را به یاد نمی آورند. طبیعی است که درست صحبت نکردن کودک این کار را آسان می کند اما تامل کردن و شنیدن همان چیزهای نامشخصی که کودک ادا می کند به شما کمک می کند آنچه او می خواهد را بفهمید. مثلا وقتی می گوید شی می دانید که شیر می خواهد.

تاکید بر کلمات: این کاری است که نباید انجام دهید. کودک به توپ رسیده است و می گوید اووه اما والدین توپ را از او دور می کنند: بگو توپ. کودک در حالی که عصبانی شده: اَه. والدین هنوز توپ را دور نگه داشته اند: اگه توپ رو می خوای بگو توپ. کودک: دوووووب

تصحیح می کنید: تا به حال برای تان پیش آمده در حال حرف زدن باشید یک نفر وسط حرف تان بپرد و شما را تصحیح کند؟ این کاملا می تواند رشته کلام را از دست شما خارج کند به گونه ای که دیگر نخواهید صحبت کنید. این کار را نباید با کودک انجام دهید حتی اگر کلمه ای را اشتباه بگوید. زمانی که می خواهید به او پاسخ دهید کلمه درست را ادا کنید.

مدام از لحن بچگانه استفاده می کنید: وظیفه شما این است که درست صحبت کنید و بچگانه حرف زدن می تواند بدترین راهنما باشد. بچگانه حرف زدن با مادرانه حرف زدن فرق می کند اگر کودک می گوید: «دوپ می خوام» والدین می گویند: « بیا اینم دوپت» اما والدینی که مادرانه حرف می زنند می گویند «توپت رو می خوای؟!»

 

زیاد حرف می زنید: کودک را به پارک می برید و مدام با او حرف می زنید؛ این درخته، بگو درخت، اینها برگه و رنگشون سبزه، کبوترها رو ببین، اونا دونه می خورن. او احساس می کند همه 30 هزار کلمه ای را که باید در روز می شنید در عرض یک ساعت دارد می شنود. این روش غلط است و نباید استفاده شود.

محسن بازدید : 52 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

طلا و جواهر، پس از استفاده طولانی مدت در اثر مجاورت با بدن کثیف شده و دیگر رنگ و جلای اولیه ی خود را از دست می دهد. یکی از راحت ترین روش های شست وشوی طلا، خیساندن این زینتی های ارزشمند درون کاسه ای حاوی محلولی از آب و مایع ظرفشویی است. گرم بودن آب برای زدودن چربی ها ضروری است.

تمیز کردن طلا

شما می توانید طلاهای خود را چند دقیقه ای در محلولی از آب و مایع ظرفشویی و یا پودر لباسشویی قرار دهید و محلول را به همراه طلای داخل آن بر روی اجاق گاز، جوش بیاورید به این صورت جرم هایی که در لابه لای طلاها و جود دارند به راحتی خارج می شود. لازم به ذکر است این روش برای شست وشوی جواهرات توصیه نمی شود. پس از خروج طلاها و یا جواهرات از محلول ها، آنها را با برسی کوچک یا مسواک تمیز کنید؛ سپس آنها را آبکشی کرده و بر روی حوله ای قرار دهید. برای خشک کردن سریع طلاها و جواهرات از سشوار استفاده کنید.

براق کردن طلا و جواهر

برای براق کردن طلا و جواهر پس از خشک کردن دو روش وجود دارد:

1 - مقداری خاک ارّه از نجاری ها تهیه کرده و طلا و جواهرات را درون خاک اره فرو کنید. سپس با خاک ارّه سطح آنها را مالش دهید. پس از پاک کردن طلا و جواهر از خرده های چوب، شفافیت و برق چشم گیری را مشاهده می کنید.

2 - روش دوم استفاده از چرم و یا پاراچه ی نخی است. با مالش دادن یکی از آنها بر روی سطح طلا، برق و جلای خاصی ایجاد می شود.

تمیز کردن جواهرات بدل

برای تمیز کردن جواهرات قلّابی و به اصطلاح اتمی از جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که مقداری جوش شیرین را بر روی سطح نمناک برس مسواک ریخته و آن را به آرامی بر روی جواهرات مذکور بمالید تا براق شود.

دشمن طلا و جواهر

اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر شماست. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آنها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شماست.

نگه داری از طلا و جواهر

برای حفظ و نگه داری از طلا و جواهر آنها را در جعبه های خود قرار دهید و یا دفترچه ای پارچه ای درست کرده و طلاهایتان را با سنجاق قفلی در آن دفترچه پارچه ای وصل کنید. سپس دفترچه را تا کرده و در مکان امن نگه داری کنید.

جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردن

برای جلوگیری از گره خوردن زنجیرهای اضافی که به گردن نمی اندازید، آنها را با قفل بسته نگه داری کنید. در صورتی که زنجیر گردن شما، گره خورد، آن را بر روی سطح لیز و صیقلی قرار داده و مقداری روغن بچه بر روی محل گره بریزید. سپس با یک سوزن کلفت سعی در بازکردن گره موجود کنید.

تمیز کردن سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از جمله سنگ هایی زینتی و با ارزش است که به علت خلل و فرج های زیادی که درون آن وجود دارد، نباید آن را با آب شست. بنابراین آن را با پارچه های نخی و یا چرم جلا دهید.

تمیز کننده جواهر

 

یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و سه چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. جواهرات خود را در این مایع بخیسانید. پس از نیم ساعت با یک مسواک نرم روی سطوح جواهر را تمیز کنید. فراموش نکنید که فرمول مذکور برای تمیز کردن جواهرات بدل مناسب نیست.

محسن بازدید : 72 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

کودک را به اتاق خوابش می برید. چراغ خوابش را روشن می کنید، کمی با هم حرف می زنید، کتاب می خوانید، به همه بهانه های کودک جواب می دهید، برایش آب می آورید. بالش اش را مرتب می کنید و بالاخره با کلنجار بسیار کودکتان می خوابد. هنوز مدت زیادی نگذشته است که در اتاق خودتان صدای پاهایش را می شنوید و در خواب و بیداری متوجه می شوید مثل همیشه او، خودش را به تخت خواب شما دعوت کرده است. آنقدر خسته هستید که نمی توانید واکنشی نشان بدهید و تا صبح کودکتان که پاهایش لای موهایتان فرورفته است را تحمل می کنید!

بسیاری از پدر و مادرها همین مشکل را با کودکان خردسال و حتی دبستانی شان دارند. در واقع بسیاری از پدر و مادرها بدون توجه به تنظیم عادت خواب نوزاد و با سهل انگاری درباره خواب کودک و به امید اینکه وقتی بزرگتر شود مشکلات خواب حل می شوند این بحران را ایجاد می کنند. کودک سه ساله تان به اتاق شما می آید و می گوید: “تشنمه”، “دلم برات تنگ شده”، “می شه امشب پیشت بخوابم؟”، “من می ترسم”، “تو اتاقم صدا میاد”، “من مریضم”، “خوابم نمی بره”، “من تو اتاقم تنهام”… واکنش شما در نیمه های شب وقتی غرق خواب هستید چه می تواند باشد جز اینکه او را به آغوش بگیرید و بخوابید؟

حالا باید در این شرایط چه کنید؟ چگونه می توانید به کودکتان بیاموزید بدون ترس و اضطراب در اتاق خواب خودش بخوابد و هر شب با بهانه های متفاوت به اتاق خواب شما نیاید؟

این نکات آموزشی به شما کمک می کنند تا به کودکتان یاد بدهید بدون ترس در اتاق خوابش بخوابد:

• چیدمان اتاق خواب کودک را با سلیقه کودک و متناسب با سن و سالش طراحی کنید.

از کودک برای چیدمان اتاق خواب کمک بگیرید. اجازه بدهید خودش مدل تخت خواب، پرده و فرش را انتخاب کند و یا محل قرار گرفتن تخت و اسباب بازی ها را تعیین کند. ممکن است بعضی از خواسته های کودک نامعقول یا غیرعادی باشند. مهم نیست که چیدمان اتاق از نظر شما خوب نباشد. حداقل برای مدت کوتاهی اجازه بدهید اتاق خواب کودکتان آنطوری باشد که خودش علاقه دارد. هدف اصلی شما باید این باشد که کودکتان عاشق اتاق خودش بشود و از ماندن در اتاق لذت ببرد.

 به اندازه تخت خواب دقت کنید.

بعضی از پدر و مادرها بدون توجه به نیاز کودک، او را در تخت خوابی بزرگ یا بسیار کوچک قرار می دهند. شاید بعضی از کودکان از داشتن تخت خواب بزرگ لذت ببرند. اما ممکن است تخت خواب بزرگ، کودک را بترساند. مناسب ترین تخت خواب برای کودکان خردسال و دبستانی، تختی است مابین تخت نوزادی و تخت نوجوان. تخت خواب های کودکان معمولا طراحی های متفاوتی مثل ماشین یا قصر دارند. مطمئن شوید که تخت خواب کودک راحت باشد. تشک مناسبی دارد و کودک دوستش داشته باشد.

 عادت های خواب جالب بسازید.

نیازی نیست که عادت های خواب خیلی خاص و جزیی باشند اما باید برای کودک جالب و دوست داشتنی باشند. کودکتان باید مشتاق انجام دادن آنها باشد و شب هایش خاطره انگیز و متفاوت باشند. مثلا ممکن است خواندن یک کتاب مورد علاقه در محل خاصی از اتاق خواب برای کودکتان بسیار جالب باشد یا دوش گرفتن، گوش کردن به یک موزیک و خوردن یک خوراکی موردعلاقه و سپس مسواک زدن به همراه آواز خواندن، دعا کردن، حرف زدن درباره اتفاقات روزانه و آداب بوسیدن و به آغوش گرفتن همگی می توانند بخشی از عادات خواب کودک شما باشند. حتما آداب خوابیدن را رعایت کنید زیرا این آداب برای کودکتان قوانین نانوشته ای خواهند بود که هم او را برای یک خواب آرام و بدون ترس آماده می کند و هم او را کودکی قانونمدار می کند.

به طور معمول یک دوش آب گرم، کودک را برای خواب آرام آماده می کند. اما اگر احساس می کنید بعد از دوش گرفتن کودکتان پرانرژی و هشیار می شود این عادت خاص را کنار بگذارید.

 در اتاق خواب کودک نخوابید و اگر کنارش دراز می کشید بعد از مدت کوتاهی بلند شوید.

کودک نباید تصور کند که همیشه یک نفر باید در کنار او خوابیده باشد. یکی از دلایل ترس های شبانه کودکان این است که آنها ابتدا در آغوش پدر یا مادر به خواب می روند اما بعد در خواب احساس می کنند تنها مانده اند.

 برای کودک قانون تعیین کنید و انتظارات معقول داشته باشید.

به او بگویید “امشب تو اتاقت می خوابی و هیچ عذر و بهانه ای قبول نیست”. این روش بسیار کمک کننده است. مثلا یادآوری کنید که او دیگر به مهد کودک می رود و شما از او توقع دارید تا هر شب در اتاق خوابش بخوابد زیرا همه کودکان در این سن از پدر و مادرشان جدا می شوند و تنهایی می خوابند. بگویید”برای یک کودک چهار ساله این یک امتیاز خاصه که خودش تنهایی بخوابه و حالا که اینقدر بزرگ شدی می تونی به یکی از عروسکات اجازه بدی تا کنارت بخوابه و تو مراقبش باشی.”

 در برابر گریه و زاری کودک تسلیم نشوید.

اگر کودکتان گریه یا التماس کند و شما هم تسلیم شوید او برنده می شود. به او بگویید شما برای بوسیدن، به آغوش گرفتن و بحث و خواهش تمنای بیشتر بی حوصله و خسته هستید. اگر کودکتان به اتاقش بر نگشت بدون بحث او را به اتاقش ببرید. ضعف نشان ندهید و تسلیم نشوید. مطمئن باشید هر بار که تسلیم شوید او را برای حربه های بعدی آماده می کنید.

حتی اگر خسته هستید و یا غرق خوابید، بلند شوید و کودک را به اتاق خودش بازگردانید. قانون را یادآوری کنید”تو باید تو اتاق خودت بخوابی”. باید به خودتان، همسرتان و کودک کمی سختی بدهید. اگر چند شب روی قواعد خواب پافشاری کنید خواهید دید کودکتان چگونه برای خوابیدن استقلال پیدا می کند.

جذابیت و آرامش را برای اتاق خواب کودک فراهم کنید :

- می توانید یک ماهی قرمز در اتاق کودک بگذارید و به او تلقین کنید در اتاقش تنها نیست.

- یک عروسک خرسی “مامان” یا “بابا” تهیه کنید و به او بگویید آنها مراقبش هستند.

- پتو و ملحفه های زیبا تهیه کنید و اجازه بدهید کودک خودش پتویش را انتخاب کند.

- برای شروع یک هدیه در نظر بگیرید. مثلا برایش یک مسواک جدید بخرید. اگر او توانست یک شب را تنها در اتاقش بخوابد صبح روز بعد یک جایزه کوچک به او بدهید.

- یک مهمانی خواب برگزار کنید. به اتاق خواب کودک بروید و در اتاقش قبل از خواب همگی یک خوراکی خوشمزه بخورید یا باهم آواز بخوانید. اجازه بدهید تا کودک در شب با اتاقش آشنا شود.

- حتما قبل از خواب کودک را کمی به آغوش بگیرید و با جملات مثبت و تأکیدی آرامش کنید. ترس ها را از کودک دور کنید و یادآوری کنید که پدر و مادرش مراقب و محافظ او هستند و شب ها به اندازه روزها خوب و آرامش بخش هستند.

نکات بیشتر در رابطه با اتاق خواب کودک :

- ریشه ترس ها و نگرانی های کودک از تنها خوابیدن در اتاقش را جستجو کنید. از او بپرسید آیا از چیزی می ترسد؟ چه احساسی در اتاق خوابش دارد؟ ترس کودکان از موجودات خیالی مثل هیولای شب می تواند یکی از دلایل ترس از تنها ماندن در اتاق خواب باشد. حتی کودکتان از تخیل آنچه در کتاب ها خوانده است، حیوانات جنگل مثل شیر و ببر و گرگ و شنیدن قصه های معمولی مثل شنگول و منگول و از دست دادن پدر و مادر دچار اضطراب شبانه و بدخوابی شود. همچنین سایه اشیا می توانند او را بترسانند. به همین دلیل شما باید دلایل ترس کودک از تاریکی و خواب را بفهمید و در گام بعدی ترس ها را از او دور کنید.

- به او بگویید که حیوانات جنگل هرگز نمی توانند وارد اتاق خوابش شوند. هیولا واقعی نیست و اگر فکر می کنید بعضی از قصه های خیالی می توانند برداشت غلطی برای کودکتان ایجاد کنند آنها را نخوانید. شب ها قبل از خواب برای کودکتان شعر و ترانه بخوانید و یا اگر کودکتان قوه تخیل بالایی دارد و تحت تاثیر خیالاتش است از موجودات خیالی دوست داشتنی مثل ستاره یا پرنده و فرشته نگهبان حرف بزنید. آسمان پرستاره شب و نور ماه را نشانش بدهید و فانتزی های مثبت و خوب کودک را تقویت کنید و از غلبه خیر بر شر و پیروزی فرشته بر دیو داستان بگویید.

- اگر کودک از تاریکی شب می ترسد یک چراغ خواب روشن کنید و یک بار اشیا را در تاریکی نشانش بدهید تا او مطمئن شود در تاریکی اشیا تغییر نمی کنند یا چیزی کم یا اضافه نمی شود.

- یک رایحه خوش می تواند برای کودک آرامش بخش باشد. از اسپری های خوش بو کننده هوا یا عودهای خوشبو استفاده کنید.

- اگر کودکتان اسباب بازی خاصی دارد که دوستش ندارد و یا حتی از آن می ترسد، آن را کنار بگذارید. برای اینکه مطمئن شوید می توانید از کودک بپرسید از کدام اسباب بازی یا عروسکش می ترسد یا دوستش ندارد.

- یک لیوان آب در کنار تخت کودک بگذارید یکی از بهانه های کودک برای بیرون آمدن از اتاق خواب تشنگی است.

- قبل از خواب کودک را به دستشویی ببرید تا با آرامش بخوابد.

- ممکن است در پروژه جداسازی، کودک دچار شب ادراری نیز بشود. هرگز با عتاب و تحقیر واکنش نشان ندهید و این شرایط را تحمل کنید. حتما از او بپرسید که چرا شب جایش را خیس کرده است.

- اگر کودکتان به مهدکودک می رود، می توانید برای تشویق بیشتر از مربی های مهد کودک کمک بگیرید. آنها معمولا می توانند با تشویق و آموزش کودک را ترغیب کنند تا برای استقلال خودش تلاش کند. یک هدیه کوچک و مورد علاقه تهیه کنید و بعد از اولین شب موفقیت آمیز در مهدکودک و در حضور دوستانش به کودک هدیه بدهید. تاثیر این روش بی نظیر است.

- اگر ترس های کودک اغراق آمیز و نامعقول است پیش از برنامه ریزی برای جدا سازی با کمک یک روان پزشک و روانکاو کودک، ابتدا دلایل ترس را بشناسید و درمانش کنید.

- هرگز دو مورد خاص که می توانند برای کودک بحران ساز باشند را همزمان اجرا نکنید. مثلا اگر می خواهید کودک را از پوشک بگیرید یا وقتی او به تازگی به مهد یا مدرسه می رود نباید به فکر جداکردن اتاق خواب کودک باشید. ابتدا باید از آرامش روحی و حساسیت های عاطفی کودک مطمئن شوید و سپس قدم های بزرگ و تاثیرگذار را بردارید.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 1,106
  • بازدید کلی : 67,920
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت