loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی نجف زاده بازدید : 53 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)
کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می‌گوید که از میان سه تن از نمایندگان مجلس که در ارتباط با پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی متهم شناخته شده بودند، دو تن تبرئه شده‌ و پرونده نماینده سوم در حال رسیدگی است.

اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، ۱۷ مردادماه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اظهار این‌ که در جلسه‌ای با حضور وزیر دادگستری و دادستان تهران، دو تن از نمایندگان مجلس درباره نقش سه نماینده مجلس هشتم در پرونده اختلاس پرس‌و‌جو کرده‌اند، گفت: «بر اساس اظهارات دادستان تهران، دو نماینده مجلس هشتم از اتهامات وارده تبرئه شدند و تنها پرونده یک نماینده مفتوح و در حال رسیدگی است.»

وی همچنین افزود: «یکی از این دو نماینده با حضور در دادگاه تبرئه شده و برای آن‌ها قرار منع تعقیب خورده است.»

در جریان بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، اعلام شد که نام چندین نماینده مجلس و مدیر دولتی در این پرونده به عنوان متهم مطرح است و در همین راستا اواخر سال ۱۳۹۱ پرونده سه نماینده مجلس شورای اسلامی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

مقام‌های قضایی نامی از این سه نماینده نبرده‌اند، اما در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ نام علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، و محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس به میان آمد.

علی جلیلیان، عضو کمیسیون قضایی مجلس، ۱۷ مردادماه در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تأیید تبرئه دو نماینده مجلس در پرونده فساد بزرگ مالی، گفت نمایندگانی که در جلسه با وزیر دادگستری و دادستان تهران پیگیر وضعیت پرونده سه نماینده مجلس شدند، بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد و جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد، بود.

جواد کریمی قدوسی آذرماه ۱۳۹۰ از دخیل بودن علاءالدین بروجردی در اختلاس بزرگ خبر داد و اعلام کرد که فرزند آقای بروجردی نیز در این ارتباط بازداشت شده است.

در همان دوران برخی رسانه‌ها با تأکید بر دست داشتن علاءالدین بروجردی و فرزند وی در فساد مالی، خبر دادند که آقای بروجردی به همین دلیل ۲۴ ساعت در بازداشت بود و در نهایت با «وساطت علی لاریجانی» آزاد شده است.

این در حالی است که علاء‌الدین بروجردی تاکنون بارها دست‌ داشتن خود و فرزندانش در پرونده اختلاس و همچنین بازداشتش را تکذیب کرده است.

پرونده «اختلاس بزرگ بانکی» اواسط مرداد سال ۱۳۹۰ رسانه‌ای شد. در این پرونده گروه آریا به ریاست مه‌آفرید امیر خسروی اقدام به ایجاد ال‌سی‌های تقلبی به ارزش دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کرده بود. شماری از مقام‌‌های دولتی، نمایندگان مجلس و روسای بانک نیز در این پرونده متهم هستند.

در مرحله اول رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی برای متهم ردیف اول تا چهارم حکم اعدام صادر شده که در دیوان عالی کشور نیز این حکم به تایید رسیده است.
مهدی بازدید : 89 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)

فیسبوک بار دیگر تغییراتی در وب‌سایت خود ایجاد کرد که این تغییرات مربوط به خبرخوان این شبکه اجتماعی محبوب است.

 

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تاکنون به درستی مشخص نبود بخش خبرخوان فیسبوک بر چه اساسی محتویات را برمی‌گزیند.

 

با توجه به اهمیت اقتصادی این صفحه، فیسبوک تغییراتی ایجاد کرده که بر اساس آن‌ها ممکن است اخبار قدیمی "دوستان مهم‌تر" بیشتر نشان داده شوند.

 

دست‌اندرکاران از ایجاد تغییر در خبرخوان این شبکه اجتماعی پرده برداشتند.

 

بخش خبرخوان (News Feed) به نوعی قلب فیسبوک است. وقتی کاربر وارد حساب کاربری خود می‌شود، در این بخش می‌تواند ببیند که دوستانش در غیاب او چه فعالیت‌هایی داشته‌اند و چه تغییراتی در استتوس خود ایجاد کرده‌اند.

 

تاکنون به درستی مشخص نبود که صافی‌های موجود بر اساس چه معیارهایی اخبار را برمی‌گزینند.

 

این شبکه اجتماعی ظاهرا اطلاعاتی را در بخش خبرخوان نشان می‌دهد که از نظر فیسبوک مهم هستند.

 

به گفته لارس بک‌استورم، یکی از مهندسان فیسبوک، در مجموع ۳۰ هزار عامل مختلف وجود دارند که الگوی گزینش اخبار در بخش خبرخوان را تعیین می‌کنند. عواملی که از وزن و اهمیت متفاوتی برخورداند؛ مثلا این‌که یک کاربر تا چه حد با یکی از دوستان خود در ارتباط است، پست‌های او را لایک می‌زند، برای دیگران می‌فرستد یا زیر پست‌هایش کامنت می‌گذارد.

 

بک‌استورم می‌گوید: هدف ما این است که مطمئن شویم کاربران هیچ خبر مهمی را از دست نمی‌دهند؛ اخباری که به صدر اخبار خبرخوان نرسیدند اما فاصله چندانی با بالا نداشتند.

 

به جای نشان‌دادن همه خبرهای تازه، ماجراهایی را برجسته می‌کنیم که برای کاربر مهم هستند، حتی اگر جدید هم نباشند.

 

فیسبوک از جمله به عواملی اشاره کرد که بر نشان‌دادن یا ندادن برخی از تازه‌ها تأثیر می‌گذارند؛ به‌عنوان مثال کاربران فیسبوک از این به بعد پس از ورود به حساب خود تنها گزیده‌ای از تازه‌ترین تغییرات را نمی‌بینند بلکه مثلا خبرهایی را دریافت می‌کنند که تا به حال ندیده‌اند؛ خبرهایی که ممکن است حتی قدیمی‌تر باشند.

 

به گزارش دویچه وله، این تغییر"تداوم ماجرا" (Story Bumping) نامیده شده است. نمایش پست‌ها یا تغییرات قدیمی در استتوس دوستان بر اساس اهمیت دوستان تعیین می‌شود. بنا بر برداشت فیسبوک، تغییرات در استتوس دوستی که برای یک کاربر "مهم‌تر" است، از جذابیت بیشتری برخوردار است.

 

50 فعالیت اخیر هر کاربر از این پس یکی از مبناهای به‌ روزکردن اخبار در خبرخوان می‌شوند؛ مثلا اگر کاربری در مدت اخیر با یکی از دوستان بیشتر گفت‌وگو کرده یا عکس و لینک رد و بدل کرده باشد، تغییرات استتوس این دوست بیشتر در بخش خبرخوان نشان داده می‌شوند.

 

فیسبوک این ویژگی را "آخرین نقش‌آفرین" (Last Actor) نامیده است.

 

تغییرات استتوس یک دوست مشخص، پس از این در بخش خبرخوان به ترتیب زمان نمایان می‌شوند البته این تغییر بر خلاف دو مورد قبل هنوز عملی نشده است. دست‌اندکاران فیسبوک این ویژگی را "تغییر استتوس نقش‌آفرین به ترتیب زمان" (Chronological by Actor) نام گذاشته‌اند.

 

بخش نیوزفید برای فیسبوک از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست. در این صفحه مهم‌ترین تبلیغات جا داده می‌شوند. به همین دلیل فیسبوک تلاش می‌کند کاربران را هر چه طولانی‌تر در این بخش نگهدارد.

 

فیسبوک اعلام کرد که تغییرات تازه اعمال‌شده تأثیری بر نمایش تبلیغات نخواهند داشت.

مدیر سایت بازدید : 77 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)

تلفن‌های همراه هوشمند ساخت چین یک پنجم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌ند.

 

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمارهای منتشره نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی میزان فروش تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر جهان به حدود 238 میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

 

بر این اساس، از میان مجموع تلفن‌های همراه هوشمند فروخته شده در جهان میزان فروش تلفن‌های ساخت چین حدود یک پنجم بوده است که این روند بیشتر به دلیل رشد سریع فروش محصولات چینی با قیمت ارزان‌تر است.

 

به گزارش رادیو چین، با آن که برخی تولید کنندگان چینی هم اکنون یک پنجم بازار گوشی‌های هوشمند جهان را تشکیل داده‌اند، میزان فروش کارخانه‌های چینی در مقایسه با دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ همچنان فاصله بسیار زیادی دارد.

مهدی بازدید : 109 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (5)

بر اساس تصمیم هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و در چارچوب مصوبه دولت دهم، از امروز عملیات اجرایی طرح هم کد سازی درون استانی تلفن ثابت در سراسر کشور آغاز و به تدریج به پایان می رسد. همچنین یکسان سازی تعرفه سیمکارتهای دائمی همراه اول از امشب اعمال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اجرای این طرح، تعداد کدهای بین شهری از حدود 2500 به 31 کد بین استانی کاهش می یابد و تعرفه کلیه مکالمات درون استانی به صورت شهری محاسبه، که این امر موجب کاهش هزینه مشترکان می شود. به عنوان مثال، هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (دو شهر نزدیک) از 214 ریال به 26 ریال و از زابل به چابهار (دو شهر دور) از 670 ریال به 26 ریال کاهش می یابد.

 

نحوه جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات

 

بدنبال هماهنگی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به منظور جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات بابت حذف کدهای بین شهری، ماهیانه مبلغ 900 تومان از مشترکین به شرط اجرای طرح هم کدی دریافت می شود.

 

هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اوّل دائمی حذف شد

 

شرکت مخابرات ایران در اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از امشب هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اول دائمی را حذف و تعرفه یکسان را در سراسر کشور اعمال می کند.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، هزینه یک دقیقه مکالمه همراه اول دائمی به همراه اول دائمی و اعتباری (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت، به صورت یکسان در تمام کشور 599 ریال تعیین و از ساعت 24 امشب اعمال می شود.

 

بدین ترتیب مشترکان سیمکارتهای دائمی شرکت ارتباطات سیار ایران از مزایای زیر برای مکالمات درون اپراتوری (همراه اول و تلفن ثابت) بهره مند می شوند:

1- حذف دو پالس هزینه جابجایی حدود 90 ریال در دقیقه

2- کاهش 27 درصدی هزینه مکالمات بین شهری

3- تماس با 87 میلیون مشترک همراه اوّل و تلفن ثابت در سراسر ایران با یک تعرفه

 

در این گزارش، تعرفه هر دقیقه مکالمه برون اپراتوری مشترکین دائمی همراه اول (مکالمه با مشترکین اپراتورهای رایتل و ایرانسل)، 625 ریال اعلام شده است.

 

در بخش پایانی این گزارش، خاطر نشان شده است که زمان و تعرفه یکسان سازی سیم کارت‌های اعتباری همراه اول، به زودی اعلام می شود.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 979
  • بازدید کلی : 67,793
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت