loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مدیر سایت بازدید : 143 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (7)

 

http://up.kamyabfun.ir/up/kamyabfun1/Pictures/cover5-3.jpg

برای نویسندگی در این سایت در قسمت

نظر درج کنید دعوت به همکاری

وایمیل و یا آدرس وبلاگتون روبرامون بزارید

تا ما باشما تماس بگیریم

 

http://up.kamyabfun.ir/up/kamyabfun1/Pictures/mahdi/iran.gif

مدیر سایت بازدید : 47 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

 دانلود بازی پرندگان عصبانی جدید

بازی های 2014 اندروید

 Angry Birds 3.4 ورژن در آستانه ۲۰۱۴!بازی پردنگان عصبانی نسخه جدید را حتما برای اندروید خود دانلود کنید و لذت ببرید.در این مطلب از سایت نیو فور آندروید ، نسخه جدید بازی محبوب و پرطرفدار پرندگان عصبانی را برای شما کاربران عزیز دستگاه های آندرویدی آماده کرده ایم.

مدیر سایت بازدید : 50 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اولیه طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" خبر داد و گفت: این طرح در جلسه آینده شورا، مصوب و پس از امضای رییس‌جمهور، لازم‌الاجرا می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبات هشتصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دستورکار این جلسه، بررسی طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" بود که بر اساس این طرح پیشنهادی، تمام فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و سایر معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش در یک مراسم رسمی نسبت به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه اقدام خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در جلسه شورا، کلیات این طرح، تصویب و چگونگی اجرای آن به جلسه آینده شورا موکول شد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب این طرح برای امضا به رییس‌جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

 

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه شورای عالی آموزش و پرورش معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش درباره فرآیند تنظیم بودجه 93 آموزش و پرورش و ویژگی‌های آن، گزارشی را در جلسه ارائه کرد.

 

وی افزود: بر اساس این گزارش، بودجه سال آینده آموزش و پرورش در حالی با افزایش 22 درصدی نسبت به سال گذشته به مجلس ارائه شده است که رشد اعتبارات دولت نسبت به مدت مشابه تنها 7.6 درصد افزایش یافته است که این موضوع اهمیت آموزش و پرورش را در نگاه دولت نشان می‌دهد.

به گفته نوید ادهم، پرداختن به زوایای مختلف اعتبارات مورد نیاز از ویژگی‌های گزارش بودجه 93 بود که مورد توجه اعضا و شورا قرار گرفت.

نوید ادهم همچنین گفت: در جلسه شورا، دکتر فانی به اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای کیفیت‌بخشی و اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی اشاره کرد و گفت، افزایش درصد بیشتری از اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به اعتبارات دولت، نشان از توجه ویژه ریاست جمهور و هیات دولت به آموزش و پرورش دارد.

 

به گفته وی، در جلسه شورا، مصباحی‌مقدم، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز ضمن تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات پیش‌بینی شده، گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری دولت، رقم پیشنهادی آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان، مسئولان و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از پیدایش کسری اعتبارات این وزارتخانه در سال 93 مورد توجه قرار گرفته است.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از ستاد بودجه و همچنین همراهی و مساعدت هیات دولت در تنظیم لایحه پیشنهادی و توجه ویژه به آموزش و پرورش، از نمایندگان مجلس درخواست کردند با توجه به ضرورت‌های تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش، نسبت به افزایش اعتبارات پیشنهادی اقدام کنند.

مدیر سایت بازدید : 90 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

رییس پردیس علوم دانشگاه تهران با ابراز تاسف از توزیع غیرمنطقی تولید علم در کشور، گفت: پرونده اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که کمتر از 20 درصد آنها در طول 10 سال اخیر، مقاله بین‌المللی چاپ کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمدرضا گنجعلی که در نشستی با عنوان «روند توسعه علمی کشور، جایگاه و نقش دانشگاه تهران» در این دانشگاه سخن می‌گفت به رتبه‌بندی موسسه ISI اشاره کرد و گفت:‌ ما دارای 200 رشته علمی در جهان هستیم که این موسسه رشته‌های موجود را به 22 دسته تقسیم‌بندی کرده است که این رتبه‌بندی‌ها در یک بازه زمانی 10 ساله هر دو ماه یکبار به روز می‌شوند.

 

 

مدیر سایت بازدید : 52 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

محققان دانشگاه کمبریج موفق به حل یک معمای 100 ساله در خصوص دلیل سوت‌زدن کتری شدند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشمندان هم‌اکنون می‌توانند به مهندسان در متوقف‌کردن سوت‌زدن ناخواسته و نامطلوب ماهیت مشابه لوله‌کشی خانگی یا اگزوزهای آسیب‌دیده خودرو کمک کنند.

 

سوت‌زدن می‌تواند در تمامی انواع موقعیت‌ها و هر ساختاری که شامل جریان هوای مشابه حالت سوت‌زدن کتری باشد، رخ دهد.

 

لوله‌های درون یک ساختمان مثالی بارز از این دست است و اثرات مشابه نیز در درون سیستم‌های اگزوز وسایط نقلیه آسیب‌دیده مشاهده می‌شود و با درک منشا این سوت می‌توان از چنین شرایط ناخوشایندی رهایی یافت.

 

دکتر آنوراگ آگاروال به همراه راس هنری‌وود نشان دادند چگونه صوت هنگام بالاآمدن جریان بخار از لوله ایجاد می‌شود.

 

آن‌ها دو مکانیسم جداگانه را کشف کردند که نه تنها صدا ایجاد می‌کنند، بلکه به طور خاصی موجب سوت‌زدن کتری و نه تولید صدایی می‌شود که در دیگر آیتم‌های خانگی از قبیل سشوار رخ می‌دهد.

 

سوت کتری شامل دو پلیت (صفحه) است که به یکدیگر چسبیده‌اند و حفره‌ای را شکل می‌دهند. هر دوی این صفحات دارای روزنه‌هایی در وسط هستند که به بخار امکان عبور می‌دهد.

 

گرچه صدای یک کتری توسط تغییرات ایجادشده در شکل‌گیری بخاری که در تلاش برای فرار است، ایجاد می‌شود، دانشمندان دهه‌ها در تلاش برای درک فرایند شکل‌گیری این صوت بوده‌اند.

 

هنری‌وود و آگاروال فعالیت خود را با ایجاد مجموعه‌ای از سوت‌های کتری ساده‌شده با سرعت‌های مختلف آغاز کردند و صدای تولیدشده را ضبط می‌کردند.

 

این امر به آن‌ها امکان طراحی فرکانس و بزرگی صدا را می‌داد و داده‌های تحلیل‌شده نیز امکان شناسایی مسیرها را فراهم می‌کرد.

 

در نهایت، این محققان از تکنیک دو میکروفون برای تعیین فرکانس داخل لوله استفاده کردند.

 

نتایج نشان داد که بالاتر از سرعت جریان خاص، خود صدا توسط حفره‌های کوچک (نواحی دارای جریان در حال چرخش) تولید می‌شود که در فرکانس‌های خاص می‌تواند صوت تولید کند.

 

زمانی که بخار از لوله کتری بالا می‌آید، با حفره‌ای در آغاز صوت روبرو می‌شود که از خود لوله بسیار باریک‌تر است. این امر جریان بخار را هنگام ورود به فرایند سوت منقبض کرده و جتی از بخار خلق می‌کند که از خلال آن عبور می‌کند.

 

این جت بخار ماهیتا مانند جت آب ناشی از یک شیلنگ باغبانی که پس از طی مسافت خاص به قطرات کوچکی می‌شکند، بی‌ثبات است. در نتیجه، زمانی که جت به انتهای سوت می‌رسد، جت بخار دیگر ستون خالص نیست بلکه اندکی دچار اختلال شده است.

 

این بی‌ثباتی‌ها نمی‌تواند به طور کامل از ناحیه سوت فرار کند و زمانی که به دومین دیواره سوت برخورد می‌کنند، پالس فشار کوچکی را ایجاد می‌کنند.

 

این پالس موجب می‌شود بخار روزنه‌هایی را هنگام خروج از سوت شکل داده و این روزنه‌ها امواج صوتی را تولید می‌کنند.

 

هنری‌وود و آگارول همچنین توضیح می‌دهند که چرا این اثر، سوت و نه صدای دیگری را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها نشان می‌دهند این مکانیسم به فرایند مشاهده‌شده در پیپ یا فلوت شباهت دارد.

 

بر اساس توضیحات ارائه‌شده، طی فرایندهای ایجاد صدا، یک فرکانس خاص در میان امواج صوتی غالب می‌شود، زیرا نت صدا توسط اندازه، شکل ورودی و طول لوله تعیین می‌شود و هرچه لوله طولانی‌تر باشد، نت پایین‌تر خواهد بود.

 

هنری‌وود و آگارول هم‌اکنون در حال مطالعه پروژه‌ای برای تولید دست‌خشک‌کن‌های با سرعت بالا و آرام‌تر هستند و بدین منظور چگونگی تولید صوت توسط جت هوای آزادشده این ابزار را بررسی می‌کنند.

 

جزئیات این مطالعه در The Physics Of Fluids منتشر شد.

منبع ایسنا

مدیر سایت بازدید : 67 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

محققان متالورژی کشورمان موفق به ساخت دستگاه پوشش دهی ظریف با استفاده از جرقه بین الکترود و زیر لایه شد.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از جمله ویژگی و کاربردها این دستگاه می‌توان به ایجاد پوشش با ضخامت بسیار کم در محدوده چند میکرومتر تا چند میلی متر، قابلیت تنظیم انرژی برای هر جرقه، محدوده فرکانس بسیار گسترده (50 تا چند کیلوهرتز)، ارزان بودن تجهیزات نسبت به لیزر، قابلیت حمل و نقل بسیار آسان، ایجاد پوشش‌های مقاوم به سایش، اصطکاک، خوردگی، سیکل گرمایی، خسارت‌های تابشی در صنایع هسته‌یی و تعمیر و بازیابی قطعات ارزشمند مانند پره‌های توربین در نیروگاه‌ها اشاره کرد.

 

محمد ابراهیم‌نیا، دانشجوی دکتری رشته مواد متالورژی دانشگاه تربیت مدرس و مجری این طرح در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه این پروژه در راستای تز دکتری وی از دو سال پیش آغاز شده است، اظهارکرد: این پروژه تاکنون حدود 20 تا 30 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.

 

وی درخصوص جزییات این طرح اظهار کرد: مکانیزم پوشش‌دهی به روش دستگاه لایه نشانی ظریف بدین صوت است که با ایجاد جرقه بین الکترود و زیرلایه به واسطه وجود اختلاف پتانسیل بین این دو دراثر چرخش الکترود و برخورد تماسی، قسمتی از فلز ذوب شده در محل تماس الکترود به زیر لایه انتقال می‌یابد. همچنین در اثر برخورد، قسمت بسیار کوچکی از فلز به سرعت منجمد شده و ساختار انجمادی فوق سریع بر روی سطح ایجاد می‌شود. در ادامه فرآیند، لایه‌ای دیگر از فلز بر روی لایه ایجاد می‌شود و پوشش ضخیم می‌شود.

 

ابراهیم نیا درخصوص مزیت‌های این دستگاه، گفت:‌ ایجاد پوشش با ضخامت بسیار کم در محدوده چند میکرومتر تا چند میلیمتر، رقت بسیار کم آلیاژ پوشش با زیر لایه،‌ قابلیت تنظیم انرژی هر جرقه (حدود J 1.0)، محدوده فرکانس بسیار گسترده (50 تا چند کیلوهرتز)، امکان پوشش دهی هر نقطه دلخواه با پروفیل پیچیده، ارزان بودن تجهیزات نسبت به لیزر، قابلیت حمل و نقل بسیار آسان و همچنین کوچک بودن تجهیزات مربوطه و امکان کارکرد آسان و آموزش اولیه ساده به افراد برای کار از جمله مزیت های این طرح ‌می‌باشد.

 

وی از کاربردهای این دستگاه را ایجاد پوشش‌های مقاوم به سایش، اصطکاک، خوردگی، سیکل گرمایی، خسارت‌های تابشی در صنایع هسته‌یی، تامین و بازیابی قطعات ارزشمند در صنایع مهم مانند تعمیر پره‌ی توربین‌ها در نیروگاه‌ها عنوان کرد.

 

این دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه استاد راهنمای این تز دکتری، دکتر فرشید مالک، استادیار گروه مواد و متالورژی بوده است،‌ تصریح کرد:‌ دستگاه پوشش دهی ظریف با استفاده از جرقه بین الکترود و زیر لایه در حال حاضر آماده تجاری سازی است.

منبع ایسنا

مدیر سایت بازدید : 77 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)

تلفن‌های همراه هوشمند ساخت چین یک پنجم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌ند.

 

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمارهای منتشره نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی میزان فروش تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر جهان به حدود 238 میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

 

بر این اساس، از میان مجموع تلفن‌های همراه هوشمند فروخته شده در جهان میزان فروش تلفن‌های ساخت چین حدود یک پنجم بوده است که این روند بیشتر به دلیل رشد سریع فروش محصولات چینی با قیمت ارزان‌تر است.

 

به گزارش رادیو چین، با آن که برخی تولید کنندگان چینی هم اکنون یک پنجم بازار گوشی‌های هوشمند جهان را تشکیل داده‌اند، میزان فروش کارخانه‌های چینی در مقایسه با دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ همچنان فاصله بسیار زیادی دارد.

مدیر سایت بازدید : 113 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)

پژوهشگران شیمی تجزیه دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از نانوساختارهای پلیمر سنتز شده به روش الکتروشیمیایی موفق شدند به یک ماده ‏حساس به متانول برای اندازه‌گیری این ماده در سوخت سبز بیودیزل دست پیدا کنند. ‏

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، محسن بابایی، دانش آموخته شیمی تجزیه مقطح دکتری دانشگاه تربیت مدرس، در رابطه با اهداف این تحقیقات گفت: ابتدا ‏تهیه حسگر گازی با ساختارنانو بر پایه پلیمر هادی به روش الکتروشیمیایی بر روی بسترهای اینتردیجیت هدف این تحقیق بود. به خاطر ‏پاسخ انتخابی این حسگر به متانول و این نکته که اندازه‌گیری این الکل (در فرآیند تهیه بیودیزل استفاده می‌شود) دارای اهمیت ‏است، به عنوان یکی از کاربرد‌های تجزیه‌ای حسگر گازی، اندازه‌گیری متانول موجود در بیودیزل مورد توجه واقع شد.

 

وی با اشاره به نحوه انجام این تحقیقات افزود: ابتدا بستر مورد نظر که یک اینتردیجیت بود، با استفاده از بوردهای مدار ‏چاپی تهیه شد. با یک مرحله آبکاری، سطح مسی این بسترها با طلا بی‌اثر شد. در ادامه از روش جریان ثابت در حضور آنیون ‏دوپان پرکلرات و پاراتولوئن سولفونات و مونومر پیرول، سطح اینتردیجیت با پلی پیرول پوشش داده شد. در ادامه به مطالعه ‏مورفولوژی پلیمرهای تهیه شده با استفاده از عکس‌های‎ SEM ‎و طیف‎ FTIR‏ پرداخته شد. در ادامه در یک محفظه آنالیزور ‏گازی، آنالیت‌های مختلف به حسگر معرفی شد.

 

بابایی تصریح کرد: برای انجام تست‌های دیگر، یک نمونه بیودیزل تهیه شده از پسماند‌های روغن در گروه کشاورزی دانشگاه ‏تربیت مدرس انتخاب و سه نمونه از این بیودیزل تهیه شد. برای اندازه‌گیری متانول در این نمونه‌ها، نمونه‌های بیودیزل به ‏حسگر معرفی شده و با استفاده از منحنی درجه‌بندی رسم شده، متانول موجود در بیودیزل به‌ دست آمد.

 

وی با بیان این که این طرح در صنایع مختلف که اندازه‌گیری ‏متانول در آنها اهمیت دارد، مورد توجه است، یادآور شد: نتایج نشان داد که در سنتز با آنیون پرکلرت و جریان خاص، پلیمر حاصل همگن و دارای ذرات نانومتری است. نانوساختار بودن ‏سطح این نانوحسگر باعث می‌شود که سطح تماس نانوحسگر با گاز مورد آنالیز افزایش یابد و همین موضوع سبب می‌شود تا ‏نانوحسگر، گازها را در مقادیر یا غلظت‌های بسیار کم‌ شناسایی کند و دارای حساسیت و حد تشخیص‌های بهتری برای آنالیز ‏متانول در دمای محیط باشد. از همین رو می‌تواند برای اندازه‌گیری متانول موجود در بیودیزل مورد استفاده قرار گیرد.‏

 

نتایج این کار تحقیقاتی که توسط محسن بابایی و دکتر نادر علیزاده مطلق از دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته، ‏در مجله ‏Sensors and Actuators B: Chemical ‎‏ منتشر شده است.

مدیر سایت بازدید : 60 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

 

این مرسدس بنز ون از بیرون ظاهری عادی دارد که همین ظاهر عادی هم بسیار شیک است ولی داخل این ون به شکل شگفت آوری تعمیر و بازسازی شده، این ون لوکس و زیبا بیشتر شبیه یک هتل 5 ستاره سیار است،در داخل این بنز صندلی های چرمی ، سرویس آشپزخانه و سرویس بهداشتی های لوکس و زیبایی جاسازی شده که آن را واقعا حیرت انگیز می کند.

 S A L I  J O O N
S A L I  J O O N
  S A L I  J O O N S A L I  J O O N

S A L I  J O O N S A L I  J O O N S A L I  J O O N S A L I  J O O N S A L I  J O O N

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 1,100
  • بازدید کلی : 67,914
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت