loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

محسن بازدید : 57 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

همه ما در طول زندگی با مشکلات گوارشی مواجه می شویم. مشکلاتی از قبیل یبوست، سوءهاضمه و سوزش معده. در این مواقع دنبال راه حل هایی می گردیم تا این مشکلات ناخوشایند را رفع کنیم. در این مطلب کوتاه چند توصیه برای مقابله با مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا برایتان داریم.

 

کاهش مصرف لاکتوز

احتمال دارد مشکلات گوارشی شما به مشکلی به نام عدم تحمل لاکتوز مربوط باشد. یعنی اینکه با خوردن مواد غذایی حاوی لاکتوز مانند شیر دچار مشکل شوید. برای همین توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیرهای گیاهی مانند شیربرنج یا شیرسویا که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید.

 

پودر نارون قرمز

برخی از دارو ها مانند آنتی هیستامین ها و داروهای ضدافسردگی با معده سر سازگاری ندارند. برای تسکین ترش کردگی معده و هضم راحت تر غذا یک تا دو قاشق چایخوری پودر نارون قرمز را در یک لیوان آب داغ ریخته و میل کنید.

 

 

محصولات پروبیوتیک

آنتی بیوتیک ها میکروب ها را از بین می برند و در این میان به باکتری های مفید و بی ضرر نیز رحم نمی کنند. این باکتری های مفید یا پروبیوتیک ها به روده ها کمک می کنند تا مواد غذایی، بهتر جذب شود. برای همین لازم است که به فکر احیای این پروبیوتیک ها باشید. برای این کار می توانید از محصولات لبنی مانند ماست پروبیوتیک استفاده کنید و یا اینکه مکمل مصرف کنید.

 

آب بنوشید

بدانید و آگاه باشید که نوشیدن آب کافی یعنی یک تا دو لیتر آب در روز برای یک فرد بزرگسال لازم است تا بتوانند مواد غذایی را بهتر هضم و دفع کنند.

 

فیبر ها را دریابید

برای رفع مشکلات گوارشی فیبر بیشتری مصرف کنید. برای این کار هم میوه های تازه یا خشک، سبزیجات، آجیل ها، حبوبات و غلات کامل میل کنید.

 

 

کمی ورزش کنید

عدم تحرک می تواند باعث کند شدن روند هضم غذا شود. اما ورزش منظم به عملکرد روده ها و دفع غذا سرعت بیشتری می دهد.

 

 

خودتان را نگه ندارید

به محض اینکه نیاز به دستشویی داشتید خودتان را نگه ندارید. چون این کار به مرور باعث بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.

 

بخندید

عمل خندیدن روده ها را «مشت و مال» می دهد و با استرس مقابله می کند. استرس زیاد باعث تنبل شدن روده ها می شود.

 

 

مواد غذایی هضم کننده

بعد از هر وعده غذایی یک عدد کیوی یا آناناس میل کنید. این میوه ها حاوی آنزیم هایی هستند که به هضم غذا کمک می کنند. همچنین بهتر است چند دانه زیره یا هل بجوید. به غذا هایتان رزماری و نعنا اضافه کنید. از مصرف شاهی و آرتیشو غافل نشوید. همه این خوراکی ها به هضم بهتر غذا کمک می کنند.

 

از این ها بپرهیزید

از مصرف کافئین (موجود در قهوه و شکلات)، نوشیدنی های گازدار و غذاهای چرب بپرهیزید.

محسن بازدید : 47 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای تهیه لازانیا با مرغ:

ورقه لازانیا

8 تا ده عدد

گوشت مرغ پخته و خرد شده

دو فنجان

کره یا مارگارین

دو قاشق سوپ خوری

پیاز متوسط خرد شده

یک عدد

قارچ خرد شده

150 گرم

کنسرو گوجه فرنگی

450 گرم

ریحان خشک

نصف قاشق چای خوری

پونه خشک

نصف قاشق چای خوری

نمک و فلفل

یک سوم قاشق چای خوری

کره یا مارگارین

سه قاشق سوپ خوری

آرد

3 قاشق سوپ خوری

آب مرغ

300 گرم

پنیر ماتزارلا خرد شده

یک فنجان

پنیر ریکوتا

نصف فنجان

طرز تهیه سس گوجه :

کره را در یک قابلمه آب کنید . پیاز را در آن سرخ کنید تا شفاف شوند . قارچ ، ریحان ، پونه ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بپزید .

گوجه ها را در مخلوط کن ریخته و سپس به قارچها اضافه کنید . آن را آهسته بجوشانید و مرغ ها را به آن اضافه کنید . در همان حال سس خامه را آماده کنید

طرز تهیه سس خامه :

کره را آب کرده ، آرد را به آن بیفزائید . بمدت 2 تا 3 دقیقه آن را هم بزنید . آب مرغ را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا غلیظ شود .

لایه بندی لازانیا :

کمی سس خامه را روی سینی فر ریخته ، سه ورقه لازانیای پخته شده را روی آن قرار دهید ، یک سوم از مخلوط مرغ و یک سوم از سس خامه را روی آن ریخته ، روی هر لایه پنیر بپاشید . این لایه بندی را تکرار کنید . در آخر روی آن پنیر رنده شده بریزید . به مدت 20 تا 25 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت آن را بپزید .

مهدی بازدید : 95 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

اصلی‌ترین راه خوشمزه‌ کردن سبزی‌ها، گریل کردن آنهاست. می‌توان سبزی‌های مختلف را همراه با طعم‌دهنده‌های مخصوص گریل کرد و جشنی از طعم‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیز به راه انداخت .


1 - نخودفرنگی
طعم‌دهنده : نعناع تازه
2 فنجان نخودفرنگی تازه یا یخ‌زده را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود. بعد چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کنید. بعد از یک تفت کوچک، آماده خوردن است.


2  - لوبیاسبز
طعم‌دهنده : سس سفریتو
یک پیاز، 4 گوجه‌فرنگی و 2 حبه سیر را خرد کنید و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید تا پخته و نرم شوند. بعد 1 کیلوگرم لوبیاسبز تازه را به تکه‌های بزرگ تقسیم و به مخلوطی که آماده کرده‌اید (یا همان Sofrito) اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود.


3 - هویج
طعم‌دهنده : دانه زیره سبز
نصف فنجان هویج حلقه‌حلقه شده را در یک لیوان آب و کمی آب پرتقال می‌جوشانیم تا پخته شود. همین‌طور که هویج در حال پخته شدن است، یک حبه سیر خرد شده و نصف قاشق چایخوری زیره‌سبز به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا مایع غلیظ شود و به هویج بچسبد. بعد یک قاشق چایخوری کره به آن اضافه می‌کنیم، حالا هویج آماده سرو کردن است؛ از خوردن آن لذت برید و عاشق آن شوید. این نکته را هم بدانید که پختن هویج آنتی‌اکسیدان‌های آن را افزایش می‌دهد.


4 - کدو سبز
طعم‌دهنده : آبلیمو
با استفاده از پوست‌کن پوست کدو را بگیرید و آن را حلقه‌حلقه کنید. یک کاسه بیاورید و کدوها را در آن بریزید. آب نصف لیموی تازه را روی کدوها بریزید و 3 تا 4 برگ ریحان به آن اضافه کنید حال کمی روغن زیتون روی مخلوط بپاشید و با اضافه کردن پودر فلفل‌سیاه تازه و تکه‌های فلفل‌قرمز و کمی نمک دریا این ترکیب تابستانی خوشمزه را کامل کنید.


5 - کلم‌بروکلی
طعم‌دهنده : کره و لیمو
کلم بروکلی را در آب بجوشانید تا نرم شود. بعد آن را آبکش کنید تا کاملا آبش گرفته شود. کره را روی حرارت آب کنید و بگذارید رنگ آن به قهوه‌ای روشن برسد. بلافاصله کلم بروکلی‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن هم کمی سرخ شود. حالا یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و آب آن را روی کلم‌ها بفشارید. با اضافه کردن کمی مغزهای بو داده می‌توانید مزه آن را چند برابر لذت‌بخش‌تر کنید. این نکته را هم بدانید که کلم بروکلی در کنار ماهی جزو 10 غذای برتر برای سلامت است.


6 - ذرت
طعم‌دهنده : سس مایونز
منقل زغالی یا گریل‌ گازی خود را روشن کنید. برگ‌های روی خوشه ذرت را از هم باز کنید ولی آنها را نکنید. غلاف نخی روی ذرت را جدا کنید. بعد دوباره پوشش ذرت را به حالت اولیه برگردانید و 10 دقیقه خوشه‌ها را در آب سرد قرار دهید تا خیس بخورند. حالا برای 15 دقیقه خوشه‌ها را بدون آنکه پوست‌ها را بکنید، روی آتش حرارت دهید، مدام آنها را بچرخانید تا نسوزند. بعد از 15 دقیقه، پوسته‌ها را کنار بزنید و ذرت‌ها را 5 تا 10 دقیقه حرارت بدهید تا کبابی شوند. حال اجاق را خاموش کنید و روی ذرت‌ها یک لایه نازک سس مایونز بمالید. کمی آبلیموی تازه و پودر فلفل چیلی و پنیر پارمزان پودرشده هم روی آنها بپاشید و از خوردن ذرت لذت ببرید.


7 - اسفناج
طعم‌دهنده : جوز
یک فنجان خامه را با یک‌چهارم قاشق چایخوری جوز و 3 حبه سیر خرد شده با هم مخلوط و به اندازه کافی به آن نمک و فلفل اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به غلظت برسد. بعد 2 دسته اسفناج تازه را به مایه اضافه کنید و کمی حرارت دهید.


8 - کلم بروکسل
طعم‌دهنده : آویشن
بروکسل‌های جوان را از وسط نصف کنید و در آب بجوشانید تا پخته و نرم شوند. درنهایت نمک، فلفل و آویشن تازه به آن اضافه کرده و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید.


9 - گل‌کلم
طعم‌دهنده : پودر کاری
یک گل‌کلم را خرد و با یک قاشق غذاخوری پودر کاری مخلوط کنید. مخلوط را در فر با دمای 45 درجه فارنهایت قرار دهید تا برشته شوند.

 

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 154
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 206
  • بازدید ماه : 182
  • بازدید سال : 1,117
  • بازدید کلی : 67,931
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت