loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی نجف زاده بازدید : 380 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گزارش‌های اخیر درباره عضویت «غیرقانونی» و «یک‌شبه» بیش از صد نفر در هیئت‌های علمی این دانشگاه را «جوسازی» و «دروغ» خواند و گفت که تمام عضویت‌ها «بر اساس قانون بوده است».

در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر که روز دوشنبه، ۲۸ مرداد، انجام شد، صدرالدین شریعتی اظهار داشت: «برای جذب این افراد بر اساس مبانی حقوقی، مجوز دریافت شده است. پست به آنها اختصاص داده‌اند. کد استخدامی دارند و برای آنها بودجه تعیین شده. مگر می‌شود یک‌شبه این کارها را انجام داد؟»

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز یک‌شنبه این هفته گزارشی منتشر کرد که از عضویت «غیرمتعارف» بیش از ۱۰۰ نفر از «دانشجویان دکترا، مدیران و کارکنان» دانشگاه علامه طباطبایی در هیئت‌های علمی این دانشگاه حکایت داشت، در حالی که «اساتید، دانشجویان و کادر اداری» دانشگاه در «تعطیلات تابستانی» به‌ سر می‌برند.

این گزارش می‌گفت که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به همین شکل برخی از اساتید را هم بازنشسته کرده است که از جمله آنها می‌توان جواد کاشانی، استاد حقوق و «نامزد بالقوه ریاست این دانشگاه در آینده»، را نام برد.

به دنبال این گزارش، روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز به معرفی دو نفر از این اساتید تازه جذب‌شده در هیئت‌های علمی دانشگاه علامه طباطبایی اقدام کرد که عبارتند از مهرداد بذرپاش، نماینده کنونی مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، و طلوع ملاباشی، دختر معاون دانشجویی کامران دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در دولت پیشین.

روزنامه شرق از این اساتید به عنوان افرادی «سفارش‌شده» نام می‌برد و به نقل از «یک منبع آگاه» می‌نویسد که کامران دانشجو در آخرین روزهای وزارت خود دستور جذب این افراد در هیئت‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی را داد و صدرالدین شریعتی نیز آن را اجرا کرد.

اما اکنون آقای شریعتی این مسئله را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «روند جذب اساتید از سال گذشته آغاز شده که بعد از بررسی گزینش، هیئت مرکزی، جذب وزارت علوم، به این افراد پست اختصاص داده شده است. حال که نوبت ارائه احکام‌شان شده اعلام می‌کنند شریعتی کودتا کرده است. کودتا علیه کی؟ علیه جهل؟ من همیشه علیه جهل کودتا می‌کنم.»

به گفته رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، ۶ دانشکده در این دانشگاه تشکیل شده یا خواهد شد که این مسئله مدیریت دانشگاه را ناگزیر از جذب اساتید جدید کرده، چنان‌ چه «شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش، هیئت امنا، هیئت مرکزی جذب و هیئت مرکزی دانشگاه» هم این مسئله را تصویب کرده‌اند.

آقای شریعتی در نهایت اظهار داشت: «افرادی که این مطالب را بیان می‌کنند چه دشمنی با شخص من، روحانیت من، مبانی اعتقادی من و یا توسعه دانشگاه دارند، نمی‌دانم. این ظلم است. من سرباز نظام هستم. وظیفه‌ام است که توسعه کمی ایجاد کنم. رهبری گفته توسعه کمی و کیفی بدهید. من هم سرباز آقا هستم. خط قرمز من مقام معظم رهبری است.»

دانشگاه علامه طباطبایی در سال‌های اخیر و در دوران ریاست صدرالدین شریعتی با بازنشستگی و اخراج اساتید بسیاری که در شمار منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد قرار داشتند، بارها خبرساز شد.

از جمله این اساتید می‌توان محمد ستاری‌فر رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت محمد خاتمی و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی را نام برد که صدرالدین شریعتی او را به دست داشتن در ناآرامی‌های روز عاشورا در سال ۱۳۸۸ متهم کرد و پس از آن حکم به بازنشستگی او داد.

مرتضی مردیها، محمود ختایی، بهروز هادی زنوز و حمیدرضا برادران شرکا هم نمونه‌هایی دیگر از این اساتید هستند که البته اقای شریعتی می‌گوید برخی از آنها به خواسته خودشان بازنشسته شده‌اند.

بذرپاش تکذیب می‌کند

در همین حال مهرداد بذرپاش نیز با انتشار جوابیه‌ای در خبرگزاری فارس، گزارش روزنامه شرق درباره عضویت او در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را تکذیب کرد.

آقای بذرپاش در این جوابیه می‌نویسد که اگرچه عضویتش در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی «قانونی» بوده، اما او «به دلایل شخصی مخالفت خود را به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای هیئت علمی» اعلام کرده و خواسته است که چنین حکمی صادر نشود.

او گزارش روزنامه شرق را «سوگیری سیاسی» و ناشی از رای عدم اعتماد مجلس به جعفر میلی‌منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، دانسته است که از چهره‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود.

مهرداد بذرپاش از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بود که در زمان ریاست او بر دولت توانست به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا دست پیدا کند. او دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی در دانشگاه علامه طباطبایی است.
مهدی نجف زاده بازدید : 424 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر اسناد ثبت و احوال کشور بوليوی دقيق باشند مردی به نام «کارملو فلورس لاورا» سالمندترين فردی است که تاکنون در جهان شناخته شده است. گفته می‌شود که وی ماه گذشته ۱۲۳ ساله شده است. اين مرد که از قوم «آيمارا» است در يک کلبه‌ای که زمينی گلی و سقفی پوشالی دارد، در نقطه‌ای دور افتاده در حاشيه درياچه «تيتيکاکا» و در منطقه‌ای که ارتفاع آن از سطح دريا حدود چهار هزار متر است، زندگی می‌کند. او چوپان است، سواد ندارد، اسپانيايی بلد نيست و دندانی هم برايش باقی نمانده است. خبرگزاری آسوشيتدپرس در گزارشی در مورد او می‌افزايد که کارملو هنوز هم بدون عصا راه می‌رود و عينک نمی‌زند. هر چند هنوز به لهجه محلی خود با کلامی رسا صحبت می‌کند ولی برای اينکه بشنود بايد داد زد و يا خيلی نزديک به گوش او حرف زد. وی در مصاحبه‌ای با خبرنگار اين خبرگزاری می‌گويد: «الان ديد من ضعيف شده، ولی قبلاً خيلی خوب بود. الان توجه شدم که تو داری به سمت من می‌آيی». در طول مصاحبه وی خيلی خوش‌برخورد بود و مدام با لثه‌های بی‌دندانش برگ‌های کوکا که يک گياه وحشی محلی است را می‌جويد. او مثل همه ساکنان مناطق کوهستانی بوليوی و کشورهای همسايه در تمام عمر خود اين گياه را جويده که يک ماده محرک است و مانع احساس گرسنگی می‌شود. کتاب معروف و مستند رکوردهای گينس می‌گويد که کهنسال‌ترين فرد دنيا براساس تحقيق در مورد اسناد تولد وی يک زن ژاپنی است که ۱۱۵ سال دارد. کهنسال‌ترين فردی که تاکنون در طول تاريخ مشخصات و سن وی ثبت شده يک زن فرانسوی بود که ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرد و در سال ۱۹۹۷ درگذشت. سخنگوی مؤسسه‌ای که کتاب رکوردهای گينس را منتشر می‌کند، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که از وجود اين مرد سالخورده در بوليوی اطلاع ندارند. خود «کارملو فلورس» می‌گويد که بايد حدود صد سال عمر داشته باشد ولی به حافظه وی نمی‌توان چندان اعتماد کرد. نوه وی می‌گويد که کارملو درجنگ سال ۱۹۳۷ با کشور همسايه پاراگوئه شرکت داشته ولی از آن چيزی به ياد نمی‌آورد. مدير مؤسسه ثبت احوال بوليوی به خبرنگار آسوشيتدپرس اسناد ثبت تولد را نشان داده که در آن تاريخ توليد «کارملو فلورس» در روز شانزدهم ژوئيه ۱۸۹۰ ثبت شده است. «کارملو فلورس» می‌گويد که راز زندگی طولانی وی اين است که به خاطر کار چوپانی هر روز ساعت‌ها راهپيمايی می‌کند. وی می‌گويد که رشته و برنج نمی‌خورد و فقط سيب زمينی‌های محلی و حبوبات مصرف می‌کند. او مشروب نمی‌نوشد و در محيطی که زندگی می‌کند خوردن گوشت چندان متداول و قابل دسترسی نيست. او می‌افزايد که هيچگاه به نقطه‌ای دورتر از پايتخت بوليوی شهر لاپاز که فقط ۸۰ کيلومتر فاصله دارد، سفر نکرده و هيچگاه به بيماری جدی دچار نشده است. همسر وی حدود ۱۰ سال پيش درگذشته است. او سه فرزند داشته که فقط يکی از آنها زنده است و ۴۰ نوه و ۱۹ نتيجه دارد.

مهدی نجف زاده بازدید : 383 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور اسلام‌گرای برکنارشده در مصر، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد سه کلیسا را در مرکز مصر به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هواداران مرسی می‌گویند که این اقدام را «در تلافی حملات پلیس به تظاهرات طرفداران مرسی در قاهره» انجام داده‌اند.

خبرگزاری دولتی مصر گزارش می‌دهد که طرفداران دولت اسلام‌گرای مرسی، با پرتاب سه کوکتل مولوتف کلیسای «مار جرجیس» را در استان سوهاج به آتش کشیدند.

بنا بر گزارش‌ها دو کلیسای دیگر نیز در همین روز در استان «مِنیا» مورد حمله اسلام‌گرایان قرار گرفت و ساختمان‌های آنها از حریق خسارت دید.

اقلیت مسیحی مصر معروف به اقلیت قِبطی حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۴ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند. مقامات مذهبی قبطی از کودتای سوم ژوئیه ارتش که منجر به برکناری محمد مرسی شد اعلام حمایت کرده‌اند.

از حدود شش هفته پیش که این کودتا رخ داد، هواداران مرسی دو اردوگاه اصلی در قاهره برای تحصن اعتراضی برپا کرده‌اند که حمله نیروهای پلیس مصر به این دو اردوگاه، روز چهارشنبه، تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشت.

در حالی که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌شدگان این حمله پلیس را ۴۳ نفر ذکر کرده، سخنگوی اخوان‌المسلمین شمار جان‌باختگان این حمله را ۲۵۰ نفر و شمار زخمیان را «بیش از ۵ هزار نفر» گزارش کرده‌است.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که پلیس در شهرک نصر در شمال قاهره گاز اشک‌آور شلیک کرده و در همین حال یک هلیکوپتر پلیس نیز بر فراز این شهرک پرواز کرده و نفربرهای ارتش نیز در نزدیکی محل تجمع مخالفان مستقر شده‌اند.

بنا بر این گزارش، سربازان ارتش مصر به سوی معترضانی که سنگ پرتاب می‌کردند آتش گشوده و این سربازان کوشیده‌اند به سوی مسجدی در شهرک نصر که مقر اخوان‌المسلمین و کانون اعتراضات چند هفته اخیر بوده پیشروی کنند.

از اردوگاه تحصنی دوم که در نزدیکی دانشگاه قاهره واقع شده نیز خبر می‌رسد که نیروهای دولتی روز چهارشنبه با استفاده از بلدوزر این محل را «به طور کامل» تخلیه کرده‌اند.

مفتی احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه اسلامی الازهر مصر روز چهارشنبه در یک بیانیه تلویزیونی سرکوب معترضان توسط دولت را محکوم کرده و اعلام کرد که با اعمال روش‌های خشونت‌آمیز مخالف است.

در همین حال در همین روز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که «برخوردهای خشن و کشتار مردم» در مصر را محکوم می‌کند و همه طرف‌های درگیر را به «خویشتن‌داری» دعوت کرد.

ترکیه، آلمان، و قطر از دیگر کشورهایی بودند که در این روز خواستار توقف خشونت‌ها در مصر شده و مخالفت خود با سرکوب معترضان در مصر را اعلام کردند.

مهدی نجف زاده بازدید : 544 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

محققان و پژوهشگران نهادهای بهداشتی پیشنهاد می‌کنند بزرگسالان در برنامه تناسب اندامشان میزان ورزشهای ایروبیک و کششی قرار دهند:
- تمرینات ایروبیک متوسط، حداقل به میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته و یا ۷۵ دقیقه تمرینات پر تحرک و شدید ایروبیک برای همین بازه زمانی.
- تمرینات کششی حداقل دو بار در هفته.

تمرینات مداوم بدنی کمک می‌کند وزنتان را کنترل کنید. این دست از تمرینات ساده ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را در شما کاهش می‌دهند و استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما را قوی می‌کنند. چنانچه برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اید و یا با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است قبل از هر کار با پزشکتان مشورت کنید.

زمانی که خودتان برنامه تناسب اندامتان را تنظیم می‌کنید، فراموش نکنید تا برای خودتان اهدافی در تناسب اندام تعیین کنید. راجع به نکات خوب و بد در تناسب اندامتان فکر کنید و برنامه خود را برای دستیابی به نقاط خوب و از دست دادن نقاط بد یادداشت کنید. فراموش نکنید که برنامه سنگینی تنظیم نکنید؛ چرا که پس از چند روز از اجرای آن سر باز می‌زنید.

شروع یک برنامه مرتب برای تناسب اندام تصمیم مهمی است، اما نیازی نیست که لزوما کامل باشد. با برنامه ریزی و حرکت دقیق به سمت هدف، می‌توانید تمرینات ورزشی را به عادتی سالم تبدیل کنید که تا پایان عمر شما را از گزند بیماری‌ها در امان نگه دارد.

آغاز یک برنامه تناسب اندام شاید از بهترین کارهایی باشد که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. تحرکات مداوم می‌توانند ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را در شما کاهش دهد و تعادل بدن شما را برقرار کند و در نهایت به شما کمک کند تا وزنتان را کاهش دهید و به وزن ایده‌آل برسید. انجام تمرینات روزانه حس بهتری را در شما القا می‌کند و تمامی مزایا بدون در نظر گرفتن سن، جنس و توانایی جسمی از آن شما خواهد بود.

مهدی نجف زاده بازدید : 563 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است.

 خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است. این اسید نوعی اسیدچرب امگا۶ است که بدن آن را به اسیدچرب مفید تبدیل می کند که کاهش دهنده التهاب است. به نقل از سایت هلث نیوز، این روغن طبیعی بیماری های متعددی را برطرف می کند از جمله استرس و تب. در قدیم دمنوش آن برای درمان سرماخوردگی و تب استفاده می شد. این روغن درمان کننده آلرژی ها، اضطراب، افسردگی، آسم، سرطان سینه، سنگ کلیه،ام اس، پوکی استخوان، سندروم قاعدگی و کاهش دهنده وزن است.

* گردش خون را بهبود می دهد زیرا مانع لخته شدن خون می شود.

* خطر فشار خون را کاهش می دهد.

* از بروز سرطان از جمله پروستات پیش گیری می کند.

* به کاهش علایم زنانه مانند، علایم قبل از قاعدگی، نازایی زنان، گرگرفتگی و گرفتگی عضله کمک می کند.

* توجه داشته باشید مصرف هر نوع داروی گیاهی یا روغن آن باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

مهدی نجف زاده بازدید : 549 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر هنوز از افزایش وزن ناشی از خوردن و خوابیدن‌های اجباری شکایت دارید و نتوانسته‌اید از این اضافه وزن رهایی پیدا کنید، …
می‌توانید برای لاغر شدن از گزینه‌های گیاهی کمک بگیرید، اما نکته مهم‌تر بی‌خطر بودن این گیاهان و انتخاب صحیح آنها است.
در این مقاله فهرست شش گیاه مفید و درعین حال ایمن و بی‌خطر برای کاهش وزن ارائه شده است که هر فردی برحسب دسترسی‌های جغرافیایی می‌تواند در صورت نیاز از مزایای آنها بهره‌مند شود. این گیاهان عبارتند از:
شش گیاه دارویی مفید برای لاغر شدن
جنسنیگ: این ریشه سخت و محکم و ارزشمند در واقع در بدن حالت تعادل ایجاد می‌کند، انرژی بدن را افزایش داده و اشتها را کاهش می‌دهد. ریشه این گیاه در افزایش خلق و بهبود کیفیت خواب موثر است و همچنین نقش مهمی در سالم نگه داشتن وزن بدن دارد.
اسپیرولینا: این گیاه در واقع یک جلبک آب شیرین است. این جلبک بیش از هر خوردنی دیگری بر روی زمین حاوی آنتی اکسیدان است. این جلبک همچنین منبع غنی از پروتئین است که به شما احساس قدرت می‌دهد و کمک می‌کند که وزن اضافی خود را کاهش دهید.
چای سبز: مطالعات ثابت کرده است چای سبز حاوی ترکیبی است که اشتها را کم کرده و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
قارچ‌های Reishi: این قارچ‌ها در واقع سلطان طب سنتی چین هستند. Reishi یک تونیک قدرتمند است که برای درمان و پیشگیری از چندین بیماری مهم استفاده می‌شود. این قارچ پرخاصیت همچنین سوخت و ساز را افزایش داده، قند خون را پایین می‌آورد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
دارچین: این چوب خوش طعم در تنظیم قندخون بسیار موثر است و به حفظ وزن سالم بدن و کاهش ولع خوردن شیرینی‌جات کمک می‌کند.
فلفل قرمز: این چاشنی بسیار تند و تیز بدون هیچ عارضه جانبی و خطری، سوخت و ساز بدن را تسریع می‌کند و به لاغرشدن کمک می‌کند اما همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است که اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید درعین حال از مصرف سه گیاه دارویی زیر پرهیز کنید:
ملین‌های گیاهی: بسیاری از ترکیبات گیاهی برای کاهش وزن حاوی گیاهان ملینی مثل سنا هستند که حرکات روده را تحریک می‌کنند. این گیاهان برای درمان موقت یبوست مفید هستند اما اگر مدت طولانی با هدف کاهش وزن مصرف شوند می‌توانند اعتیادآور و مضر شوند.

مهدی نجف زاده بازدید : 523 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)
 
از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران هفت بازی برگزار شد و تیم‌های استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و  فولاد خوزستان مقابل میزبان‌های خود به برتری رسیدند، چهار بازی هم با تساوی به پایان رسید. آخرین بازی این هفته را چهارشنبه شب، پرسپولیس با مس کرمان برگزار خواهد کرد.

فجر سپاسی و استقلال در ورزشگاه حافظیه شیراز با حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. در نیمه اول وحید شیخ ویسی، سنگربان فجر، از چهره‌های برتر میدان بود و در چند صحنه مانع از گل‌زنی مهاجمان استقلال شد. گرچه نتوانست تا پایان این نیمه دروازه‌اش را بسته نگه دارد و جواد نکونام از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش انداخت.

شاگردان غلامحسین پیروانی بلافاصله با شوت زیبای حمید جوکار از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشیدند که اولین گل فجر در لیگ برتر امسال بود. در نیمه دوم محمد قاضی در دقیقه ۴۶ استقلال را پیش انداخت، اما محمد حیدری گل زیبای قاضی را پاسخ داد و بازی مجدداً مساوی شد.

حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۷۵ و در حالی که دقایقی قبل وارد میدان شده بود گل سوم استقلال را به ثمر رساند. سپس نوبت تعویض بعدی استقلال یعنی فرهاد مجیدی شد تا گل چهارم استقلال  را بزند.

این بازی پرهیجان، یک پنالتی هم برای فجر در برداشت، اما مهرزاد معدنچی با ضربه‌ای ضعیف، توپ را به مهدی رحمتی تقدیم کرد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، فردین عابدینی (حنیف عمران‌زاده)، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، جواد نکونام، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور (فرهاد مجیدی) محمد قاضی و مهدی نظری (گوران لاوره) بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری تیمش گفت: امروز روز خوب استقلال بود و ما با استفاده از تجربه برنده شدیم. باید روی دفاع‌مان بیشتر کار کنیم، ولی آرایش اصلی‌مان را در اختیار نداریم. بیگ‌زاده مصدوم است و منتظری در دفاع راست بازی می‌کند، هر چند از منتظری ممنونیم که در این پست به میدان می‌رود.

سرمربی استقلال درباره کسر یک امتیاز از این تیم به خاطر فحاشی هواداران به داور مسابقه مقابل سپاهان گفت: ما این موضوع را می‌پذیریم، ولی آن روز، روز خوب فغانی نبود و تماشاگران هم نباید آن کارها را می‌کردند. ما همیشه قربانی می‌شویم، یا قربانی داور یا قربانی تماشاگران.

غلامحسین پیروانی سرمربی فجر سپاسی هم گفت: دو گل خوردیم سپس دو تا زدیم، اما بعد از تساوی، بچه‌ها احساسی بازی کردند. یکی به تیر زدیم و پنالتی‌مان را هم گل نکردیم. اگر پنالتی‌مان گل می‌شد شاید به گل مساوی هم می‌رسیدیم.
مهدی نجف زاده بازدید : 433 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

کشتی ورزش ملی ما، شکل دهنده بخشی از خاطره جمعی ما، و ریشه بسیاری از افتخارات ماست. کشتی قهرمان‌ها، پهلوان‌ها، و جهان پهلوان‌ها به تاریخ ما هدیه کرده است. کشتی به ما اعتماد به نفس داده و در سیاه‌ترین روزهای تاریخ ما، به کمکمان آمده است. پاسداری از این تجربه تنها در صورتی میسر است که امکان حضور کشتی‌گیران ما در عرصه‌های جهانی فراهم باشد و نسل‌های بعد بتوانند با کشتی زندگی کنند و افتخار بیافرینند

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 1,027
  • بازدید کلی : 67,841
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت