loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مدیر سایت بازدید : 50 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اولیه طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" خبر داد و گفت: این طرح در جلسه آینده شورا، مصوب و پس از امضای رییس‌جمهور، لازم‌الاجرا می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبات هشتصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دستورکار این جلسه، بررسی طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" بود که بر اساس این طرح پیشنهادی، تمام فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و سایر معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش در یک مراسم رسمی نسبت به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه اقدام خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در جلسه شورا، کلیات این طرح، تصویب و چگونگی اجرای آن به جلسه آینده شورا موکول شد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب این طرح برای امضا به رییس‌جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

 

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه شورای عالی آموزش و پرورش معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش درباره فرآیند تنظیم بودجه 93 آموزش و پرورش و ویژگی‌های آن، گزارشی را در جلسه ارائه کرد.

 

وی افزود: بر اساس این گزارش، بودجه سال آینده آموزش و پرورش در حالی با افزایش 22 درصدی نسبت به سال گذشته به مجلس ارائه شده است که رشد اعتبارات دولت نسبت به مدت مشابه تنها 7.6 درصد افزایش یافته است که این موضوع اهمیت آموزش و پرورش را در نگاه دولت نشان می‌دهد.

به گفته نوید ادهم، پرداختن به زوایای مختلف اعتبارات مورد نیاز از ویژگی‌های گزارش بودجه 93 بود که مورد توجه اعضا و شورا قرار گرفت.

نوید ادهم همچنین گفت: در جلسه شورا، دکتر فانی به اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای کیفیت‌بخشی و اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی اشاره کرد و گفت، افزایش درصد بیشتری از اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به اعتبارات دولت، نشان از توجه ویژه ریاست جمهور و هیات دولت به آموزش و پرورش دارد.

 

به گفته وی، در جلسه شورا، مصباحی‌مقدم، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز ضمن تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات پیش‌بینی شده، گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری دولت، رقم پیشنهادی آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان، مسئولان و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از پیدایش کسری اعتبارات این وزارتخانه در سال 93 مورد توجه قرار گرفته است.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از ستاد بودجه و همچنین همراهی و مساعدت هیات دولت در تنظیم لایحه پیشنهادی و توجه ویژه به آموزش و پرورش، از نمایندگان مجلس درخواست کردند با توجه به ضرورت‌های تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش، نسبت به افزایش اعتبارات پیشنهادی اقدام کنند.

مدیر سایت بازدید : 90 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

رییس پردیس علوم دانشگاه تهران با ابراز تاسف از توزیع غیرمنطقی تولید علم در کشور، گفت: پرونده اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که کمتر از 20 درصد آنها در طول 10 سال اخیر، مقاله بین‌المللی چاپ کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمدرضا گنجعلی که در نشستی با عنوان «روند توسعه علمی کشور، جایگاه و نقش دانشگاه تهران» در این دانشگاه سخن می‌گفت به رتبه‌بندی موسسه ISI اشاره کرد و گفت:‌ ما دارای 200 رشته علمی در جهان هستیم که این موسسه رشته‌های موجود را به 22 دسته تقسیم‌بندی کرده است که این رتبه‌بندی‌ها در یک بازه زمانی 10 ساله هر دو ماه یکبار به روز می‌شوند.

 

 

محسن بازدید : 56 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (0)

فرمانده نیروی انتظامی گفت: وقتی که بحث امنیت اخلاقی مطرح می شود هجمه های فراوانی آغاز شده و می گویند که نیروی انتظامی به سراغ دزدها برود؛ البته ما معتقد هستیم که باید هم دزد مال و هم دزد ناموس را گرفت.

 

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین آموزه های عاشورا مقوله مهم دشمن شناسی است بیان کرد: امروز دشمنان از همه ابزار برای هجمه به شیعیان استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین سبک زندگی بشر از نظر دشمنان روش لیبرال دموکراسی است بیان کرد: آنها به دنبال این هستند که حاکمیت را محقق کنند در حالی که شیعیان به دنبال تحقق عدل و صلح جهانی مطابق با آموزه های مکتب انتظار است.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه غربی ها دوری بشریت از زندگی معنوی و غلبه زندگی دنیوی و حیوانی را دنبال می کنند یادآور شد: برخی جریانات به دنبال این هستند که اینگونه القاء کنند که وجود دشمن یک نوع توهم است در حالی که دشمن شناسی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه غربی ها با استفاده از فشارهای رسانه ای به دنبال این بودند که افکار عمومی کشور را نسبت به سازش متقاعد کنند گفت: دشمنان در شرایطی که وارد مسیر دیپلماتیک شده اند ولی بعد از گذشت دو روز باز شروع به اهانت کرده و از تشدید فشارها سخن می گویند.

 

احمدی مقدم با اشاره به اینکه شناسایی دشمن در زمانی که از طریق رسانه، تغذیه فرهنگی و... وارد می شود دشوار است گفت: امروز فرهنگ از عناصر اصلی اثرگذاری است که با استفاده از ابزار رسانه هدف خود را دنبال می کند.

 

مهدی بازدید : 68 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

شرکت تولید کننده داروی بیماری ایدز اخیرا موفق به بهبود این دارو شده به طوری که اثربخشی این دارو روی سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه افزایش یافته است.

 

به گزارش سرویشس فناوری ایسنا به نقل از ستاد نانو، چند سال قبل شرکت نانوویریسیدز (NanoViricides) دارویی برای بیماری ایدز تولید کرده بود که در آن از نانومایسل‌ها برای زدودن ویروس ایدز از بدن استفاده شده بود. این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به بهبود این دارو در آزمایشگاه شده‌ است. این شرکت با انجام تغییراتی روی این دارو، موفق شد بازدارندگی در برابر دو نوع ویروس مختلف مولد بیماری ایدز ایجاد کند. شرکت نانوویریسیدز پیش از این اعلام کرده بود که درصدد بهبود داروی ضد ایدز خود است.

 

این شرکت اعلام کرده که لیگندهای جدیدی برای داروی ضد ایدز خود یافته است که در صورت وارد شدن به بدن بیمار می‌تواند بازدارندگی در برابر دو نوع ویروس مختلف از نوع HIV-I در محیط کشت آزمایشگاهی ایجاد کند.

 

نتایج تست‌های انجام شده روی سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه نشان می‌دهد نانوداروی این شرکت می‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به استانداردهای موجود در این بیماری روی ویروس‌ها داشته باشد.

 

نانوداروی سنتز شده توسط این شرکت دارای ساختار پروتئینی است و می‌تواند به گیرنده‌های موجود در سطح سلول انسانی متصل شود. این گیرنده مسؤول ورود ویروس به داخل سلول است. ماده وراثتی مولد بیماری ایدز رشته‌ای موسوم به CD4 است. در این نانودارو از پلی‌پپتید CCR5 و CXCR4 استفاده شده‌ است.

 

پژوهشگران این شرکت معتقدند استفاده از ترکیباتی که به گیرنده‌های سلولی متصل می‌شوند راهبرد مناسبی برای تولید داروی ضد ایدز است، به طوری که با جهش‌های مختلفی که ویروس ایدز انجام می‌دهد باز هم می‌توان مانع از گسترش آن شد. این شرکت داروی خود را nanoviricide® نامگذاری کرده است که در آن از نانومایسل‌هایی استفاده شده‌ است. این نانومایسل‌ها شباهت زیادی به سطح سلول بدن دارند در نتیجه ویروس‌ها به آن نزدیک شده و به این مایسل‌ها متصل می‌شوند؛ با این کار ویروس از سیستم بدن جمع‌آوری شده و خنثی می‌شود.

 

شرکت نانوویریسیدز پیش از این، نسخه اولیه این دارو را روی موش‌های آزمایش کرده بود که نتایج مثبتی به‌ دست آمده بود. در نسخه جدید دارو، لیگندهایی به آن اضافه شده‌ است. استفاده از این نسخه جدید موجب شده‌ است تا سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه در مدت چهار هفته بعد از استفاده دوز اندکی از دارو بهبود پیدا کنند.

مهدی بازدید : 160 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

محققان آمریکایی نسل جدیدی از دستگاه‌های بازرسی بدنی را توسعه داده اند که از قابلیت اسکن همزمان پنج نفر برخوردار است.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گیت‌های بازرسی بدنی در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، ورزشگاه‌ها و برخی ادرات وجود دارند.

 

محققان شرکت تولیدکننده سیستم‌های ایمنی Qylur نسل جدیدی از دستگاه های بازرسی بدنی را توسعه داده‌اند که بر خلاف نمونه‌های موجود، عملکرد تقریبا مستقلی داشته و تنها به یک مأمور برای کنترل هر گیت نیاز دارد.

 

دستگاه بازرسی بدنی Qylatron‌ دارای پنج اسکنر اشعه ایکس در هر واحد است و بصورت همزمان می‌تواند برای بررسی پنج نفر و وسایل همراه آنها مورد استفاده قرار گیرد.

 

با عبور افراد از گیت تشخیص فلز، وسایل بطور همزمان در پنج محفظه لانه زنبوری قرار داده شده و اسکن می‌شوند.

 

در صورت تشخیص حمل مواد قاچاق در وسایل فرد، چراغ‌های قرمز رنگ دستگاه روشن شده و نوع مواد موجود در ساک روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

 

این دستگاه عملکردی معادل پنج دستگاه بازرسی بدنی فعلی داشته و بدلیل عملکرد مستقل و خودکار بدون نیاز به مأمور کنترل اضافی، بسیار کم هزینه تر خواهد بود.

مهدی بازدید : 548 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
قبلاً گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.
 

برترین ها: در تاریخ 16 شهریور سال جاری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبری با سرخط «یاهو با ایران خداحافظی کرد» در این سایت منتشر کردیم و گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.

یاهو در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايی كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده می شد حذف كرده است. براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربری نيز وارد كردن شماره تلفن همراه الزامی است و اين كار برای كاربران ايراني غير ممكن است.

اما این مساله به معنای خداحافظی یاهو از ایران نیست. ما ایرانی ها همیشه راه حلی برای هر مشکل داریم.

با جست‌وجوی نه چندان آسان در وب می توانید مطلبی را پیدا کنید که در قسمت نظرات مطلبی در وب سایت worldit قرار دارد و بسیار آسان مراحل دور زدن تحریم ها علیه ایران را آموزش داده است.

برای آشنایی با روش کار به همراه عکس های آموزشی با ما همراه باشید.

مهدی نجف زاده بازدید : 380 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گزارش‌های اخیر درباره عضویت «غیرقانونی» و «یک‌شبه» بیش از صد نفر در هیئت‌های علمی این دانشگاه را «جوسازی» و «دروغ» خواند و گفت که تمام عضویت‌ها «بر اساس قانون بوده است».

در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر که روز دوشنبه، ۲۸ مرداد، انجام شد، صدرالدین شریعتی اظهار داشت: «برای جذب این افراد بر اساس مبانی حقوقی، مجوز دریافت شده است. پست به آنها اختصاص داده‌اند. کد استخدامی دارند و برای آنها بودجه تعیین شده. مگر می‌شود یک‌شبه این کارها را انجام داد؟»

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز یک‌شنبه این هفته گزارشی منتشر کرد که از عضویت «غیرمتعارف» بیش از ۱۰۰ نفر از «دانشجویان دکترا، مدیران و کارکنان» دانشگاه علامه طباطبایی در هیئت‌های علمی این دانشگاه حکایت داشت، در حالی که «اساتید، دانشجویان و کادر اداری» دانشگاه در «تعطیلات تابستانی» به‌ سر می‌برند.

این گزارش می‌گفت که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به همین شکل برخی از اساتید را هم بازنشسته کرده است که از جمله آنها می‌توان جواد کاشانی، استاد حقوق و «نامزد بالقوه ریاست این دانشگاه در آینده»، را نام برد.

به دنبال این گزارش، روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز به معرفی دو نفر از این اساتید تازه جذب‌شده در هیئت‌های علمی دانشگاه علامه طباطبایی اقدام کرد که عبارتند از مهرداد بذرپاش، نماینده کنونی مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، و طلوع ملاباشی، دختر معاون دانشجویی کامران دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در دولت پیشین.

روزنامه شرق از این اساتید به عنوان افرادی «سفارش‌شده» نام می‌برد و به نقل از «یک منبع آگاه» می‌نویسد که کامران دانشجو در آخرین روزهای وزارت خود دستور جذب این افراد در هیئت‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی را داد و صدرالدین شریعتی نیز آن را اجرا کرد.

اما اکنون آقای شریعتی این مسئله را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «روند جذب اساتید از سال گذشته آغاز شده که بعد از بررسی گزینش، هیئت مرکزی، جذب وزارت علوم، به این افراد پست اختصاص داده شده است. حال که نوبت ارائه احکام‌شان شده اعلام می‌کنند شریعتی کودتا کرده است. کودتا علیه کی؟ علیه جهل؟ من همیشه علیه جهل کودتا می‌کنم.»

به گفته رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، ۶ دانشکده در این دانشگاه تشکیل شده یا خواهد شد که این مسئله مدیریت دانشگاه را ناگزیر از جذب اساتید جدید کرده، چنان‌ چه «شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش، هیئت امنا، هیئت مرکزی جذب و هیئت مرکزی دانشگاه» هم این مسئله را تصویب کرده‌اند.

آقای شریعتی در نهایت اظهار داشت: «افرادی که این مطالب را بیان می‌کنند چه دشمنی با شخص من، روحانیت من، مبانی اعتقادی من و یا توسعه دانشگاه دارند، نمی‌دانم. این ظلم است. من سرباز نظام هستم. وظیفه‌ام است که توسعه کمی ایجاد کنم. رهبری گفته توسعه کمی و کیفی بدهید. من هم سرباز آقا هستم. خط قرمز من مقام معظم رهبری است.»

دانشگاه علامه طباطبایی در سال‌های اخیر و در دوران ریاست صدرالدین شریعتی با بازنشستگی و اخراج اساتید بسیاری که در شمار منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد قرار داشتند، بارها خبرساز شد.

از جمله این اساتید می‌توان محمد ستاری‌فر رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت محمد خاتمی و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی را نام برد که صدرالدین شریعتی او را به دست داشتن در ناآرامی‌های روز عاشورا در سال ۱۳۸۸ متهم کرد و پس از آن حکم به بازنشستگی او داد.

مرتضی مردیها، محمود ختایی، بهروز هادی زنوز و حمیدرضا برادران شرکا هم نمونه‌هایی دیگر از این اساتید هستند که البته اقای شریعتی می‌گوید برخی از آنها به خواسته خودشان بازنشسته شده‌اند.

بذرپاش تکذیب می‌کند

در همین حال مهرداد بذرپاش نیز با انتشار جوابیه‌ای در خبرگزاری فارس، گزارش روزنامه شرق درباره عضویت او در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را تکذیب کرد.

آقای بذرپاش در این جوابیه می‌نویسد که اگرچه عضویتش در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی «قانونی» بوده، اما او «به دلایل شخصی مخالفت خود را به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای هیئت علمی» اعلام کرده و خواسته است که چنین حکمی صادر نشود.

او گزارش روزنامه شرق را «سوگیری سیاسی» و ناشی از رای عدم اعتماد مجلس به جعفر میلی‌منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، دانسته است که از چهره‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود.

مهرداد بذرپاش از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بود که در زمان ریاست او بر دولت توانست به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا دست پیدا کند. او دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی در دانشگاه علامه طباطبایی است.
مهدی نجف زاده بازدید : 383 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور اسلام‌گرای برکنارشده در مصر، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد سه کلیسا را در مرکز مصر به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هواداران مرسی می‌گویند که این اقدام را «در تلافی حملات پلیس به تظاهرات طرفداران مرسی در قاهره» انجام داده‌اند.

خبرگزاری دولتی مصر گزارش می‌دهد که طرفداران دولت اسلام‌گرای مرسی، با پرتاب سه کوکتل مولوتف کلیسای «مار جرجیس» را در استان سوهاج به آتش کشیدند.

بنا بر گزارش‌ها دو کلیسای دیگر نیز در همین روز در استان «مِنیا» مورد حمله اسلام‌گرایان قرار گرفت و ساختمان‌های آنها از حریق خسارت دید.

اقلیت مسیحی مصر معروف به اقلیت قِبطی حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۴ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند. مقامات مذهبی قبطی از کودتای سوم ژوئیه ارتش که منجر به برکناری محمد مرسی شد اعلام حمایت کرده‌اند.

از حدود شش هفته پیش که این کودتا رخ داد، هواداران مرسی دو اردوگاه اصلی در قاهره برای تحصن اعتراضی برپا کرده‌اند که حمله نیروهای پلیس مصر به این دو اردوگاه، روز چهارشنبه، تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشت.

در حالی که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌شدگان این حمله پلیس را ۴۳ نفر ذکر کرده، سخنگوی اخوان‌المسلمین شمار جان‌باختگان این حمله را ۲۵۰ نفر و شمار زخمیان را «بیش از ۵ هزار نفر» گزارش کرده‌است.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که پلیس در شهرک نصر در شمال قاهره گاز اشک‌آور شلیک کرده و در همین حال یک هلیکوپتر پلیس نیز بر فراز این شهرک پرواز کرده و نفربرهای ارتش نیز در نزدیکی محل تجمع مخالفان مستقر شده‌اند.

بنا بر این گزارش، سربازان ارتش مصر به سوی معترضانی که سنگ پرتاب می‌کردند آتش گشوده و این سربازان کوشیده‌اند به سوی مسجدی در شهرک نصر که مقر اخوان‌المسلمین و کانون اعتراضات چند هفته اخیر بوده پیشروی کنند.

از اردوگاه تحصنی دوم که در نزدیکی دانشگاه قاهره واقع شده نیز خبر می‌رسد که نیروهای دولتی روز چهارشنبه با استفاده از بلدوزر این محل را «به طور کامل» تخلیه کرده‌اند.

مفتی احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه اسلامی الازهر مصر روز چهارشنبه در یک بیانیه تلویزیونی سرکوب معترضان توسط دولت را محکوم کرده و اعلام کرد که با اعمال روش‌های خشونت‌آمیز مخالف است.

در همین حال در همین روز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که «برخوردهای خشن و کشتار مردم» در مصر را محکوم می‌کند و همه طرف‌های درگیر را به «خویشتن‌داری» دعوت کرد.

ترکیه، آلمان، و قطر از دیگر کشورهایی بودند که در این روز خواستار توقف خشونت‌ها در مصر شده و مخالفت خود با سرکوب معترضان در مصر را اعلام کردند.

مهدی نجف زاده بازدید : 523 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)
 
از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران هفت بازی برگزار شد و تیم‌های استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و  فولاد خوزستان مقابل میزبان‌های خود به برتری رسیدند، چهار بازی هم با تساوی به پایان رسید. آخرین بازی این هفته را چهارشنبه شب، پرسپولیس با مس کرمان برگزار خواهد کرد.

فجر سپاسی و استقلال در ورزشگاه حافظیه شیراز با حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. در نیمه اول وحید شیخ ویسی، سنگربان فجر، از چهره‌های برتر میدان بود و در چند صحنه مانع از گل‌زنی مهاجمان استقلال شد. گرچه نتوانست تا پایان این نیمه دروازه‌اش را بسته نگه دارد و جواد نکونام از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش انداخت.

شاگردان غلامحسین پیروانی بلافاصله با شوت زیبای حمید جوکار از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشیدند که اولین گل فجر در لیگ برتر امسال بود. در نیمه دوم محمد قاضی در دقیقه ۴۶ استقلال را پیش انداخت، اما محمد حیدری گل زیبای قاضی را پاسخ داد و بازی مجدداً مساوی شد.

حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۷۵ و در حالی که دقایقی قبل وارد میدان شده بود گل سوم استقلال را به ثمر رساند. سپس نوبت تعویض بعدی استقلال یعنی فرهاد مجیدی شد تا گل چهارم استقلال  را بزند.

این بازی پرهیجان، یک پنالتی هم برای فجر در برداشت، اما مهرزاد معدنچی با ضربه‌ای ضعیف، توپ را به مهدی رحمتی تقدیم کرد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، فردین عابدینی (حنیف عمران‌زاده)، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، جواد نکونام، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور (فرهاد مجیدی) محمد قاضی و مهدی نظری (گوران لاوره) بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری تیمش گفت: امروز روز خوب استقلال بود و ما با استفاده از تجربه برنده شدیم. باید روی دفاع‌مان بیشتر کار کنیم، ولی آرایش اصلی‌مان را در اختیار نداریم. بیگ‌زاده مصدوم است و منتظری در دفاع راست بازی می‌کند، هر چند از منتظری ممنونیم که در این پست به میدان می‌رود.

سرمربی استقلال درباره کسر یک امتیاز از این تیم به خاطر فحاشی هواداران به داور مسابقه مقابل سپاهان گفت: ما این موضوع را می‌پذیریم، ولی آن روز، روز خوب فغانی نبود و تماشاگران هم نباید آن کارها را می‌کردند. ما همیشه قربانی می‌شویم، یا قربانی داور یا قربانی تماشاگران.

غلامحسین پیروانی سرمربی فجر سپاسی هم گفت: دو گل خوردیم سپس دو تا زدیم، اما بعد از تساوی، بچه‌ها احساسی بازی کردند. یکی به تیر زدیم و پنالتی‌مان را هم گل نکردیم. اگر پنالتی‌مان گل می‌شد شاید به گل مساوی هم می‌رسیدیم.
مهدی نجف زاده بازدید : 433 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

کشتی ورزش ملی ما، شکل دهنده بخشی از خاطره جمعی ما، و ریشه بسیاری از افتخارات ماست. کشتی قهرمان‌ها، پهلوان‌ها، و جهان پهلوان‌ها به تاریخ ما هدیه کرده است. کشتی به ما اعتماد به نفس داده و در سیاه‌ترین روزهای تاریخ ما، به کمکمان آمده است. پاسداری از این تجربه تنها در صورتی میسر است که امکان حضور کشتی‌گیران ما در عرصه‌های جهانی فراهم باشد و نسل‌های بعد بتوانند با کشتی زندگی کنند و افتخار بیافرینند

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 142
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 1,133
  • بازدید کلی : 67,947
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت