loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

محسن بازدید : 91 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

"حالم گرفته! آخه این چه کاری بود کرد، چند وقته میخوام ازش انتقاد کنم، اما چه جوری بهش بگم که وضع از اینکه هست بدتر نشه؟" شاید شما هم تا به حال این جملات را در ذهن خود مرور کرده باشید، نسبت به همسر، دوست، همکار، ...

هر فرد در طول حیات خود ممکن است بارها توسط دیگران مورد ارزیابی قرار گیرد. برخی از این ارزشیابی ها دارای جنبه های تشویقی و برخی دیگر منتقدانه است. انتقاد وسیله ای است برای انگیزش، آموختن، توسعه، آموزش و ایجاد روابطی قوی، تبادل اطلاعات، تاثیر گذاشتن و برانگیختن. انتقاد از دیگران در صورتی که هوشمندانه انجام شود آثار بسیار مفیدی خواهد داشت، درغیر این صورت ممکن است با واکنش های منفی مختلف مواجه شود. این رفتار، هنری است که باید آموخت و بدون آگاهی از روش کاربرد آن زیانبار خواهد بود.

انتقاد درست آن است که ضمن تأکید بر نقاط قوت به نقاط ضعف فرد نیز اشاره کند و با ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن سخن به میان آورد. پذیرش انتقاد از دیگران بین طبقات مختلف متفاوت است. برای مثال در بیشتر مواقع انتقاد از سوی افراد یک خانواده قابلیت پذیرش بیشتری در مقایسه با سایرین دارد. به طور معمول ما در برابر قضاوت افراد بیگانه آسیب پذیری بیشتری داریم.

شاید حرفهای نزده ای داشته باشید که راه بیانش را نمی دانید. پس با ما همراه باشید و چند دقیقه از وقت عزیزتر از گل تان را به ما بدهید:

در اینجا آگاهی از شیوه های انتقاد و ایراد گرفتن ضروری به نظر می آید زیرا در بسیاری از موارد ناآگاهی از این شیوه ها باعث سوئ تفاهم ودر نهایت منجر به بحث وجدل بیهوده، نارضایتی و کینه ونفرت می شود.

برای بهره مندی از نتایج سحرانگیز «انتقاد»، شیوه عملی آن را در توصیه های زیر فرا بگیرید.

استقبال از انتقاد : کار شما به هر حال انتقاداتی در پی داشته و شما باید با روحیه ای مثبت از انتقاد استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کار خود استفاده کنید.

در قدم اول برای انتقادپذیری، عبارتی مثبت درباره انتقاد روی کارت بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که در دید شما باشد. هر بار که شما و دیگران آن را ببینید موجب می شود دیدگاه مثبت شما درباره انتقاد تقویت شود. جملاتی از قبیل «انتقاد اطلاعاتی است که موجب رشد من می شود » یا « انتقاد مهارت ها و دانش مورد نیاز را به من آموزش می دهد.» قدم دوم، کمی مشکل اما بسیار باارزش تر است. شما باید از دیگران بخواهید از شما انتقاد کنند. صادقانه از آنان بپرسید که به نظر آنان شما چگونه می توانید کارهایتان را بهتر انجام دهید.

به طور استراتژیک انتقاد کنید: پیش از اینکه انتقاد کنید، این سوالات را از خود بپرسید: « به طور دقیق چه چیز را می خواهم بیان کنم؟ چه چیز را می خواهم تغییر دهم؟ انگیزه ومحرک من برای بیان این انتقاد چیست؟ چه راه حل ها و اهداف خاصی را می توانم ارایه کنم؟ درباره موقعیت های غیرقابل پیش بینی که نیاز به عکس العمل های فوری دارد، چه باید کرد؟»

بهبودگرا باشید: دو روش برای انتقاد بهبودگرا : اول، شما نوک پیکان انتقاد را متوجه آینده کنید. به جای اینکه به کارآموز خود بگویید: « در ارایه داده ها عملکرد ضعیفی داشتی »، بگویید: « دفعه بعد برای نمایش اطلاعات از اورهد استفاده کن ». روش دوم: پیامی دهید که موجب تقویت اعتماد به نفس او شود، « اطمینان دارم که موفق می شوی ». با این ذهنیت، کارآموز به جای اینکه از عملکرد گذشته خود دفاع کند، با تمام انرژی برای بهبود عملکرد آتی خویش تلاش می کند و ماهیت انتقاد به جای سرکوب گرا، بهبود گرا می شود.

کلمات صحیح انتخاب کنید : در درجه اول اطمینان حاصل کنید آنچه را می گویید، همان چیزی است که در ذهن دارید. در بسیاری از مواقع، تغییر جزیی کلمات، موجب تفاوت های بزرگی می شود. اگر هنگام انتقاد بگویید: « کار شما زیر استانداردهای ماست »، به طور قطع موجب بیدار شدن حس دفاعی او می شود. در حالی که اگر بگویید: «کار شما فقط کمی با استانداردهای ما تفاوت دارد » این حالت را به وجود نمی آورد. به جای « هرگز یا همیشه»، پیشنهاد می شود « گاهی اوقات » استفاده شود. کلمه دیگری که نتایج مخرب در پی دارد، عبارت « باید » است. کلمه « می توانی » را آزمایش کنید.

انتقادات خود را نقد کنید : فقط به دلیل اینکه انتقاد، اطلاعات با ارزش را در اختیار شمار قرار می دهد و با استفاده از آنها می توانید خود و کار خویش را بهبود بخشید، نمی توانید هر انتقادی را که به شما وارد می شود به کار ببندید. از سوی دیگر، فقط چون یک انتقاد خاص، احساسات شما را خدشه دار ساخته است، دلیل نمی شود که شما به سرعت هر انتقادی را نادیده بگیرید. به هر حال اگر درباره انتقاد درست فکر کنید، انتقاد می تواند برای شمار بسیار مفید واقع شود. بنابراین برای دست یابی به نقدی سازنده درباره انتقاد، شایسته است.

مخاطب خود را در فرآیند انتقاد شرکت دهید : شرکت دادن مخاطب در فرآیند انتقاد با ارتباط متقابل و با روشی مثبت، یک هم افزایی به دنبال دارد. برای مثال، ممکن است شما به جای صدور دستوراتی مبنی بر انجام دادن یا ندادن کار، با دستیار خود در حل موقعیت مورد انتقاد، همکاری کنید. با استفاده از تکنیک پیش بینی و به کار بردن جملاتی مانند «این نظر من است. البته می دانم که ممکن است نظر شما متفاوت باشد، خوب مساله ای نیست و شاید هم موافق باشید»، او را در انجام تغییرات کمک کنید.

به آنها بگویید که چه چیز می خواهید: با ارایه انتقادی روشن، می توانید مخاطب خود را در اصلاح رفتار و شیوه عملکرد کمک کنید. این توصیه می تواند برای مخاطب، پیام مشخص و روشنی داشته باشد: «اگر لغو جلساتت را به دقایقی قبل از شروع جلسه موکول نکنی و سهم خود را در کار به موقع انجام دهی و درباره تلاش دیگران مثبت تر قضاوت کنی، می توانی روابط خود را با همکارانت بهبود بخشی».

کسب نتایج سحرانگیز با انتقاد!

وقت شناس باشید : چه زمانی برای انتقاد مناسب تر است؟ آیا بهتر است در خلوت انتقاد کنیم یا در جمع؟ چه قدر باید منتظر بمانید تا زمان انتقاد فرا رسد؟ هیچ گاه با عصبانیت از کسی انتقاد نکنید زیرا ممکن است انتقاد شما تحت تاثیر احساسات تان قرار گیرد. وقتی احساس شود پشت انتقاد مطرح شده محرک های احساسی و عصبانیت شدید وجود دارد، از درجه اعتبار ساقط شده و تاثیر خود را از دست می دهد. هیچ گاه افرادی را که عصبانی هستند مورد انتقاد قرار ندهید. عصبانیت سبب تغییرات فیزیولوژیکی در مغز شده و در نتیجه از عقیده خود سرسختانه دفاع می کند.

از انتقادهای خود بهره ببرید: از انتقادات شتاب زده دوری کنید. از تجربیات گذشته به عنوان پایه و معیار استفاده کنید. اگر توقع دارید که فروشندگان شما میزان فروش را در سال آینده 30 درصد افزایش دهند، ولی تجربیات گذشته نشان می دهد که بهترین میزان افزایش فروش 20 درصد بوده است بنابراین شما انتقاد خود را بر اساس یک توقع غیر معقول بنا کرده اید.

به خودتان گوش دهید: در مورد آنچه به خود می گویید، نظارت کرده و ببیند آیا کمک کننده هستند یا آسیب زننده. هر روز به مدت پنج دقیقه با آرامش نشسته و به گفتگوی درونی که در آن لحظه در ذهن شما جاری است، گوش فرا دهید. این تمرین را به مدت یک هفته ادامه دهید. در موقعیت های بسیاری، هنگام ورزش و جلسات اداری، روی افکار درونی و شنیدن گفتگوی درونی خود تمرکز کنید. اگر شنیدید که به خود می گویید: «او می خواهد مرا سرزنش کند»، اثر آن را با این جمله، خنثی کنید: «واقعا از کجا می دانم؟ شاید او فقط می خواهد به من بگوید چگونه کارم را بهتر انجام دهم». یک روش خوب برای تمرین: مسایل را برای خودت تشریح کن، به آنچه می گوید گوش کن، می توانم از این وضعیت چیزهایی یاد بگیریم، یک نفس عمیق بکش و به عقب تکیه بزن.

محسن بازدید : 50 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

آیا به نظر شما راهی برای مقابله با گذشت زمان وجود دارد؟ خب، بله حق باشماست، راهی وجود ندارد. شما اگر تعلل کنید زمان همه چیز را از دست تان درمی آورد. ولی تقریبا 70 درصد عوامل پیری قابل کنترل هستند.

زیبایی، انرژی و سلامت؛ زمان هر سه آنها را فرسايش می دهد مگر اینکه از این دستورالعمل ساده پیروی کنید.

آیا به نظر شما راهی برای مقابله با گذشت زمان وجود دارد؟ خب، بله حق باشماست، راهی وجود ندارد. شما اگر تعلل کنید زمان همه چیز را از دست تان درمی آورد. ولی تقریبا 70 درصد عوامل پیری قابل کنترل هستند. در واقع می توان با رعایت نکاتی ساده سرعت حرکت عقربه های ساعت را کند کنید. پروفسور استیون استد، متخصص افزایش سن در دانشگاه سن آنتونیو تگزاس می گوید:« مردم صرفا قبول می کنند که باید به لحاظ حسی و ظاهری پیر شوند ولی واقعا کسی مجبور نیست چنین احساسی داشته باشد.»

ظاهری جوان تر در دسترس شما

مردها معمولا با دیدن اولین چین و چروک های روی چهره عصبی می شوند و همین عصبانیت باعث ایجاد چین و چروک های بیشتری می شود. در واقع نخستین علائم بالا رفتن سن در چهره و در اطراف چشم ها ظاهر می شود. تحقیقات نشان داده افراد برای تشخیص سن دیگران بیشتر به اطراف چشم ها دقت می کنند. یکی از دلایل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها اشعه ماورای بنفش خورشید است. برای شروع بهتر است استفاده از عینک آفتابی ضد اشعه ماورای بنفش را همیشه مدنظر داشته باشید.

اطراف چشم ها

با بالارفتن سن فرایند تجدید سلول ها کند می شود. در یک جوان 20ساله لایه خارجی پوست هر 2 هفته یک بار تعویض شده و سلول های جدیدی به جای لایه قبلی متولد می شوند اما در 50 سالگی این فرایند دوبرابر بیشتر زمان می برد. در عین حال پوست شما به مرور کلاژن از دست می دهد. کلاژن پروتئینی است که در زیر لایه سطحی پوست قرار دارد. هر دو عامل فوق باعث بروز چین و چروک و افتادگی های کیسه مانند در پوست می شوند به خصوص در اطراف چشم ها.جایی که پوست از همه جا نازک تر است. دکتر کمرون رخسار، متخصص پوست و لیزر می گوید: «چین و چروک ها دقیقا باعث می شوند شما مسن تر به نظر برسید.» او معتقد است استفاده از رتین A یا رتینول باعث می شود کلاژن جدید زیر پوست ساخته شود.

اصلاح سر

اگر موهایتان ريزش دارد بهتر است بیشتر به آرایشگاه بروید. به گفته جان آلن، کارشناس زیبایی در مراحل اولیه ریزش مو شما می توانید با کوتاه نگه داشتن موها آن را پرپشت تر نشان دهید. اگر موها کوتاه باشند خواه نانخواه حالت مستقیم و پرمانند پیدا می کنند و ضخیم تر و پرپشت تر نشان می دهند اما موهای بلند دسته دسته قرار گرفته و پوست سر را نمایان می کند یعنی همان چیزی که شما سعی در پوشاندن آن دارید. جان آلن معتقد است بسیاری از مردان در دهه 40 می توانند مدل موی بسیار بهتری در مقایسه با دهه 20 زندگی خود داشته باشند.

خوب بخوابید

کم خوابی و بی خوابی مزمن می تواند به سرعت باعث پیرشدن چهره شود. دلیل این است: ماهیچه های خارجی چشم هنگام خواب توأم با حرکات سریع چشم ورزش می کنند و اگر مورداستفاده قرار نگیرند تحلیل می روند. حلقه هایی که پس از یک شب کم خوابی یا بی خوابی دور چشم ها دیده می شود نتیجه همین اتفاق است. اگر نمی توانید بخوابید شب غذایي با کربوهیدرات پایین نخورید. مطالعه محققان استرالیایی در سال2008 نشان داده مردانی که قبل از خواب کربوهیدرات مصرف می کنند به وضوح فاز خواب توأم با حرکات سریع چشم در آنها طولانی تر است نسبت به کسانی که قبل از خواب غذایی با کربوهیدرات پایین خورده اند. کربوهیدرات ها به تولید استیل کولین کمک می کنند که یک میانجی عصبی است که خواب توأم با حرکات سریع چشم را تشدید می کنند. اگر هم نگران افزایش وزن هستید بروید سراغ کربوهیدارت های پیچیده مثل سیب زمینی پخته یا نان هایی که با آردهای غیرفرآوری شده (آردهایی که سفید نباشند) تولید شده باشند.

حس کنید جوان تر هستید

اگر می خواهید جوان بمانید کالری کمتری مصرف کنید. تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان داده کم خوردن می تواند عوامل التهابی و ایجادکننده مقاومت نسبت به انسولین(عامل ایجاد دیابت) را کاهش دهند. مطالعات دیگر نشان داده افرادی که 30 درصد از کالری روزانه شان کم کنند، حافظه شان تقویت می شود. برای اینکه حس بهتری داشته باشید موارد زیر را به دقت بخوانید.

خنده از ته دل

به گفته پروفسور تری اورلیک یکی از مهم ترین تفاوت های بین یک کودک و یک آدم بزرگسال این است که کودک هیچ گونه نگرانی و دغدغه ذهنی ندارد. شما می توانید با خندیدن تأثیر استرس و مشغله های ذهنی و فکری فرایند پیری را کاهش دهید.خنده با کاهش میانجی هايی که بر اثر استرس آزاد می شوند، تأثیر مخرب این میانجی های شیمیایی را کمتر می کند. همچنین خنده برای قلب بسیار مفید است. تحقیقات دانشمندان دانشگاه مریلند نشان داده هنگام استرس با ترشح مواد تنگ کننده رگ فشار فراوانی به قلب و سیستم گردش خون وارد می شود اما هنگام خنده موادی آزاد می شود که باعث گشادشدن رگ ها و کاهش فشار قلب می شود.

صبحانه بخورید

ایجاد یک شکم بزرگ و حجیم همزمان با بالارفتن سن نه تنها شما را بدقیافه می کند بلکه باعث ایجاد اختلال در هورمون های مردانه هم می شود. تحقیقات نشان داده افرادی که اضافه وزن زیاد دارند با مشکلاتی مرتبط با کاهش هورمون های مردانه روبه رو می شوند. خوردن درست صبحانه (به خصوص صبحانه ای پر از پروتئین) یکی از راه هایی است که اندازه شکم شما را در حد معقولی نگه می دارد.مطالعات متعددی این قضیه را اثبات کرده اند.

مطالعات نشان داده 19 درصد از مردان بالای 40 سال صبحانه را به طور کلی کنار می گذارند در حالی که افراد زیادی هستند که با خوردن پروتئین هنگام صبحانه چندین کیلو وزن کم کرده اند. افرادی که می خواهند وزن کم کنند و برای صبحانه تخم مرغ می خورند، 65 درصد بیشتر از افرادی که نان شیرینی (با همان مقدار کالری) می خورند وزن کم کرده اند.

قلب تان را قوی کنید

اگر می خواهید جوان بمانید قلب تان را قوی تر کنید. با اجرای مقدار و زمان مناسبی از ورزش های شدید مثل دوچرخه سواری و دویدن، می توانید شدت ضربان قلب و مقدار اکسیژنی که به بدن می رسد را افزایش دهید. در نتیجه قلب خون را آرام تر و البته مؤثرتر در سراسر بدن به گردش درمی آورد. به گفته دکتر مایکل لائر از موسسه ملی قلب و ریه آمریکا، در طول زندگی معمولا قلب 3میلیارد بار ضربان دارد و اگر کسی بتواند شدت این ضربان را کاهش دهد (که با ورزش منظم و مناسب امکان پذیر است) می تواند انتظار طول عمر بیشتری داشته باشد.

ایجاد تفاوت

با بالارفتن سن قوای ذهنی هم آرام آرام رو به افول می گذارند. شما می توانید این روند را کند کنید؛ خیلی ساده با ساختارشکنی در رفتارهای روزمره که به صورت عادت درآمده اند. مثلا می توانید چند 10 متر را عقب عقب راه بروید یا با دست دیگرتان مسواک بزنید. به گفته دکتر دانیل ایمن، با انجام چنین کارهایی گردش خون مغز بیشتر شده و ارتباطات عصبی را تجدید می کند. در عین حال تحقیقات پروفسور گری اسمال، مدیر بخش حافظه و افزایش سن دانشگاه UCLA نشان داده تمرین دادن مغز یعنی ورزش هایی که روی تکنیک های حافظه موثر هستند، می تواند توانایی ادراکی یک آدم 45 ساله را به اندازه توان ذهنی یک جوان 30 ساله شاداب و تازه کند. به عنوان نمونه برای به ذهن سپردن اینکه باید تخم مرغ و تمبر خریداری کنید می توانید تصویری از یک تخم مرغ با یک تمبر روی آن بسازید و آن را به خاطر بسپارید.

محسن بازدید : 89 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

همه مادر مورد ضریب هوشی (IQ) شنیده ایم و شاید تست هایی نیز در این زمینه داده باشیم. اما احتمال دارد برخی افراد چیزی در مورد هوش احساسی یا EQ نشنیده باشند. ای کیو در واقع هوشمندی احساسی افراد را اندازه می گیرد و توانایی ما برای درک احساسات و نیازهای روحی خود و اطرافیان است.

 

بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته در اروپا، افرادی که هوش احساسی بالایی دارند، از روابط احساسی خود رضایت کامل دارند و اصولا والدینی دارند که آنها نیز از نظر احساسی راضی و خوشحال هستند.

برای اینکه بدانید هوشمندی احساسی نامزد/همسرشما چقدر است، تست زیر را انجام دهید.

1. نامزد خود را به دوستان خود معرفی می کنید و نامزد شما:

a. در خانه احساس راحتی می کند.

b. چند دقیقه زمان می برد تا شرایط را درک کند اما سرانجام با موقعیت کنار می آید و لحظه های خوبی در کنار دوستان دارید.

c. مبادی آداب است و در این جلسه دوستانه به هیچ وجه راحت نیست خیلی نزدیک شما باشد.

d. از تماس مستقیم نگاه ها فرار می کند.

2. هنگامی که می گویید هفته گذشته کاری برایتان بسیار سخت گذشته است، نامزد شما:

a. شما را شام بیرون دعوت یک بلیط استخر یا ماساژ به شما هدیه می کند تا به شما قوت قلب بدهد.

b. می گوید: «می دانم چه احساسی داری» و شروع می کند از هفته بدی که خودش هم پشت سر گذاشته برای شما تعریف کردن

c. با اخلاق بدی می پرسد: «خوب که چی؟»

d. سعی می کند موضوع را عوض کند.

3. در مورد اتفاقی که قرار است رخ دهد عصبی و هیجان زده هستید و نامزد شما:

a. با شما همدردی می کند و سعی می کند با رفتاری صمیمانه اضطراب شما را کاهش دهد.

b. از شما می خواهد دست از نگرانی بردارید.

c. قبول دارد که گاهی اتفاق ها ممکن است بد پیش بروند.

d. می خواهد مطمئن شود که او لازم نیست در آن جا حضور داشته باشد.

4. هنگامی که هر دو به طور اتفاقی با دوستی که مشکل بزرگی داشته است روبه رو می شوید، نامزد شما:

a. کلمات تسلی بخش به او می گوید و بعد از شما می پرسد که آیا موافق هستید هدیه ای یادگاری برای او تهیه کنید.

b. پاسخ عادی و پیش پا افتاده ای همچون: «من نگرن تو و خانواده ات هستم» می گوید.

c. حرفی همچون «اوه! که این طور» می گوید.

d. فقط آنجا می ایستد و حرفی نمی زند.

5. نامزد شما مشکلات احساسی دارد. وقتی از او می پرسید، او:

a. صادقانه در مورد مشکلی که پیش آمده است، صحبت می کند.

b. ابتدا از پاسخ دادن طفره می رود اما بعد همه ماجرا را توضیح می دهد.

c. نمی خواهد در مورد موضوع صحبت کند.

d. در مورد اینکه چه می گویید نظری ندارد.

 

راهنمای پاسخ ها

اگر بیشتر پاسخ های شما a بوده است: EQنامزد شما عالی است.

ما به واسطه احساسات، آسیب پذیری، خصلت و منش های خود با دیگران در ارتباط هستیم. هوشمندی احساسی خوب یعنی درک درست از احساسات و نیازهای خود و اطرافیان داشته باشیم. این بهترین روش برای ارتباط برقرار کردن است و در نهایت منجر به رابطه عمیق تر و طولانی تر می شود. نامزد شما مسوولیت پذیر و قابل اعتماد است.

اگر بیشتر پاسخ های شما b بوده است: EQنامزد شما بسیار خوب است.

سعی کنید این مساله را تقویت کنید. اجازه دهید نامزدتان پاسخ های احساسی و فکرهای ناب خود را همیشه مطرح کند.

اگر بیشتر پاسخ های شما c بوده است: EQنامزد شما پایین است.

شاید نتیجه تست چیزی نباشد که انتظار داشتید اما نباید ناامید شوید و به رابطه خود پایان ببخشید. بلکه باید بدانید که با چنین فردی کمی چالش خواهید داشت و باید کمی با او همکاری کنید تا رابطه خوبی با هم پیدا کنید. این نوع رابطه می تواند درس های زیادی برای آموختن داشته باشد.

اگر بیشتر پاسخ های شما d بوده است: نامزد شما هیچ گونه هوش احساسی ندارد.

اینکه فردی هیچ نوع هوش احساسی یا ای کیو نداشته باشد، ممکن نیست. همه انسان ها بالاخره کمی ای کیو دارند. فقط سنگ است که نمی توان در آن نفوذ کرد. شاید با کمی صمیمیت بیشتر بتوانید احساسات این فرد را برانگیخته کنید. اما پیی از گرفتن تصمیم نهایی ببینید آیا این همان فردی است که می خواهید برای طولانی مدت در کنار او باشید؟

منبع:برترین ها

مهدی بازدید : 114 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)
تری کالوسترت" پس از آنکه در سن 23 ماهگی مادرش تصادفا سیگار روشن را در اتاق خواب او جا گذاشت، او دچار90 درصد سوختگی شد و از یک مرگ حتمی نجات یافت...


  مدرسه یکی از وقایع مهم زندگی هر انسانی محسوب می شود و براستی نشانگر پایان چند سال کار و تلاش است و شاید یکی از مسیرهای مهم زندگی برای بسیاری از نوجوانان در همه دنیا باشد اما برای "تری کالورسبرت" 16 ساله جشن فارغ التحصیلی مدرسه بیشتر از همه مهم بود. تری روزهای مدرسه اش را پشت سر گذاشته و در ماه سپتامبر قدم به کالج خواهد گذاشت.

او نیز همانند دیگر نوجوانان حاضر در جشن کمی نگران بود اما در پایان اعلام کرد که اوقات بسیار خوبی را با دوستان و معلمانش گذرانده است.
بیش از 100 نفر در آن مهمانی بودند و تمام خانواده اش از جمله پدرش پائول 40 ساله و همسر پدرش "نیکی" 45 ساله و پدر بزرگ و مادربزرگش میک و مارگارت نیز برای حمایت از نوه شان حضور داشتند.
"تری کالوسترت" پس از آنکه در سن 23 ماهگی مادرش تصادفا سیگار روشن را در اتاق خواب او جا گذاشت، او دچار90 درصد سوختگی شد و از یک مرگ حتمی نجات یافت.
زمانی که  آتش نشان ها به صحنه حادثه رسیدند ، بدن تری را همانند یک "عروسک سوخته" دیدند. تنها بخشی از پوستش که توسط پوشک مرطوب محافظت شده بود از سوختگی در امان مانده بود.
پزشکان در واحد تخصص سوختگی هیچ امیدی به زنده ماندن تری نداشتند اما تو به طور معجزه آسایی به زندگی ادامه داد و تمام مو، بینی و پلک هایش را در این آتش سوزی عظیم از دست داد.
خانم "مینتر" که آن زمان 32 ساله بود آنچنان از احساس گناه شکنجه شده و ناراحت بود که تقریبا تمام تماس خود را با شوهر و دخترش قطع کرد. آن 2 سپس در مورد این واقعه بحث کردند و خانم مینتر گفت که تری او را بخشیده است.



تری اکنون با پدرش پائول و مادر خوانده اش نیکی زندگی می کند. خانم مینتر درست دو ماه بعد از حادثه خانواده را ترک کرد و تری از آن زمان متحمل به بیش از 50 عمل دردناک شده است.
این نوجوان که اکنون از یک کلاه گیس بلوند استفاده می کند همچنان برای بقیه زندگی اش نیازمند جراحی و پیوند پوست است. وضعیت این دختر قلب هزاران نفر را جریحه دار کرد و کمک های زیادی از سراسر دنیا به سوی او سرازیر شد.

مهدی بازدید : 52 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

این گزارش یک راهنماست برای همه خانم‌های بارداری که در انتظار تولد یک نوزاد کوچولو هستند. یک راهنما که به شما می‌گوید چطور در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را حفظ کنید؛ از روش‌های درست کردن مو‌‌های‌تان گرفته تا ترفندهای آرایش‌کردن و انتخاب لباس. یادتان باشد نباید در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را به خاطر زیبایی حس مادرانه فراموش کنید. فقط کافی است سراغ روش‌های مطمئن و کمی متفاوت‌تر بروید.

چطور بدون رنگ به مو‌های‌تان تنوع بدهید

۱ – نکته اول اینکه سراغ مدل‌های خیلی کوتاه نروید
در دوران بارداری بلندی مو باید حداقل تا روی شانه باشد. معمولا چهره خانم‌ها به خاطر تغییر حالت‌های دوران بارداری گرد و پر‌تر از حد و اندازه‌های معمول به نظر می‌آیند. بنابراین بهتر است به هیچ قیمتی زیر بار چتری گذاشتن نروید. درست است که این روز‌ها چتری گذاشتن دوباره در میان خانم‌ها باب شده و به قولی مد روز است اما چتری صورت را گرد و در نتیجه پر‌تر نشان می‌دهد. حالتی که برای خانم بارداری که صورت خودش به اندازه کافی ورم دارد، اصلا مناسب نیست.
به طور کلی موهای خیلی کوتاه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. بهتر است بلندی مو‌های‌تان را تا روی شانه در نظر بگیرید. بخشی از مو‌ها را از دو طرف گوش همراه با موهای قسمت جلو به سمت بالا ببرید و طوری که روی سرتان کمی پف داشته باشد آن را با استفاده از یک کلیپس یا حتی کش مهار کنید. کشیدن مو‌ها از بالا کمک می‌کند چهره شما کشیده‌تر به نظر بیاید. ریختن بخشی از مو‌ها روی شانه‌ها هم به کوچک‌تر به نظر آمدن چهره شما کمک می‌کند.

بعضی از پزشکان می‌گویند مصرف رنگ ‌مو در دوران بارداری می‌تواند برای کوچولوی شما که البته هنوز جنین است، مشکلی ایجاد کند. اما احتیاط شرط عقل است، به خصوص زمانی که پای مادر شدن در میان باشد. فقط کافی است سراغ روش‌های مطمئن و اتفاقا متفاوت بروید. مثلا اینکه به جای ایجاد تغییر با استفاده از رنگ، با کوتاه کردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌هایی که با چهره‌تان همخوانی بیشتری دارد این تغییر را ایجاد کنید. برای رسیدن به این همخوانی یک راهنمای کلی اما کاملا ساده وجود دارد:

۲ – به طور کلی برای نرمال و کشیده شدن صورت باید مو‌های‌تان را از دو طرف گوش به سمت عقب محکم بکشید و ثابت کنید. قسمت جلوی موی‌تان را هم از سمت پیشانی رو به بالا حالت دهید تا صورت شما از حالت گرد خارج شود. اگر پیشانی بلندی دارید موی جلوی سرتان را به یک سمت حالت دهید و اگر پیشانی‌تان کوتاه است مو‌های‌تان را روبه بالا جمع کنید.

۳ – یادتان باشد مو‌های‌تان را خرد نکنید چون خرد کردن مو‌ها حجم بیشتری به سر شما می‌دهد. در نتیجه چهره شما را درشت نشان می‌دهد. به طور کلی انتخاب مدل‌هایی که روی سر صاف و تخت قرار می‌گیرند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خانم‌های باردار باشد. به طور کلی صاف کردن مو‌ها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید البته بهتر است خیلی سراغ فرق وسط نروید، چون فرق وسط چهره شما را پهن‌تر می‌کند اما موهای صاف با فرق کج یکی از گزینه‌های ساده‌ و در عین حال شیکی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. در این حالت بهتر است از آرایشگرتان بخواهید تا پایین مو‌های‌تان را کاملا صاف و یک دست کوتاه کند. البته یک مدل هم کوتاه کردن پایین مو‌ها به صورت نوک تیز است حالا اینکه شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای است.

۴ – اگر بر تغییر بیشتر اصرار دارید می‌توانید از هایلات هم استفاده کنید. از آنجا که در این روش خطر تماس مواد شیمیایی با کف سر کم است نسبت به رنگ روش مطمئن‌تری است. البته از آنجا که قرار است شما تمام تلاش‌تان را به کار ببرید تا صورت‌تان کشیده و لاغر‌ به نظر بیاید، بهتر است هایلایت سوزنی را انتخاب کنید.

چطور صورتی آراسته داشته باشید؟

۱ – در این شرایط زکاوت شما در نرمال کردن صورت‌های گرد و پف کرده در اثر بارداری است. بنابراین آرایش‌تان هم باید طوری باشد که حالت صورت‌تان را از گرد بودن خارج کند و طوری باشد که صورت‌تان لاغرتر‌، کشیده‌تر و بیضی به نظر بیاید. برای رسیدن به این هدف باید به عنوان زیرساخت آرایش‌تان، سراغ کرم‌پودرهایی با پایه صورتی بروید، چون این رنگ پف صورت را کمتر می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن برای آرایش صورت‌های گرد و پف‌اآلود اصلا توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد سراغ رنگ‌های روشن نروید.  احتمالا یکی از مشکلات شما در دوران بارداری پف چشم‌های‌تان است.

۲ – برای این‌که این پف را تا حدودی مهار کنید قبل از شروع آرایش از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این شرایط بهتر است چشمان‌تان را خیلی کم آرایش کنید. اگر چشم‌های‌تان درشت است اصلا خط چشم نکشید و فقط پلک‌های بالا و پایین‌ را ریمل بزنید. اما اگرچشم‌های‌تان خیلی درشت نیست یک خط چشم شکسته البته کاملا باریک و رو به بالا بکشید. در این حالت بهترین رنگ سایه برای چشم‌های‌تان رنگ‌های تیره مثل خاکستری تیره و دودی است. بهتر است سایه حالت تیز و رو به بالا داشته باشد. یادتان باشد که برای مهار حالت پف‌آلود چشم‌های‌تان باید خیلی کم سایه بزنید.  رژگونه‌تان را از روی استخوان گونه روبه بالا تا نزدیک چشم‌تان بکشید و با مهارت خطوط آن را روی صورت‌تان محو کنید.  در این حالت یک رژ لب با رنگ گرم مثل قرمز یا نارنجی برای کشیده نشان دادن صورت شما یک انتخاب مناسب است.  بهتر است ابرو‌های‌تان را رو به بالا و به صورت خطی بردارید و به آن حالت شکسته یا گرد ندهید تا گردی صورت‌تان کم شود.

۳ – در دوران بارداری معمولا بینی خانم‌ها پف می‌کند و بزرگ‌تر از همیشه به نظر می‌آید. اما جای نگرانی نیست. با استفاده درست از کرم‌پودر می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر بینی کشیده شما بلندتر از همیشه شده فقط کافی است در نوک بینی از کرم‌پودری که ۲ درجه تیره‌تر از پوست‌تان است، استفاده کنید. اگر هم بینی شما پف کرده و کج و پرانحنا به نظر می‌آید از یک کرم پودر تیره در کناره‌های بینی و یک رنگ روشن‌تر در وسط بینی استفاده کنید و خطوط ایجاد شده این دو رنگ را روی بینی‌تان کاملا محو کنید.

دو پیشنهاد برای این‌که بدون استفاده از رنگ، مو‌های‌تان را متفاوت درست کنید

شینیون سبدی

۱ –  مو‌ها را کاملا صاف و بدون هیچ حالتی سشوار بکشید.

۲ – دو دسته کوچک از دو طرف (روی گوش‌ها) جدا کنید و با استفاده از کلیپس آن‌ها را موقتا مهار کنید.

۳ –  همه موهای باقیمانده در قسمت وسط سر را با یک کش ظریف پشت سرتان (در راستای خط فرضی که گوش‌های‌تان را به هم وصل می‌کند) مثل یک دمب اسبی ساده ببندید.

۴ –  سر باز موهای قسمت وسط را طوری بتابانید که دمب اسبی شما حالت پف کرده به خودش بگیرد.

۵ –  حالا با استفاده از یک کش کوچک انتهای آزاد دمب اسبی‌ پف کرده‌تان را ببندید.

۶ –   حالا آن را با استفاده از یک سنجاق‌سر زیر مو‌های‌تان درست‌‌ همان جایی که کش اول قرار دارد ثابت کنید. دو طرف مو‌های‌تان را آرام به سمت بالا و پشت سرتان بکشید و هر سمت را با یک سنجاق‌سر ثابت کنید. حالا باید پشت سرتان یک نیم‌دایره درست شده باشد.

۷ –  حالا بروید سراغ دو قسمت موهایی که با کلیپس نگه داشته بودید. آن‌ها را کمی شل ببافید. بافت سمت راست را روی نیم‌دایره‌ای که پشت سرتان ایجاد کرده‌اید بیاورید و آن را سمت چپ نیم‌دایره مهار کنید. همین روش را برای بافت سمت چپ تکرار کنید.

۸ –  موهای شما آماده است، فقط کافی است در مهار کردن سر دو بافت کمی دقت و حوصله به خرج بدهید و انتهای آن‌ها را زیر مو‌های‌تان مهار کنید.

یک پاپیون متفاوت!

۱ – دو دسته کوچک از دو طرف (روی گوش‌ها) جدا کنید.

۲ –  آن‌ها را پشت سرتان به هم برسانید و با یک کش کوچک ببندید. انتهای آزاد آن را دوباره از کش رد کنید اما وقتی یک نیم‌دایره کوچک از مو‌های‌تان بیرون ماند آن را به حال خود‌‌ رها کنید.

۳ –  حالا نیم دایره را از وسط دو نیم کنید. یک سر آن را با یک سنجاق یا کلیپس کوچک موقتا مهار کنید و سر دیگر را آزاد بگذارید.

۴ –  سر آزاد باقیمانده مو‌های‌تان را که از کش بیرون مانده بود، از نیم‌دایره‌ای که به حال خود‌‌ رها کرده بودید به سمت بالا بیرون بیاورید بعد آن را درست از وسط پاپیونی که حالا پشت مو‌هایتان ایجاد شده به سمت پایین رد کنید.

۵ –  حالا کافی است یک کش ظریف که البته آن را از وسط بریده‌اید را با دقت دور قسمت میانی پاپیونتان بپیچید.

۶ –  پاپیون شما آماده است!

منبع:کمیاب

گردآوری: کمیاب فان

محسن بازدید : 59 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.

نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."

بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.

از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."

در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.

پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: "اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است.

بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.

اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.

رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت، و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.

از آن به بعد بود که ادیان مختلف شروع به تحریم بوسه نموده و آنرا به عنوان یک گناه نابخشودنی اعلام کردند، اما به هر حال قدرت بوسه بیشتر بود و همچنان به قوت خود باقی مانده است.

اگر بخواهیم این پدیده را از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می توانیم بگوییم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می شود تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کند، این هورمون سبب می شود در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست بدهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.

در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذب بیشتری می برند.

پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.

همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند. دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.

بنابراین اگر شما می خواهید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشید، باید کسی را که دوستش می دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خانه را به قصد محل کار خود ترک کنید، ببوسید.

سایر مزایا

محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی

دکتر پیتر گوردن رئیس اتحادیه دندانپزشکان انگستان اظهار می دارد: "پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شیرین شده و بزاق دهان حالت اسیدی پیدا می کند، این امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روی دندان ها می شود. بوسیدن یک فرایند پاک کننده طبیعی است که به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند، جریان بزاق دهان را افزایش بخشیده، و درصد ایجاد پلاک بر روی دندان ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد." من خودم این سوال ر از دندانپزشکم پرسیدم، او در ابتدا قدری خجالت کشید، اما نهایتاً صحت گفته های مرا تایید کرد.

از بین بردن استرس

یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: "زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.

کاهش وزن

چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.

تاخیر در فرایند پیری

این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند.

ایجاد و افزایش تناسب اندام

خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی – عروقی است.

تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند

در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه. به نظر می رسد که "بو" تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فریون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.

افزایش اعتماد به نفس

البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.

مهدی بازدید : 56 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)


سلامت نیوز: نتایج پژوهش های گوناگون دانشمندان نشان داده است بیش از ۳۷ درصد سایت های اینترنتی حاوی موضوعات غیر اخلاقی اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، تعداد سایت‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات بازی های آنلاین در طول سال گذشته میلادی دویست و دوازده درصد افزایش یافته و سایت های حاوی بخش های خشونت آمیز ۱۰ درصد بیشتر شده که هشداری است برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت.

بر این اساس و با وجودی که آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت ها روز به روز افزایش می یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده ها برای کاهش ورود به چنین سایت هایی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

از آنجایی که دانستن اصول اولیه محافظت در فضای اینترنت امری ضروری به نظر می رسد اجرای 9 روش زیر مفید است:

1- تعیین محل مناسب برای قرار دادن کامپیوتر در خانه


در خانه ای که کودکان و نوجوانان زندگی می کنند، محل قرار گرفتن کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. بهتر است کامپیوتر در محلی قرار گیرد که رفت و آمد زیاد باشد. باید ساعاتی که بچه ها با کامپیوتر کار می‌کنند نیز محدود شود. والدین باید از نصب نرم افزار امنیتی و ابزارهای کنترلی بر روی کامپیوتر مطمئن شوند.

2- مشارکت اعضای خانواده در تعیین محدودیت ها


والدین باید به همراه فرزندان در مورد موضوعات مناسب و نامناسب تصمیم گیری کنند. برای این کار باید به مواردی چون وب سایت های مناسب، اتاق های گفت و گو و ... توجه کرد.

3- وضع و اجرای قوانین برای استفاده از کامپیوتر


برای توافق بر سر استفاده از کامپیوتر بهتر است قوانین مناسب وضع و اجرا شود. هرگز کلمه عبور را فاش نکنید. هرگز شماره تلفن یا آدرس تان را اعلام نکنید. هرگز اطلاعاتی را که هویت تان را آشکار می کند ارسال نکنید.

4- نصب نرم افزارهای امنیتی


خانواده ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار امنیتی مستحکمی دارند تا بتوانند کامپیوترشان را در مقابل ویروس ها و هکرها حفاظت کنند. چنین نرم افزاری باید محتوا، تصاویر و وب سایت های خطرناک را فیلتر کند.

5- انتخاب کلمه رمز قدرتمند


برای ایجاد کلمات عبور قوی، باید کلمه عبور دست کم ۸ کاراکتر و ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه ها باشد. کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوء استفاده کاهش یابد.

6- کنترل نرم افزار امنیتی


کاربران باید نرم افزار امنیتی شان را باز کرده و اطمینان حاصل کنند که حاوی آنتی ویروس، ابزار ضد جاسوسی و فایروال است. چنین هسته های محافظتی باید با ضد هرزنامه ها و نرم افزار جستجوی امن تقویت شوند.

7- گفت و گو با کودکان


والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان با همسالان شان در اینترنت ارتباط برقرار نکنند. به والدین توصیه می شود با فرزندان شان در مورد کامپیوتر، اینترنت و اهمیت حفظ امنیت در اینترنت گفت و گو کنند.



تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 975
  • بازدید کلی : 67,789
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت