loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

محسن بازدید : 73 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

حتما برای شما اتفاق افتاده که پنکیک از دست تان افتاده و خرد شده؟ در اینجور مواقع هیچ وقت آن را دور نریزید. در اینجا می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور پنکیک شکسته را ترمیم کنید تا مانند روز اولش شود تا دیگر نیاز نباشد یک پنکیک جدید بخرید.

وسایلی که نیاز دارید

الکل صنعتی 70 درصد

کیسه فریزری

برس خط چشم

کاردک مخصوص پهن کردن و ماليدن مرهم روى پارچه و زخم

قطره چکان

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

1. برای اینکه روی میز کثیف نشود و ذرات پنکیک پخش نشود ظرف پنکیک را کامل درون کیسه بگذارید و دور تا دور آن را با چسب کمی محکم کنید البته اگر چسب در دسترس نبود می توانید کیسه را زیر ظرف قرار دهید.

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

2. حالا با کاردک روی پنکیک بزنید تا کامل پودر شود و ساختاری یکدست پیدا کند چراکه اگر قسمتی درشت و دانه دانه و قسمتی پودر باشد نتیجه نهایی چندان مطلوب نخواهد بود.

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

3. کیسه را از ظرف جدا کنید و چند قطره الکل به پودر اضافه کنید تا حالت خمیر پیدا کند؛ اگر الکل نداشتید، می توانید از گلاب هم برای این کار استفاده کنید اما الکل بهتر است چون احتمال رشد میکروب ها را پایین می آورد.

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

4. با کاردک خمیر به دست آمده را کاملا صاف و پنکیک را شبیه حالت اولیه آن قبل از شکستن کنید.

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

5. با برس خط چشم گوشه های ظرف پنکیک را کاملا صاف کنید تا پنکک بعد از خشک شدن کاملا تمیز و مرتب باشد.

چطوری پنکیک شکسته را ترمیم کنیم؟

6. وقتی که کارتان کاملا تمام شد بگذارید تا کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن به همان شکل اول تبدیل می شود.

محسن بازدید : 68 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

دنبال چي ميگردي دوست من ؟ : از بین بردن موهای زائد خواص روغن مورچه رفع موهای زائد با روغن مورچه روغن مورچه فواید روغن مورچه معجزه مورچه ها مهمترین ویژگی روغن مورچه رفع موهای زائد با کمک مورچه هادر بروشور استفاده از روغن مورچه که امروزه در بسیاری از عطاری ها و فروشگاه های محصولات بهداشتی به راحتی یافت می شود، آمده: «ماساژ روغن مورچه بر پوست عاری از مو که موهای آن از ریشه در آمده موجب توقف رشد موهای زائد و رفع همیشگی آنها می شود. تنها کافی است به مدت ۵ تا ۶ روز این روغن را سه بار در روز بر پوست تان ماساژ دهید تا شاهد اثرات معجزه آسای آن باشید.»

بسیاری از ما همین جملات را هر بار در آرایشگاه ها و سالن های اپیلاسیون از زبان مردم یا مسئولان آرایشگاه می شنویم و وسوسه می شویم با تهیه و تجربه روغن مورچه برای همیشه از شر موهای زائد که زیبایی و آراستگی ما را دستخوش تغییر قرار می دهند، راحت شویم.

درمان موی زائد با روغن مورچه ممکن نیست

در منابع طب سنتی مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن الادویه خراسانی که قدمت 200 ساله دارند درباره روغن مورچه و خواص متنوع آن برای درمان بیماری ها مطالبی ذکر شده است. در بخشی از این منابع به دو نوع روغن مورچه و خواص درمانی کم نظیر آن اشاره شده که یکی از آنها از روغن گیری مورچه در روغن گیاه زنبق و خیری و دیگری از روغن گیری مورچه در روغن زیتون به دست می آید.

اما در این منابع درباره کاربرد این نوع از روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد اشاره ای نشده که آیا استفاده از این روغن که این روزها علاوه بر عطاری ها به شکل صنعتی و در بسته بندی های شکیل در فروشگاه های داخلی و خارجی به منظور از بین برنده موهای زائد به مردم ارائه می شود، چقدر می تواند در این زمینه موثر باشد.

نسخه سنتی برای موهای زائد

در برخی از متون سنتی به این موضوع اشاره شده که طِلا کردن مورچه های کشته شده روی پوست می تواند به از بین رفتن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند.

این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فرد می تواند به از بین رفتن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش های دیگر را تجربه کرده اند با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده روی پوست می توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.

معجزه مورچه ها برای بهبود شنوایی

یکی دیگر از خواص درمانی روغن مورچه که از جوشاندن مورچه در روغن زیتون به دست می آید، درمان و بهبود وز وز گوش و افزایش شنوایی برای افرادی است که با کاهش قدرت شنوایی مواجه شده اند. درمانگران طب سنتی برای درمان این عارضه به بیماران شان توصیه می کردند که مقدار مشخصی از این روغن را درون گوش بچکانند و برای درمان اقدام کنند.

نکته:

البته این نسخه از جمله نسخه های طبیعی و سنتی است که نیاز به کار علمی و پژوهشی بیشتری دارد و باید بررسی شود که چقدر میزان اثرگذاری این روغن زیاد است. علاوه براین باید به مخاطبان هشدار دهم که هرگز نباید از داروهای سنتی به صرف اینکه منشا طبیعی و گیاهی دارند به صورت خودسرانه مصرف کنند.

این کار نیاز به معاینه و بررسی دقیق وضعیت بیمار دارد. به عنوان مثال اگر فردی خودسرانه این روغن را در گوشش بریزد چون احتمال وجود زخم یا پارگی کوچک و نامحسوس در گوشش وجود دارد، ممکن است موجب بروز عفونت و آلودگی در گوش و با اختلال های شنوایی در این ناحیه رو به رو شود، بنابراین توصیه ما به مخاطبان این است که هرگز بدون تجویز و مشورت با متخصص طب سنتی سراغ داروهای طبیعی و گیاهی نروند و آنها را بی رویه مصرف نکنند.

تهیه روغن مورچه در اشکال صنعتی محال است

امروز محصولات شیمیایی مختلفی وجود دارد که از آنها برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. در برخی از این محصولات آهک و زرنیخ وجود دارد که استفاده از آنها برای تهیه محصولات موبر بسیار به صرفه است چون راحت تهیه شده و به وفور یافت می شود، اما به نظر می رسد که تهیه روغن مورچه و محصولاتی که از روغن مورچه تهیه می شود چندان منطقی به نظر نمی آید.

ممکن است محصولاتی داخلی یا خارجی در بعضی عطاری ها یا فروشگاه ها عرضه شود اما باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه برای تولید محصولات صنعتی به دست آید. پیدا کردن مورچه و پرورش دادن آن نیز با این وسعت به نظر منطقی نمی آید.

با وجود این ممکن است در بعضی عطاری ها روغن مورچه که به صورت سنتی تهیه شده باشد، یافت شود و افرادی باشند که در این زمینه قابل اعتماد و امین باشند اما نکته اساسی این است که استفاده از این روغن ها نمی تواند به کاهش موهای زائد بدن کمک کند چرا که در متون کهن طب سنتی نیز اشاره ای به کاربرد روغن مورچه برای از بین رفتن موهای زائد نشده و صرفا از طلا کردن مورچه یاد شده است.

طب مدرن درباره روغن مورچه چه می گوید

برخی متخصصان طب مدرن بر این باورند که استفاده موضعی از روغن مورچه می تواند رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد شود زیرا این روغن تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند. این گروه بر این باورند که اسید فرمیک علاوه بر این می تواند تاثیری روی تغذیه پیاز مو بگذارد و موجب کندی روند رویش موها شود.

با وجود این گروهی دیگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از این روغن هیچ تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد و کاری بی فایده است. این در حالی است که درمانگران طب سنتی دیدگاه متفاوتی دارند. آنها بر این باورند که استفاده از روغن مورچه برای کاهش موهای زائد باور غلطی است که میان مردم رایج شده و این خود مورچه و طلا ِ کردن و ماسک کردن آن روی پوست است که قابلیت از بین بردن موهای زائد را دارد نه روغن تهیه شده از آن.

آیا تاثیر روغن مورچه خارجی بیشتر است

در میان مردم باوری وجود دارد که استفاده از روغن مورچه خارجی تاثیر زیادی در کاهش میزان رویش موهای زائد دارد. با جست وجویی ساده در یکی از موتورهای جست و جو می بینید که روغن مورچه در میان زنان اروپایی و آمریکایی شناخته شده است و آنها برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده می کنند.

مصرف کنندگان روغن مورچه خارجی در نظرسنجی های مختلف از تاثیر ماندگار روغن مورچه صحبت می کنند و در این باره می گویند: بعد از چهار تا پنج بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش موهای زائد بودیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. بر اساس آنچه روی کاتالوگ این محصول نوشته شده روغن مورچه خارجی از تخم مورچه استخراج می شود.

شیوه استخراج این روغن اینگونه است که تخم مورچه را پس از خشک کردن، آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد، استخراج می کنند.

روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. حال باید بررسی کرد و دید تولیدکنندگان این محصول چگونه حجم بالایی از تخم مورچه را برای تولید و استخراج حجم انبوه روغن تهیه می کنند!

آیا استفاده روغن مورچه برای نوزادان مجاز است

برخی مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو می شوند دل نگران می شوند که دخترشان در آینده مشکلات زیادی داشته باشد. این گروه بر اساس همین باور قدیمی و نادرست که روغن مورچه موهای زائد را کم می کند، این روغن ها را تهیه می کنند و به بدن کودک می زنند.

در حالی که ممکن است آنچه به نام روغن مورچه به آنها ارائه می شود، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکیبات دیگری داشته باشد که پوست نوزاد را دچار مشکل کند و عوارضی برای او به همراه داشته باشد.

حتی اگر این روغن، روغن مورچه باشد به دلیل آنکه ممکن است مقدار قابل ملاحظه ای اسید فرمیک در آن وجود داشته باشد می تواند موجب سوختن پوست یا ازبین رفتن ریشه موهای نوزاد که به صورت کرک در آمده، شود و حتی پوست نوزاد را تیره و سیاه رنگ کند.

مدیر سایت بازدید : 50 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

رویش موهای زیر پوستی مشکلی شایع و در برخی مواقع جدی است و احتمال بروز مشکلات دیگر را نیز برای فرد به همراه می آورد.

دکتر خلیل صداقت پیشه عنوان کرد: بخشی از موهای زیر پوستی با زاویه مایل نسبت به سطح پوست رشد می کنند و وضعیت رشد آن به شکل مسیر مورب و حتی گاهی موازی با سطح پوست است.

وی درباره دلیل رویش این نوع مو در بدن اظهار کرد: دلیل قطعی برای بروز این مشکل وجود ندارد؛ اما جابه جا شدن و تغییر زاویه دهانه فولیکول مو باعث این تغییر زاویه می شود.

این متخصص پوست و مو و زیبایی ادامه داد: در این نوع موی زیر پوستی فرد اندازه دقیق موی خود را نمی داند ولی این موضوع چندان مهم نیست و نیازی به درمان وجود ندارد. دستکاری نکردن و کوتاه نگه داشتن مو می تواند از پیشرفت این مشکل جلوگیری کند.

صداقت پیشه در رابطه با گروهی از موهای زیرپوستی هشدار داد و گفت: این گروه موهایی هستند که کمی به سمت بیرون از پوست رشد می کنند و پس از آن که دیواره فولیکول را سوراخ کرده ، تمایل دارند به سمت عقب و به طرف سطح پوست برگشته و مجددا وارد اپیدرم (روپوست) شوند.

وی به عوارض احتمالی رویش موهای زیرپوستی اشاره و تصریح کرد: این نوع مو موجب عوارضی از قبیل خارش و التهاب می شود؛ اما ممکن است پوست در محل شکل گیری موی زیر پوستی چرکین شود و و درآن محل لک های قهوه ای روی پوست باقی بماند.

این متخصص، درمان به موقع و به دور از دستورهای خودسرانه را برای از بین بردن آن ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از عفونی و چرکی شدن بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنیم و درمان آن را متناسب با شرایط آغاز کنیم.

منبع:ایسنا

 

کمیاب فان

مهدی بازدید : 134 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

 

یک مرد 28 ساله یک آرایشگر روسی قادر است با استفاده از تکنیک های گریم و آرایشگری و با به کار بردن وسایل ساده آرایشی زنان را در زمانی کوتاه به عروسک هایی جذاب تبدیل کند. به گزارش ایران ناز او از نوجوانی به این کار علاقه مند بود و آنرا آغاز کرد و خیلی زود به چنان شهرتی دست پیدا کرد که تبدیل به آرایشگر ستاره های سینمایی شد.

 

 
او برای برنامه تی وی شو روسیه به عنوان گریمور فعالیت میکندو همچنین ستاره های گوناگونی از دنیای مد و سینما تا ستاره های موسیقی و هنری صورت خود را به او میسپارند تا معجزاتش را نشان ندهد. وی همچنین یک سالن آرایش دارد که خدمات میک آپ و آرایش را به زنان و دختران جوان عرضه میکند و مشتریان زیادی دارد.

 

 


او سی دی های آموزشی خود را هم به بازار عرضه کرده است که از این طریق هم به پول خوبی میرسد. وی میگوید که من نشان دادم که هنر ظریف و زیبای آریشگری تنها به خانمها اختصاص ندارد. آرایش یک فرآیند شخصی و انفرادی است و هر دختر معمولی با دانستن تکنیک های آن میتواند شبیه یک ستاره باشد که هرکس با دیدن زیبائیهایش خیره بماند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:روزنه

گرد آورنده:کمیاب فان

محسن بازدید : 53 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

در زمانهای دور نیز زنان از تنوع داشن در رنگ موهای خود به اندازه زنان امروزی لذت میبردند. آنها با استفاده از گیاهان دارویی موهای خود را رنگ میکردند. اگر از مادربزرگان خود در این باره کمک بگیرید به احتمال قوی بیش از 10 نوع رنگ مختلف و طبیعی را به شما پیشنهاد خواهند داد.استفاده از این رنگها به مراتب آسان تر و ارزان تر و مهمتر از همه ایمن تر از رنگهای شیمیایی امروزی است قبل از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان درسرزمینهای متفاوت متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کردند. برای مثال از حنا برای حنایی کردن، از روناس برای مشکی کردن و از دانه های قهوه برای قهوه ای کردن موهایشان استفاده می کردند.

 

طلایی طبیعی:

افرادی که علاقه مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور بهره ببرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن آنها می شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب ریخته و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه تان روی موها ظاهر شود.

امکان هایلات با گیاهان دارویی:

افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب ناراحتی میشود، می توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10 دقیقه عصاره ای از این گیاه به دست می آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می شود.البته باید در نظر داشته باشید که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه ای خاص به موهای شما می بخشد.

اول امتحان کنید:

قبل از رنگ کردن موهایتان به یک نکته باید دقت کنید و آن این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است قسمت کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را تست کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید.اگر میخواهید نتیجه بهتری بدست آورید بهتر است موهای خود را در دمایی نزدیک به دمای بدن رنگ کنید. دمای 37 درجه سانتیگراد بهترین دما برای این کار است.

افرادی که دارای چند تار موی سفید هستند:

امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ های شیمیایی که اکثر آنها عوارض جانبی به همراه دارند، توصیه می کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

آنهایی که تن نارنجی را می پسندند:

افرادی که علاقه مند به رنگ موی مسی هستند می توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است از گل بابونه، گل ریواس و حنا استفاه کنید. میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرفی ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می شود.

روشن سازی با اسپرک:

 

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ های روشن لذت می برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده بگویید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی آیند.

مهدی بازدید : 70 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (1)
علت ایجاد شدن جوش چه می باشد؟ آیا می دانستید که محل آسیب دیده می تواند گویای علت ایجاد شدن جوشتان باشد؟ ما حقایق 芦جغرافیای جوش禄 را از مدیر سیستم درمان پوستی آموزش جهانی، آنت کینگ، ...

آیا می دانستید که محل آسیب دیده می تواند گویای علت ایجاد شدن جوشتان باشد؟ ما حقایق 芦جغرافیای جوش禄 را از مدیر سیستم درمان پوستی آموزش جهانی، آنت کینگ، جویا شدیم.

بیاموزید که چطور جوش ها می توانند سرنخی از مشکلات دیگر در بدنتان باشند!

Gosh[Www.KamYab.Ir]

موسسه ی بین المللی پوست، یک نقشه ی صورت درست کرده، یک سیستم تحلیل پوست که صورت را به ۱۴ ناحیه تقسیم می کند که می توانید جداگانه تحلیل و درمانشان کنید.

آنت می گوید: 芦این مفهوم زمانی به ذهنمان رسید که یک روز درباره ی سفسطه ی درمان سنتی پوست بحث می کردیم. ما همیشه در کلاس های علم چینی خوانش صورت و تحلیل پوست را درس می دادیم، بنابراین به نظر مفید می آمد که این دو مکتب را با هم ترکیب کنیم.
مکتب شرقی به بدن نگاه می‌کند، چگونگی چینش اعضا روی صورت و عدم تعادل احتمالی آن‌ها اما مکتب غربی بر پایه ی انواع پوست و شرایطشان، مصرف محصولات و عادت‌ها بنانهاده شده است. هر دو جنبه در درمان پوست بسیار مهم اند.禄

اما مشکلات پوستی بدن چطور؟ 芦غدد چربی زیادی در نواحی سینه و پشت وجود دارند. بسیار متداول است پسر ها و خانم هایی که دچار جوش های صورت می شوند از جوش بدن هم رنج ببرند. ولی اگر کسی جوش صورت ندارد و دچار جوش بدن شده، به عوامل خارجی توجه کند.
مواد مصنوعی در لباس ها، عطر و برخورد با محصولات مو ممکن است دلیل آن باشند. خوشبختانه طب سنتی شرقی جوش بدن را هم بررسی می کند. در تشخیص طب چینی مشکلات سینه و پشت، اگر همه ی دلایل دیگر رد شدند، به ریه ها مربوط می شوند!禄

بیایید به نواحی مختلف صورت نگاهی بیندازیم و ببینیم چه چیزی باعث جوش می شود.

Sorat[Www.KamYab.Ir]

۱٫ پیشانی ( ناحیه ی ۱ و ۳ )

به طور سنتی، پیشانی به سیستم هضم شما مرتبط است. اگر در این ناحیه دچار جوش شده اید، با نوشیدن آب و خوردن غذاهای ساده و بدون افزودنی به پیشرفت درمانتان کمک کنید. ممکن است شما دچار عدم هضم غذا (مانند wheat یا gluten) باشید.

۲٫ مرکز پیشانی ( ناحیه ی ۲ )

میانه ی پیشانی، بین دو ابرو، با کبد در ارتباط است. توده ها و جوش ها می توانند مربوط به مصرف الکل، غذاهای چرب یا حساسیت های غذایی (نظیر عدم هضم لاکتوز) باشند. از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی چرب در آخر شب خودداری کنید و از مصرف شراب و پنیر بکاهید.

۳٫ گوش‌ها ( نواحی ۴ و ۱۰ )

گوش ها به کلیه ها مربوطند. اگر ورم می کنند یا در آن ها احساس داغی دارید، با مصرف کمتر کافئین از التهاب آن ها بکاهید.

۴٫ گونه ها (نواحی ۵ و ۹ )

گونه ها نمایانگر مسائل تنفسی اند. سیگاری ها یا کسانی که مستعد حساسیت هستند معمولا دچار مویرگ های شکسته و منافذ مسدود می شوند. سیگار را ترک کنید و آنتی هیستامین را در رژیم غذاییتان جا دهید (البته اگر تا به حال اینکار را نکرده اید) تا نواحی آسیب دیده را پاکسازی کنید.

۵٫ چشم‌ها ( نواحی ۶ و ۷ )

چشم ها مانند گوش ها به کلیه ها متصل اند. تیرگی ها و کبودی های زیر چشم ها را با نوشیدن آب بیشتر و ساده کردن کار هضم کاهش دهید.

۶٫ بینی ( ناحیه ۷ )

بینی شما نشانگر فشار خون است. اگر قرمز و به طور غیرعادی ملتهب شود احتمالا فشار خون شما از آنچه که باید باشد، بالاتر است.

۷٫ چانه ( ناحیه ۱۲ )

جوش چانه با هورمون ها در ارتباطند و معمولا قبل و بعد از پریود شما سبز می‌شوند!

۸٫ گوشه های دهان (نواحی ۱۱ و ۱۳)

گوشه های لب به تخمدان ها متصل اند، و معمولا در طول دوران قاعدگی جوش می زنند.

۹٫ اطراف گردن و شقیقه ها (ناحیه ۱۴)

جوش های گردن و شقیقه ها هم به سندرم خستگی آدرنالین مربوط اند. غدد آدرنالین ما، واقع در بالای کلیه ها، هورمون هایی حیاتی ترشح می کنند.
اگر این غدد به طور غیرعادی کار کنند ممکن است در طول روز احساس کسالت یا استرس کنید و ممکن است جوش بزنید! به یاد داشته باشید پوست گردنتان به مهمی پوست صورتتان است، نگهداری از آن را فراموش نکنید.

منبع:کمیاب

گردآوری: کمیاب فان

محسن بازدید : 74 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

اجرای یک الگوی صحیح تغذیه می تواند راه گشای ما در بهره گیری از برکات معنوی روزه داری بدون استرس یا ناراحتی های جسمی مثل ریزش مو، خشکی پوست و یا پوسته پوسته شدن ناخن ها باشد.

خشکی پوست

خشکی لب و خشکی پوست از شکایات پوستی نسبتاً شایع روزه داران در ماه مبارک رمضان است. در صورتی که محتوای آب پوست طبیعی باشد، پوست نرم، صاف، قابل ارتجاع و درخشان است. در حالت طبیعی یک حرکت مداوم آب از لایه های عمقی پوست به طرف لایه های سطحی وجود دارد و در نهایت این آب از سطح پوست تبخیر می شود. هنگامی که پوست به عللی، اعم از عوامل داخلی یا خارجی نتواند این میزان آب را حفظ کند، خشک می شود. از عوامل خارجی می توان مواجهه با آب و هوا یا باد گرم را نام برد. از طرف دیگر شستن بیش از حد پوست سبب از بین رفتن لایه های چربی محافظ پوست شده و پوست را خشک می کند.

قرار گرفتن پوست در معرض بعضی مواد نیز از جمله عوامل خارجی به شمار می آید. شاید بسیاری از افرادی که مبتلا به خشکی پوست و اگزما هستند، گمان کنند با روزه گرفتن به دلیل مصرف کم آب دچار تشدید خشکی پوست خواهند شد اگرچه کم آبی بدن جزء علل شایع خشکی پوست است، اما این مسأله در مورد روزه داران صدق نمی کند؛ زیرا در فاصله بین افطار و سحر، فرد روزه دار به میزان کافی آب و مایعات استفاده می کند و لذا به طور معمول، روزه داری تأثیر چندانی در تشدید خشکی پوست ندارد. از طرفی استفاده از مرطوب کننده ها می تواند نقش بسزایی در کاهش اتلاف آب پوست داشته و در حفظ شادابی آن مؤثر باشد.

استفاده از نرم کننده ها

کار عمده مرطوب کننده ها حفاظت از رطوبت پوست و دفاع در برابر آسیب های محیطی است. معمولاً هم افراد نیاز به استفاده از مرطوب کننده ندارند وافرادی که پوست شان چرب است، به مصرف مرطوب کننده احتیاجی پیدا نمی کنند. هرچند این افراد هم در مواجهه با هوای گرم و خشک، باد یا هوای سرد ممکن است نیاز به استفاده از مرطوب کننده ها داشته باشند. از طرفی بعضی ها طی ماه مبارک رمضان به مصرف فراوان مواد قندی مثل خرما، زولبیا و بامیه و سایر شیرینی جات روی می آورند و این الگوی غذایی در مبتلایان به آکنه می تواند منجر به تشدید آکنه شود. در این موارد بهتر است بیشتر از میوه ها و سبزی های تازه استفاده شود.

شایع ترین بیماری پوستی

مطرح ترین بیماری پوستی که روزه داری برای آن منع طبی دارد، بیماری پمفیگوس است. این بیماری خودایمنی موجب بروز تاول های متعددی روی پوست و مخاط دهان می شود و در صورت عدم درمان مناسب می تواند تهدیدکننده حیات باشد. متأسفانه بسیار شاهدیم که در ماه مبارک رمضان یا مدت کوتاهی پس از آن، برخی بیماران مبتلا به پمفیگوس که از این منع طبی بی اطلاع اند، با عود ضایعات مراجعه می کنند.

عود این بیماری مشکلات دیگری از جمله مصرف داروهای کورتیکواسترویید و عوارض آنهامثل: افزایش خطر پوکی استخوان، افزایش وزن، افزایش قندخون، افزایش فشارخون و مشکلات دیگر را به دنبال دارد. مشکل دیگر روزه داران خشکی لب هاست؛ به خصوص در افرادی که به جای بینی از دهان تنفس می کنند. علاوه بر کاهش مصرف آب، علل متعددی برای خشکی شدید لب ها وجود دارد؛ مثلاً مصرف برخی داروها (مثل ایزوترتینوئین یا آکوتان) که بهتر است در ماه رمضان با نظر پزشک دوز دارو کمی کاهش یابد. به علاوه، چرب کردن مکرر لب ها را نیز باید مدنظر قرار داد. برای این منظور می توان از وازلین، اوسرین و کرم های مختلف چرب کننده لب استفاده کرد.

توصیه های مهم

برای به حداقل رساندن ناراحتی های جسمی و احتمالی در ماه مبارک رمضان، رعایت نکات زیر توصیه می شود:

نوشیدن مایعات

برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات، مخصوصاً آب، بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر (مانند چای غلیظ) که باعث از دست رفتن آب بدن می شوند، به شدت پرهیز کنید.

ویتامین و مواد معدنی

به علت محدودیت غذایی و اینکه نظم و حجم غذای دریافتی در ماه رمضان تغییر می کند، باید به منظور جلوگیری از کاهش آهن، روی و سایر ویتامین ها و موادمعدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن ها می شوند، در وعده های غذایی سحر و افطار غذایی کامل که همه گروه های غذایی را در خود داشته باشد، مصرف کنید. مثلاً غذاهای پرکالری تر و کربوهیدرات ها و پروتئین ها و سبزیجات را در وعده سحر و غذاهای سبک تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالاد را در وعده افطار خود بگنجانید. در ضمن جای میوه هم باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

استفاده از مکمل ها

چون خانم ها بیشتر با مشکل کمبود روی، آهن و… دست به گریبانند، به آنها توصیه می کنیم که با نظر پزشک متخصص از همین روزها خوردن مکمل های گروه B یا سایر مکمل های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن ها نشوند.

تغییر ساعت خوردن دارو

نکته آخر اینکه اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، توصیه ما به شما این است که برای تغییر ساعات خوردن داروها، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف داروی تان را تغییر ندهید، زیرا ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای پوست و مو به همراه داشته باشد.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 984
  • بازدید کلی : 67,798
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت