loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

محسن بازدید : 53 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

پس از اظهارات عجیب مدیرعامل پرسپولیس که از سوی بسیاری، واکنشی شتابزده برای تخریب عادل فردوسی پور ارزیابی شد و پس از آن نیز تلاش شد بر این ادعا اصرار ورزیده شود، یکی از تهیه کنندگان و مجریان مشهور صداوسیما با انتشار توضیحاتی، خط بطلانی بر ادعاهای عجیب و غیرقابل باور رویانیان پیرامون درآمد 60 میلیاردتومانی تهیه کننده 90 کشید.

«من فکر می کنم درآمد شخص عادل سالی 50،60 میلیارد تومان است که با این پول خیلی کارها می شود کرد!» این اظهارنظر، اتهام بزرگی بود که محمد رویانیان به عادل فردوسی پور زد و آنقدر عجیب و خنده دار بود که هیچ کس حاضر به پذیرشش نشود، چرا که تلویزیونی که حاضر نیست برای پخش زنده تمامی بازیهای یک فصل لیگ برتر فوتبال 20 میلیارد تومان پرداخت نماید، چگونه حاضر می شود 60 میلیارد تومان از درآمدش را از قبل آگهی های این برنامه به فردوسی پور بدهد و طبیعتاً برنامه ای که سالیانه 60 میلیارد تومان درآمدش به جیب فردوسی پور می رود، ده  ها میلیارد تومان دیگر نیز هزینه دارد!

 

چنین اظهارنظرهایی البته پیش از این نیز توسط رسانه های نزدیک به دولت نهم و دهم و همچنین برخی چهره های ورزشی یا فوتبالی دارای سوابق عیان برای همه نیز بیان شد و از خانه میلیاردی فردوسی پور و درآمدهای کلانش سخن به میان آمد و ادعا شد او برای هر دقیقه حضور روی آنتن تلویزیون صدهزار تومان دریافت می کند که البته همان زمان نیز رد شد و مشخص شد این عدد هزینه ساخت هر دقیقه از برنامه شامل حقوق و هزینه های تمام برنامه است و چنین عددی نیز برای برنامه های در این سطح یک عرف محسوب می شود و البته عادل فردوسی پور در این باره روی انتن زنده نود توضیحاتی داد.

 

اما اتهامی که رویانیان به فردوسی پور زد به مراتب بزرگ تر و منحصر به فرد بود و بنابر اظهاراتش، مجری و تهیه کننده 90، هفته ای یک میلیارد تومان درآمد دارد. جالب اینکه آقای مدیرعامل تاکید می کند هرچند آگهی های این برنامه و درآمدش ربطی به فردوسی پور ندارد و مستقیم به حساب صداوسیما می رود اما فردوسی پور درآمدی میلیاردی دارد! اینکه بدون این آگهی ها، فردوسی پور چگونه سالیانه 60 میلیارد تومان درآمد دارد، جزو ادعاهای بدون سندی است که می توان در ردیف آخر اتهام زنی مقامات دولت پیشین طبقه بندی کرد.

کمیاب فان

چنین اظهاراتی با واکنش مازیار ناظمی مجری تلویزیون همراه شد و او دقایقی پیش در این باره توضیحاتی داد که بی پایه بودن ادعای مدیرعامل پرسپولیس را پررنگ تر ساخت. ناظمی در این باره آورده است: اظهارات مدیرعامل پرسپولیس درباره درآمدهای ۵۰ تا ۶۰ میلیاردی سالیانه برنامه نود، بیشتر تهیه کنندگان صداو سیما از جمله خود من را بهت زده کرد که نکند خبری است و ما... .

 

وی می افزاید: تحقیق کردم بهترین نرخ مشارکت درون شبکه ای برای شبکه سه سیما دقیقه ای بین یک میلیون و دویست تا دو میلیون تومان است یعنی اگر هفته ای یک ساعت برنامه 90 (۶۰ دقیقه یا یک سوم برنامه!) آگهی برود (که اینطور نیست می توانید دوشنبه همین هفته زمان بگیرید) دست بالا میشود ۱۸۰ میلیون تومان، البته عادل قطعا برای ایشان روشن میکند که آگهی برنامه نود همان شرکت ارائه دهنده جوائز پیامک است و این برنامه عموما آگهی سفارش اداره کل بازرگانی سازمان را پخش نمی کند.

 

وی افزود: حالا جناب رویانیان اینها به کنار نکته مهم این است که تمام درامدهای بخش آگهی به حساب خزانه کل میرود و از آنجا سهم سازمان پرداخت میشود روی این موضوع هم چند نهاد بزرگ نظارتی از سازمان بازرسی تا دیوان محاسبات نظارت دارند یعنی حساب و کتاب دارد سردارجان! اما حال که شما دنبال پولهای نود هستید کاشکی روشن می  کردید مخارج نهایی و شفاف پرسپولیس در فصل گذشته بالاخره چقدر بود خاطرم هست در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو از آقای شیرینی سرپرست تیم همین موضوع را سوال کردم به ما گفت چرا باید به شما (رسانه ها) جواب بدهیم! در پایان فصل همه چیز را سردار روشن و شفاف میگوید، ما که همچنان منتظریم.

 

اظهارات ناظمی بسیار جای تامل دارد و ای کاش در این دوران که رویانیان با اتهام زنی قصد عقب راندن فردوسی پور و برنامه نود و تثبیت جایگاهش را دارد، نهادهای نظارتی سری به اسناد مالی این مجموعه بزنند و پیگیری کنند که چه میزان از امور مالی پرسپولیس در دوره حضور حضرت سردار در مدار قانون بوده و آنکه سنگ برداشته و بر بام دیگری می زند، بامش چه قطر شیشه ای نصب کرده است؟!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 473
  • بازدید سال : 1,408
  • بازدید کلی : 68,222
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت