loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

مهدی بازدید : 68 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

شرکت تولید کننده داروی بیماری ایدز اخیرا موفق به بهبود این دارو شده به طوری که اثربخشی این دارو روی سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه افزایش یافته است.

 

به گزارش سرویشس فناوری ایسنا به نقل از ستاد نانو، چند سال قبل شرکت نانوویریسیدز (NanoViricides) دارویی برای بیماری ایدز تولید کرده بود که در آن از نانومایسل‌ها برای زدودن ویروس ایدز از بدن استفاده شده بود. این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به بهبود این دارو در آزمایشگاه شده‌ است. این شرکت با انجام تغییراتی روی این دارو، موفق شد بازدارندگی در برابر دو نوع ویروس مختلف مولد بیماری ایدز ایجاد کند. شرکت نانوویریسیدز پیش از این اعلام کرده بود که درصدد بهبود داروی ضد ایدز خود است.

 

این شرکت اعلام کرده که لیگندهای جدیدی برای داروی ضد ایدز خود یافته است که در صورت وارد شدن به بدن بیمار می‌تواند بازدارندگی در برابر دو نوع ویروس مختلف از نوع HIV-I در محیط کشت آزمایشگاهی ایجاد کند.

 

نتایج تست‌های انجام شده روی سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه نشان می‌دهد نانوداروی این شرکت می‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به استانداردهای موجود در این بیماری روی ویروس‌ها داشته باشد.

 

نانوداروی سنتز شده توسط این شرکت دارای ساختار پروتئینی است و می‌تواند به گیرنده‌های موجود در سطح سلول انسانی متصل شود. این گیرنده مسؤول ورود ویروس به داخل سلول است. ماده وراثتی مولد بیماری ایدز رشته‌ای موسوم به CD4 است. در این نانودارو از پلی‌پپتید CCR5 و CXCR4 استفاده شده‌ است.

 

پژوهشگران این شرکت معتقدند استفاده از ترکیباتی که به گیرنده‌های سلولی متصل می‌شوند راهبرد مناسبی برای تولید داروی ضد ایدز است، به طوری که با جهش‌های مختلفی که ویروس ایدز انجام می‌دهد باز هم می‌توان مانع از گسترش آن شد. این شرکت داروی خود را nanoviricide® نامگذاری کرده است که در آن از نانومایسل‌هایی استفاده شده‌ است. این نانومایسل‌ها شباهت زیادی به سطح سلول بدن دارند در نتیجه ویروس‌ها به آن نزدیک شده و به این مایسل‌ها متصل می‌شوند؛ با این کار ویروس از سیستم بدن جمع‌آوری شده و خنثی می‌شود.

 

شرکت نانوویریسیدز پیش از این، نسخه اولیه این دارو را روی موش‌های آزمایش کرده بود که نتایج مثبتی به‌ دست آمده بود. در نسخه جدید دارو، لیگندهایی به آن اضافه شده‌ است. استفاده از این نسخه جدید موجب شده‌ است تا سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه در مدت چهار هفته بعد از استفاده دوز اندکی از دارو بهبود پیدا کنند.

مهدی بازدید : 160 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

محققان آمریکایی نسل جدیدی از دستگاه‌های بازرسی بدنی را توسعه داده اند که از قابلیت اسکن همزمان پنج نفر برخوردار است.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گیت‌های بازرسی بدنی در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، ورزشگاه‌ها و برخی ادرات وجود دارند.

 

محققان شرکت تولیدکننده سیستم‌های ایمنی Qylur نسل جدیدی از دستگاه های بازرسی بدنی را توسعه داده‌اند که بر خلاف نمونه‌های موجود، عملکرد تقریبا مستقلی داشته و تنها به یک مأمور برای کنترل هر گیت نیاز دارد.

 

دستگاه بازرسی بدنی Qylatron‌ دارای پنج اسکنر اشعه ایکس در هر واحد است و بصورت همزمان می‌تواند برای بررسی پنج نفر و وسایل همراه آنها مورد استفاده قرار گیرد.

 

با عبور افراد از گیت تشخیص فلز، وسایل بطور همزمان در پنج محفظه لانه زنبوری قرار داده شده و اسکن می‌شوند.

 

در صورت تشخیص حمل مواد قاچاق در وسایل فرد، چراغ‌های قرمز رنگ دستگاه روشن شده و نوع مواد موجود در ساک روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

 

این دستگاه عملکردی معادل پنج دستگاه بازرسی بدنی فعلی داشته و بدلیل عملکرد مستقل و خودکار بدون نیاز به مأمور کنترل اضافی، بسیار کم هزینه تر خواهد بود.

مهدی بازدید : 548 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
قبلاً گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.
 

برترین ها: در تاریخ 16 شهریور سال جاری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبری با سرخط «یاهو با ایران خداحافظی کرد» در این سایت منتشر کردیم و گفتیم به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک خبر خوشحال کننده برای کاربرانی داریم که همچنان به ساخت اکانت یاهو تمایل دارند.

یاهو در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايی كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده می شد حذف كرده است. براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربری نيز وارد كردن شماره تلفن همراه الزامی است و اين كار برای كاربران ايراني غير ممكن است.

اما این مساله به معنای خداحافظی یاهو از ایران نیست. ما ایرانی ها همیشه راه حلی برای هر مشکل داریم.

با جست‌وجوی نه چندان آسان در وب می توانید مطلبی را پیدا کنید که در قسمت نظرات مطلبی در وب سایت worldit قرار دارد و بسیار آسان مراحل دور زدن تحریم ها علیه ایران را آموزش داده است.

برای آشنایی با روش کار به همراه عکس های آموزشی با ما همراه باشید.

مدیر سایت بازدید : 52 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

محققان دانشگاه کمبریج موفق به حل یک معمای 100 ساله در خصوص دلیل سوت‌زدن کتری شدند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشمندان هم‌اکنون می‌توانند به مهندسان در متوقف‌کردن سوت‌زدن ناخواسته و نامطلوب ماهیت مشابه لوله‌کشی خانگی یا اگزوزهای آسیب‌دیده خودرو کمک کنند.

 

سوت‌زدن می‌تواند در تمامی انواع موقعیت‌ها و هر ساختاری که شامل جریان هوای مشابه حالت سوت‌زدن کتری باشد، رخ دهد.

 

لوله‌های درون یک ساختمان مثالی بارز از این دست است و اثرات مشابه نیز در درون سیستم‌های اگزوز وسایط نقلیه آسیب‌دیده مشاهده می‌شود و با درک منشا این سوت می‌توان از چنین شرایط ناخوشایندی رهایی یافت.

 

دکتر آنوراگ آگاروال به همراه راس هنری‌وود نشان دادند چگونه صوت هنگام بالاآمدن جریان بخار از لوله ایجاد می‌شود.

 

آن‌ها دو مکانیسم جداگانه را کشف کردند که نه تنها صدا ایجاد می‌کنند، بلکه به طور خاصی موجب سوت‌زدن کتری و نه تولید صدایی می‌شود که در دیگر آیتم‌های خانگی از قبیل سشوار رخ می‌دهد.

 

سوت کتری شامل دو پلیت (صفحه) است که به یکدیگر چسبیده‌اند و حفره‌ای را شکل می‌دهند. هر دوی این صفحات دارای روزنه‌هایی در وسط هستند که به بخار امکان عبور می‌دهد.

 

گرچه صدای یک کتری توسط تغییرات ایجادشده در شکل‌گیری بخاری که در تلاش برای فرار است، ایجاد می‌شود، دانشمندان دهه‌ها در تلاش برای درک فرایند شکل‌گیری این صوت بوده‌اند.

 

هنری‌وود و آگاروال فعالیت خود را با ایجاد مجموعه‌ای از سوت‌های کتری ساده‌شده با سرعت‌های مختلف آغاز کردند و صدای تولیدشده را ضبط می‌کردند.

 

این امر به آن‌ها امکان طراحی فرکانس و بزرگی صدا را می‌داد و داده‌های تحلیل‌شده نیز امکان شناسایی مسیرها را فراهم می‌کرد.

 

در نهایت، این محققان از تکنیک دو میکروفون برای تعیین فرکانس داخل لوله استفاده کردند.

 

نتایج نشان داد که بالاتر از سرعت جریان خاص، خود صدا توسط حفره‌های کوچک (نواحی دارای جریان در حال چرخش) تولید می‌شود که در فرکانس‌های خاص می‌تواند صوت تولید کند.

 

زمانی که بخار از لوله کتری بالا می‌آید، با حفره‌ای در آغاز صوت روبرو می‌شود که از خود لوله بسیار باریک‌تر است. این امر جریان بخار را هنگام ورود به فرایند سوت منقبض کرده و جتی از بخار خلق می‌کند که از خلال آن عبور می‌کند.

 

این جت بخار ماهیتا مانند جت آب ناشی از یک شیلنگ باغبانی که پس از طی مسافت خاص به قطرات کوچکی می‌شکند، بی‌ثبات است. در نتیجه، زمانی که جت به انتهای سوت می‌رسد، جت بخار دیگر ستون خالص نیست بلکه اندکی دچار اختلال شده است.

 

این بی‌ثباتی‌ها نمی‌تواند به طور کامل از ناحیه سوت فرار کند و زمانی که به دومین دیواره سوت برخورد می‌کنند، پالس فشار کوچکی را ایجاد می‌کنند.

 

این پالس موجب می‌شود بخار روزنه‌هایی را هنگام خروج از سوت شکل داده و این روزنه‌ها امواج صوتی را تولید می‌کنند.

 

هنری‌وود و آگارول همچنین توضیح می‌دهند که چرا این اثر، سوت و نه صدای دیگری را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها نشان می‌دهند این مکانیسم به فرایند مشاهده‌شده در پیپ یا فلوت شباهت دارد.

 

بر اساس توضیحات ارائه‌شده، طی فرایندهای ایجاد صدا، یک فرکانس خاص در میان امواج صوتی غالب می‌شود، زیرا نت صدا توسط اندازه، شکل ورودی و طول لوله تعیین می‌شود و هرچه لوله طولانی‌تر باشد، نت پایین‌تر خواهد بود.

 

هنری‌وود و آگارول هم‌اکنون در حال مطالعه پروژه‌ای برای تولید دست‌خشک‌کن‌های با سرعت بالا و آرام‌تر هستند و بدین منظور چگونگی تولید صوت توسط جت هوای آزادشده این ابزار را بررسی می‌کنند.

 

جزئیات این مطالعه در The Physics Of Fluids منتشر شد.

منبع ایسنا

مدیر سایت بازدید : 67 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

محققان متالورژی کشورمان موفق به ساخت دستگاه پوشش دهی ظریف با استفاده از جرقه بین الکترود و زیر لایه شد.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از جمله ویژگی و کاربردها این دستگاه می‌توان به ایجاد پوشش با ضخامت بسیار کم در محدوده چند میکرومتر تا چند میلی متر، قابلیت تنظیم انرژی برای هر جرقه، محدوده فرکانس بسیار گسترده (50 تا چند کیلوهرتز)، ارزان بودن تجهیزات نسبت به لیزر، قابلیت حمل و نقل بسیار آسان، ایجاد پوشش‌های مقاوم به سایش، اصطکاک، خوردگی، سیکل گرمایی، خسارت‌های تابشی در صنایع هسته‌یی و تعمیر و بازیابی قطعات ارزشمند مانند پره‌های توربین در نیروگاه‌ها اشاره کرد.

 

محمد ابراهیم‌نیا، دانشجوی دکتری رشته مواد متالورژی دانشگاه تربیت مدرس و مجری این طرح در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه این پروژه در راستای تز دکتری وی از دو سال پیش آغاز شده است، اظهارکرد: این پروژه تاکنون حدود 20 تا 30 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.

 

وی درخصوص جزییات این طرح اظهار کرد: مکانیزم پوشش‌دهی به روش دستگاه لایه نشانی ظریف بدین صوت است که با ایجاد جرقه بین الکترود و زیرلایه به واسطه وجود اختلاف پتانسیل بین این دو دراثر چرخش الکترود و برخورد تماسی، قسمتی از فلز ذوب شده در محل تماس الکترود به زیر لایه انتقال می‌یابد. همچنین در اثر برخورد، قسمت بسیار کوچکی از فلز به سرعت منجمد شده و ساختار انجمادی فوق سریع بر روی سطح ایجاد می‌شود. در ادامه فرآیند، لایه‌ای دیگر از فلز بر روی لایه ایجاد می‌شود و پوشش ضخیم می‌شود.

 

ابراهیم نیا درخصوص مزیت‌های این دستگاه، گفت:‌ ایجاد پوشش با ضخامت بسیار کم در محدوده چند میکرومتر تا چند میلیمتر، رقت بسیار کم آلیاژ پوشش با زیر لایه،‌ قابلیت تنظیم انرژی هر جرقه (حدود J 1.0)، محدوده فرکانس بسیار گسترده (50 تا چند کیلوهرتز)، امکان پوشش دهی هر نقطه دلخواه با پروفیل پیچیده، ارزان بودن تجهیزات نسبت به لیزر، قابلیت حمل و نقل بسیار آسان و همچنین کوچک بودن تجهیزات مربوطه و امکان کارکرد آسان و آموزش اولیه ساده به افراد برای کار از جمله مزیت های این طرح ‌می‌باشد.

 

وی از کاربردهای این دستگاه را ایجاد پوشش‌های مقاوم به سایش، اصطکاک، خوردگی، سیکل گرمایی، خسارت‌های تابشی در صنایع هسته‌یی، تامین و بازیابی قطعات ارزشمند در صنایع مهم مانند تعمیر پره‌ی توربین‌ها در نیروگاه‌ها عنوان کرد.

 

این دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه استاد راهنمای این تز دکتری، دکتر فرشید مالک، استادیار گروه مواد و متالورژی بوده است،‌ تصریح کرد:‌ دستگاه پوشش دهی ظریف با استفاده از جرقه بین الکترود و زیر لایه در حال حاضر آماده تجاری سازی است.

منبع ایسنا

مهدی نجف زاده بازدید : 380 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گزارش‌های اخیر درباره عضویت «غیرقانونی» و «یک‌شبه» بیش از صد نفر در هیئت‌های علمی این دانشگاه را «جوسازی» و «دروغ» خواند و گفت که تمام عضویت‌ها «بر اساس قانون بوده است».

در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر که روز دوشنبه، ۲۸ مرداد، انجام شد، صدرالدین شریعتی اظهار داشت: «برای جذب این افراد بر اساس مبانی حقوقی، مجوز دریافت شده است. پست به آنها اختصاص داده‌اند. کد استخدامی دارند و برای آنها بودجه تعیین شده. مگر می‌شود یک‌شبه این کارها را انجام داد؟»

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز یک‌شنبه این هفته گزارشی منتشر کرد که از عضویت «غیرمتعارف» بیش از ۱۰۰ نفر از «دانشجویان دکترا، مدیران و کارکنان» دانشگاه علامه طباطبایی در هیئت‌های علمی این دانشگاه حکایت داشت، در حالی که «اساتید، دانشجویان و کادر اداری» دانشگاه در «تعطیلات تابستانی» به‌ سر می‌برند.

این گزارش می‌گفت که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به همین شکل برخی از اساتید را هم بازنشسته کرده است که از جمله آنها می‌توان جواد کاشانی، استاد حقوق و «نامزد بالقوه ریاست این دانشگاه در آینده»، را نام برد.

به دنبال این گزارش، روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز به معرفی دو نفر از این اساتید تازه جذب‌شده در هیئت‌های علمی دانشگاه علامه طباطبایی اقدام کرد که عبارتند از مهرداد بذرپاش، نماینده کنونی مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، و طلوع ملاباشی، دختر معاون دانشجویی کامران دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در دولت پیشین.

روزنامه شرق از این اساتید به عنوان افرادی «سفارش‌شده» نام می‌برد و به نقل از «یک منبع آگاه» می‌نویسد که کامران دانشجو در آخرین روزهای وزارت خود دستور جذب این افراد در هیئت‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی را داد و صدرالدین شریعتی نیز آن را اجرا کرد.

اما اکنون آقای شریعتی این مسئله را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «روند جذب اساتید از سال گذشته آغاز شده که بعد از بررسی گزینش، هیئت مرکزی، جذب وزارت علوم، به این افراد پست اختصاص داده شده است. حال که نوبت ارائه احکام‌شان شده اعلام می‌کنند شریعتی کودتا کرده است. کودتا علیه کی؟ علیه جهل؟ من همیشه علیه جهل کودتا می‌کنم.»

به گفته رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، ۶ دانشکده در این دانشگاه تشکیل شده یا خواهد شد که این مسئله مدیریت دانشگاه را ناگزیر از جذب اساتید جدید کرده، چنان‌ چه «شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش، هیئت امنا، هیئت مرکزی جذب و هیئت مرکزی دانشگاه» هم این مسئله را تصویب کرده‌اند.

آقای شریعتی در نهایت اظهار داشت: «افرادی که این مطالب را بیان می‌کنند چه دشمنی با شخص من، روحانیت من، مبانی اعتقادی من و یا توسعه دانشگاه دارند، نمی‌دانم. این ظلم است. من سرباز نظام هستم. وظیفه‌ام است که توسعه کمی ایجاد کنم. رهبری گفته توسعه کمی و کیفی بدهید. من هم سرباز آقا هستم. خط قرمز من مقام معظم رهبری است.»

دانشگاه علامه طباطبایی در سال‌های اخیر و در دوران ریاست صدرالدین شریعتی با بازنشستگی و اخراج اساتید بسیاری که در شمار منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد قرار داشتند، بارها خبرساز شد.

از جمله این اساتید می‌توان محمد ستاری‌فر رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت محمد خاتمی و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی را نام برد که صدرالدین شریعتی او را به دست داشتن در ناآرامی‌های روز عاشورا در سال ۱۳۸۸ متهم کرد و پس از آن حکم به بازنشستگی او داد.

مرتضی مردیها، محمود ختایی، بهروز هادی زنوز و حمیدرضا برادران شرکا هم نمونه‌هایی دیگر از این اساتید هستند که البته اقای شریعتی می‌گوید برخی از آنها به خواسته خودشان بازنشسته شده‌اند.

بذرپاش تکذیب می‌کند

در همین حال مهرداد بذرپاش نیز با انتشار جوابیه‌ای در خبرگزاری فارس، گزارش روزنامه شرق درباره عضویت او در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را تکذیب کرد.

آقای بذرپاش در این جوابیه می‌نویسد که اگرچه عضویتش در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی «قانونی» بوده، اما او «به دلایل شخصی مخالفت خود را به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای هیئت علمی» اعلام کرده و خواسته است که چنین حکمی صادر نشود.

او گزارش روزنامه شرق را «سوگیری سیاسی» و ناشی از رای عدم اعتماد مجلس به جعفر میلی‌منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، دانسته است که از چهره‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود.

مهرداد بذرپاش از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بود که در زمان ریاست او بر دولت توانست به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا دست پیدا کند. او دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی در دانشگاه علامه طباطبایی است.
مهدی نجف زاده بازدید : 425 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر اسناد ثبت و احوال کشور بوليوی دقيق باشند مردی به نام «کارملو فلورس لاورا» سالمندترين فردی است که تاکنون در جهان شناخته شده است. گفته می‌شود که وی ماه گذشته ۱۲۳ ساله شده است. اين مرد که از قوم «آيمارا» است در يک کلبه‌ای که زمينی گلی و سقفی پوشالی دارد، در نقطه‌ای دور افتاده در حاشيه درياچه «تيتيکاکا» و در منطقه‌ای که ارتفاع آن از سطح دريا حدود چهار هزار متر است، زندگی می‌کند. او چوپان است، سواد ندارد، اسپانيايی بلد نيست و دندانی هم برايش باقی نمانده است. خبرگزاری آسوشيتدپرس در گزارشی در مورد او می‌افزايد که کارملو هنوز هم بدون عصا راه می‌رود و عينک نمی‌زند. هر چند هنوز به لهجه محلی خود با کلامی رسا صحبت می‌کند ولی برای اينکه بشنود بايد داد زد و يا خيلی نزديک به گوش او حرف زد. وی در مصاحبه‌ای با خبرنگار اين خبرگزاری می‌گويد: «الان ديد من ضعيف شده، ولی قبلاً خيلی خوب بود. الان توجه شدم که تو داری به سمت من می‌آيی». در طول مصاحبه وی خيلی خوش‌برخورد بود و مدام با لثه‌های بی‌دندانش برگ‌های کوکا که يک گياه وحشی محلی است را می‌جويد. او مثل همه ساکنان مناطق کوهستانی بوليوی و کشورهای همسايه در تمام عمر خود اين گياه را جويده که يک ماده محرک است و مانع احساس گرسنگی می‌شود. کتاب معروف و مستند رکوردهای گينس می‌گويد که کهنسال‌ترين فرد دنيا براساس تحقيق در مورد اسناد تولد وی يک زن ژاپنی است که ۱۱۵ سال دارد. کهنسال‌ترين فردی که تاکنون در طول تاريخ مشخصات و سن وی ثبت شده يک زن فرانسوی بود که ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرد و در سال ۱۹۹۷ درگذشت. سخنگوی مؤسسه‌ای که کتاب رکوردهای گينس را منتشر می‌کند، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که از وجود اين مرد سالخورده در بوليوی اطلاع ندارند. خود «کارملو فلورس» می‌گويد که بايد حدود صد سال عمر داشته باشد ولی به حافظه وی نمی‌توان چندان اعتماد کرد. نوه وی می‌گويد که کارملو درجنگ سال ۱۹۳۷ با کشور همسايه پاراگوئه شرکت داشته ولی از آن چيزی به ياد نمی‌آورد. مدير مؤسسه ثبت احوال بوليوی به خبرنگار آسوشيتدپرس اسناد ثبت تولد را نشان داده که در آن تاريخ توليد «کارملو فلورس» در روز شانزدهم ژوئيه ۱۸۹۰ ثبت شده است. «کارملو فلورس» می‌گويد که راز زندگی طولانی وی اين است که به خاطر کار چوپانی هر روز ساعت‌ها راهپيمايی می‌کند. وی می‌گويد که رشته و برنج نمی‌خورد و فقط سيب زمينی‌های محلی و حبوبات مصرف می‌کند. او مشروب نمی‌نوشد و در محيطی که زندگی می‌کند خوردن گوشت چندان متداول و قابل دسترسی نيست. او می‌افزايد که هيچگاه به نقطه‌ای دورتر از پايتخت بوليوی شهر لاپاز که فقط ۸۰ کيلومتر فاصله دارد، سفر نکرده و هيچگاه به بيماری جدی دچار نشده است. همسر وی حدود ۱۰ سال پيش درگذشته است. او سه فرزند داشته که فقط يکی از آنها زنده است و ۴۰ نوه و ۱۹ نتيجه دارد.

تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 1,086
  • بازدید کلی : 67,900
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت