loading...
کمیاب فان
تبلیغات

http://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

محسن بازدید : 53 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

طلا و جواهر، پس از استفاده طولانی مدت در اثر مجاورت با بدن کثیف شده و دیگر رنگ و جلای اولیه ی خود را از دست می دهد. یکی از راحت ترین روش های شست وشوی طلا، خیساندن این زینتی های ارزشمند درون کاسه ای حاوی محلولی از آب و مایع ظرفشویی است. گرم بودن آب برای زدودن چربی ها ضروری است.

تمیز کردن طلا

شما می توانید طلاهای خود را چند دقیقه ای در محلولی از آب و مایع ظرفشویی و یا پودر لباسشویی قرار دهید و محلول را به همراه طلای داخل آن بر روی اجاق گاز، جوش بیاورید به این صورت جرم هایی که در لابه لای طلاها و جود دارند به راحتی خارج می شود. لازم به ذکر است این روش برای شست وشوی جواهرات توصیه نمی شود. پس از خروج طلاها و یا جواهرات از محلول ها، آنها را با برسی کوچک یا مسواک تمیز کنید؛ سپس آنها را آبکشی کرده و بر روی حوله ای قرار دهید. برای خشک کردن سریع طلاها و جواهرات از سشوار استفاده کنید.

براق کردن طلا و جواهر

برای براق کردن طلا و جواهر پس از خشک کردن دو روش وجود دارد:

1 - مقداری خاک ارّه از نجاری ها تهیه کرده و طلا و جواهرات را درون خاک اره فرو کنید. سپس با خاک ارّه سطح آنها را مالش دهید. پس از پاک کردن طلا و جواهر از خرده های چوب، شفافیت و برق چشم گیری را مشاهده می کنید.

2 - روش دوم استفاده از چرم و یا پاراچه ی نخی است. با مالش دادن یکی از آنها بر روی سطح طلا، برق و جلای خاصی ایجاد می شود.

تمیز کردن جواهرات بدل

برای تمیز کردن جواهرات قلّابی و به اصطلاح اتمی از جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که مقداری جوش شیرین را بر روی سطح نمناک برس مسواک ریخته و آن را به آرامی بر روی جواهرات مذکور بمالید تا براق شود.

دشمن طلا و جواهر

اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر شماست. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آنها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شماست.

نگه داری از طلا و جواهر

برای حفظ و نگه داری از طلا و جواهر آنها را در جعبه های خود قرار دهید و یا دفترچه ای پارچه ای درست کرده و طلاهایتان را با سنجاق قفلی در آن دفترچه پارچه ای وصل کنید. سپس دفترچه را تا کرده و در مکان امن نگه داری کنید.

جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردن

برای جلوگیری از گره خوردن زنجیرهای اضافی که به گردن نمی اندازید، آنها را با قفل بسته نگه داری کنید. در صورتی که زنجیر گردن شما، گره خورد، آن را بر روی سطح لیز و صیقلی قرار داده و مقداری روغن بچه بر روی محل گره بریزید. سپس با یک سوزن کلفت سعی در بازکردن گره موجود کنید.

تمیز کردن سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از جمله سنگ هایی زینتی و با ارزش است که به علت خلل و فرج های زیادی که درون آن وجود دارد، نباید آن را با آب شست. بنابراین آن را با پارچه های نخی و یا چرم جلا دهید.

تمیز کننده جواهر

 

یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و سه چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. جواهرات خود را در این مایع بخیسانید. پس از نیم ساعت با یک مسواک نرم روی سطوح جواهر را تمیز کنید. فراموش نکنید که فرمول مذکور برای تمیز کردن جواهرات بدل مناسب نیست.

محسن بازدید : 48 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

تنها یکی از ۱۰۰۰ مرد، رهبر مردان دیگر می شود. ۹۹۹نفر دیگر دنباله رو زنهایشان هستند. “گروچو مارکس”

.

.

.

دیدین این پسرای دم بخت میگن: من قصد ازدواج ندارم؟

یکی نیست بهشون بگه آخه عزیز من!

ازدواج که قصد نمی خواد! پول می خواد که تو نداری!

.

.

.

لیلی شدم مجنون شدی، شیرین شدم فرهاد شدی

حوا شدم بعید می دونم آدم بشی!!!

.

.

.

هر زنی از سر هر مردی زیاد است! “ژان پل سارتر”

.

.

.

بعضی از پسرا رو که میبینم دلم میخواد بهشون بگم:

خوشکل خانوم کدوم آرایشگاه میری !!!

.

.

.

شما آقا پسری که ابروهاتو ور میداری که خوشگل بشی، فقط با یه ابرو ورداشتن که خوشگل نمیشی، باید رژ بزنی، دامنم بپوشی که ناز بشی!

.

.

.

الهی ! به‎ ‎مردان در خانه ات / به آن زن ذلیلان فرزانه ات

به آنانکه در بچه داری تکند / یلان عوض کردن پوشکند

به آنانکه باذوق و شوق تمام / به مادرزن خود بگویند: مامان

.

.

.

بابام به مامانم سپرده جمعه ها هفت صبح بیدارش کنه؛ بگه “امروز جمعه است ، بگیر بخواب!” به حق چیزای نشنیده!!!

.

.

چرا روان درمانی مردها کمتر از زنها طول میکشه؟ چون معمولا باید در روان درمانی به دوران

کودکی بازگشت و مردها همیشه در همون دوران به سر می برند!

.

.

.

مرد با ازدواج روی گذشته اش خط می کشد ولی زن باید روی آینده خودش خط بکشد.

 

“سینکلر لوییس”

محسن بازدید : 89 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (1)

انتشار ویدیویی که در آن مرد لبنانی، دراقدامی عجیب، از صحنه خودکشی همسر خود فیلمبرداری کرده، بهت همگان را برانگیخته است.

به گزارش العالم، در این ویدیو مرد لبنانی اگر چه ناامیدانه برای منصرف کردن همسرش از خودکشی تلاش می کند، ولی اقدام عجیب او و فیلمبرداری از این صحنه در آن شرایط خاص، بازتاب های مختلفی در پی داشته است.

در این ویدیو که شنبه گذشته در منطقه الرملة البیضاء بیروت ضبط شده، یکی از عجیب ترین انواع خودکشی به تصویر کشیده شده است؛ زنی می خواهد با پریدن از طبقه هشتم ساختمانی خودکشی کند و همسرش با ناله و التماس از وی می خواهد که از این کار منصرف شود، و جالب آن که با وجود ناراحتی زیاد، تا آخرین لحظه هم فیلمبرداری از این صحنه را با گوشی موبایل ادامه می دهد.

وی با ناله از همسرش می خواهد که «به خاطر مادرش هم که شده از این کار منصرف شود»، اما زن توجهی نمی کند و تصمیم خود را عملی می کند.

هنوز هیچ یک از منابع امنیتی لبنان، صحت فیلم مذکور را تایید نکرده اند.

 

در همین حال شبکه الجدیده لبنان روز یکشنبه اعلام کرد: جنازه "آمنه" که با این اقدام به زندگی خود پایان داد، در شهر صور تشییع و به خاک سپرده شده است.

محسن بازدید : 52 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

آقای مشکی پوش با انتشار برخی اسناد، واکنش تند و تیزی در مورد صحبت های مدیر کل دفتر موسیقی انجام داد

رضا صادقی پس از دو سال سکوت، سرانجام سکوتش شکسته شد و برای اثبات به قول خودش «ناحقی ها و قانون شکنی ها» در مورد خودش، اسنادی را در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده تا انتشار آنها بازگو کننده بسیاری از واقعیات این دو سال گذشته باشد. دو سالی که در آن، این خواننده بارها پله های دادگاه های مختلف را بالا و پائین رفت و مدت زمان زیادی را هم مجبور شد دور از عرصه موسیقی و هنر سپری کند.اما قبل از پرداختن به اصل موضوع و داستان ممنوعیت اجرای زنده این خواننده (که حکم قضایی این خواننده مبنی بر عدم ممنوعیت قانونی برای اجرای برنامه، را موسیقی ما منتشر کرده است)، بهتر است کمی به گذشته برگردیم و این قصه را از اول مرور کنیم. ذکر این نکته ضروی است که «موسیقی ما» صرفا راوی مستقل اتفاقات رخ داده بین این خواننده و طرفین دعواست و آمادگی انتشار صحبت های طرفین مورد بحث را نیز دارد.

* سکانس اول – قرارداد، تهران، حوالی میدان انقلاب

رضا صادقی قراردادش با شرکت طرف حساب قبلی به اتمام رسیده و خواهان استقلال کاری خود است. در این بین مالکیت حقوقی آلبوم هایش در اختیار شرکت طرف حساب اش است و گویا طرفین پس از صحبت ها و جلسات فراوان به این نتیجه می رسند که بیست درصد از اجراهای زنده این خواننده به ازای استفاده از قطعات این آلبوم ها، به شرکت طرف حساب قبلی تعلق بگیرد. همه چیز به صورت رسمی و قرارداد منعقد می شود. حالا رضا صادقی با شرکتی دیگر وارد مذاکره شده و قرار است نخستین اجرای زنده اش را با کمپانی جدید روی صحنه ببرد. اما...

* سکانس دوم – دفتر موسیقی ، آقای میرزمانی، شکایت

مدیرعامل شرکت طرف حساب قبلی صادقی توافقات صورت گرفته در جلسات انتهایی را فاقد اعتبار می خواند و برای احقاق حق خودش با حضور در دفتر موسیقی وزارت ارشاد، از مدیر عامل وقت (میرزمانی) خواهان ورود به این ماجرا می شود. پس از کش و قوس های فراوان صادقی برای اجرای تیرماه سال قبل اش موفق می شود مجوز بگیرد و محمد میرزمانی با مسئولیت خودش مجوز دو روز اجرای این خواننده را امضا می کند. رضا صادقی بعد از مدت های زیادی روی صحنه می رود و آن صحبت معروف را روی سن می گوید: «امروز بعد از این همه سال اجرا، و بعد از این همه وقت دوری، برای اولین بار پاهایم روی سن می لرزد و نمی توانید احساسم را در این لحظه درک کنید. این استرس، از بابت دوری از صحنه و کنسرت ندادن نیست. هر لحظه امکان دارد یکی با حکم مقامی بالاتر این برنامه را قطع و من را از روی سن پائین بکشد. ولی به امید شما می خواهم تا آخرین لحظه ای که روی سن هستم، فریاد بزنم و با غرور بخوانم....» خیلی ها که در سالن حضور داشتند متوجه عمق صحبت های آقای مشکی پوش نشدند ولی اصل ماجرا از این قرار بود که واقعا این پیام به گوش صادقی رسیده بود که در حال گرفتن حکم لغو برنامه ات هستیم و ... آن اجرا به خیر و خوشی تمام شد ولی از آن سو مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با شکایت حقوقی شرکت قبلی طرف قرارداد صادقی مواجه شد. احضاریه ها به دفتر آقای مدیر عامل ارسال شدند و همین باعث شد که در مقطعی باز هم مهر ممنوع الکاری روی نام صادقی زده شود. اتفاقی نادر است که مدیر عامل یک شرکت فرهنگی هنری، علیه مدیرکل دفتر موسیقی اقامه دعوا کند و او را به دادگاه بکشد.

* سکانس سوم – دادگاه ، رضا صادقی و ...

دادگاه پشت دادگاه... صادقی علاوه بر اینکه در زندگی شخصی اش مشکلاتی عجیب گریبانگیرش شده، با شکایت های پی در پی نیز مواجه است. سکوت کرده و با هیچ رسانه ای صحبت نمی کند. حتی جواب تلفن دوستان نزدیک اش را نمی دهد و به شدت در حال حل مشکلات اش است. جمله ای از او در این وضعیت آشفته منتشر می شود که دوستدارانش را به هم می ریزد: «راهروی دادگاه تنها جایی بود که وقتی به من سلام می دادند، سرم پائین بود. من یک هنرمندم و اینجا چه می کنم؟...». جلسات دادگاه به رغم برگزار شدن مرتب و پشت سر هم به نتیجه درستی نرسیدند. در این گیر و داد مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم عوض شد و مدیریت جدید با پادرمیانی ماجرای شکایت از مدیر کل قبلی را هم به نحوی به اتمام رساند. نتایج دادگاه در مورد رضا صادقی و آینده هنری این خواننده هم چندان امید بخش نبود و فقط در این بین عمر هنری این خواننده بود که از بین می رفت. کار به جایی رسید که بزرگان موسیقی وارد معرکه شدند تا این معضل را با پادرمیانی حل کنند. در این بین مجوز آلبوم «همین» نیز به مشکل برخورده تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته بود. مسئولین شرکت طرف حساب جدید صادقی به تکاپو می افتند و در پیگیری های فراوان خواهان جواب قانع کننده ای از سوی مسئولین هستند. مدیرکل دفتر موسیقی قول های زیادی را برای حل مشکل این خواننده و طرف حساب قبلی و جدیدش می دهد ولی در عمل مجوز ها نه برای اجرای زنده و نه برای آلبوم صادر نمی شوند. اوضاع همین طور جلو می رود تا سرانجام با مساعدت دفتر موسیقی مجوز آلبوم «همین...» در روز 29 اسفند 91 صادر می شود! صدور مجوز در این تاریخ باعث می شود که این خواننده آلبومش را دو هفته بعد و به صورت مخفیانه و شبانه در بازار توزیع نماید تا مبادا باز هم مشکلاتی برایش پیش بیاید! حالا صادقی یک آلبوم جدید با تعداد زیادی تک قطعات دارد که مالکیت آنها به نام خودش است و دیگر دغدغه کمبود قطعات برای اجرای کنسرت ندارد. او می تواند بدون استفاده از قطعات آلبوم های قبلی اش که گویا مالکیت حقوقی اش در اختیار شرکت قبلی است به اجرای زنده بپردازد. رضا صادقی دو شب اجرا در تهران را با آلبوم جدید بروی صحنه می برد ولی برای درخواست تمدید برنامه اش باز هم به مشکل بر می خورد. مجوز اش صادر نمی شود و دوباره مشکلات سرازیر می شوند. پیگیری ها فایده ای ندارند و این خواننده ممنوع الکار شده! ممنوع الکاری که استعلام حراست و اماکن و همه ارگان ها برایش مثبت است اما مجوز جدید در کار نیست. برای فهمیدن دلیل این اتفاق اول پاراگراف بعدی را بخوانید...

* سکانس چهارم – طبقه 7 دفتر موسیقی

علیرضا پاشایی، اسفندیاری، جلیل پور، مشفق، صادقی و حسین خانی دور یک میز جمع می شوند و پس از صحبت ها و توافقات اولیه صورت جلسه ای را به امضا می رسانند. (متن و تصویر این صورت جلسه را رضا صادقی برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ما قرار داده است). بر اساس این صورت جلسه رضا صادقی متعهد می شود که 20 اجرای تهران و یک آلبوم موسیقی به شرکت طرف قرارداد قبلی واگذار کند تا دیگر هیچ مشکلی در بین نباشد و همه چیز به خیر و خوشی تمام شود. در متن صورت جلسه عنوان شده که این 20 اجرا بعد از انتشار آلبوم جدید صادقی که در اختیار شرکت طرف قرارداد قبلی است، برگزار خواهد شد. همه حاضرین به عنوان شاهد و ناظر و اعتبار این قول و قرار صورت جلسه را امضا می کنند اما روز بعد این جلسه باز هم گویا توافقات عملی نمی شود و جوز اجرای شهریور 92 صادقی در تهران صادر نمی شود تا دیگر خون آقای مشکی پوش به جوش بیاید و در یک گفت وگوی آتشین، برخی حرف ها را رسانه ای کند:

* صادقی: از بازرسی کل کشور پیگیری می کنم...

چند روز پیش بود که صادقی در گفت وگویی تند با یکی از رسانه ها صحبت های زیر را بر زبان آورد:« بدون تعارف و صادقانه می گویم، من در حضور آقای پاشایی (رئیس دفتر موسیقی)، آقای مشفق، آقای جلیل پور و آقای اسفندیاری قراردادی را با آقای حسین خانی به امضاء رساندم که طی آن قرار شد من چند کنسرت به تهیه کنندگی موسسه ایران گام در تهران داشته باشم و یک آلبوم هم تحویل شان دهم. این تصمیمی بود که دوستان گرفتند و من هم به این تصمیم احترام گذاشتم و این قرارداد منعقد شد. اما متاسفانه آقای حسین خانی بعد از یک مدت امضای خودشان را هم قبول نکردند و گفتند من این توافق نامه را قبول ندارم! چرایی ماجرا را من نمی دانم. اما به هرحال به شخصه توقع این موضوع را داشتم که آقای حسین خانی بعد از یک مدت این قرارداد را نپذیرند. چون ایشان معمولاً یک توافقی را انجام می دهند، بعد مشاوره می گیرند و پشیمان می شوند. نکته ای که الان وجود دارد این است که من نمی دانم چرا آقای پاشایی و دفتر موسیقی مجوز اجرای آلبوم همین را برای کنسرت صادر نمی کنند!؟ در واقع آقای پاشایی می گویند شما باید اول بروید و رضایت آقای حسین خانی را جلب کنید تا بتوانید کنسرت آلبوم همین را برگزار کنید. برای اولین بار این موضوع را اعلام می کنم که من برای دفاع ازحقم تا آخرین مرحله جلو خواهم رفت. اگر ممنوع الفعالیتم، بیایند رسماً اعلام کنند فلانی به دلیل ممنوع الکاری نمی تواند اجرا کند. اما کاری که امروز دارند با من می کنند، گرو کشی است! دلیلش را هم باید بروید از خود دوستان جویا شوید… مجوز من در مقابل توافق نامه تازه ای که آقای حسین خانی نوشته اند و من باید آن را امضا کنم نگه داشته شده! این که چرا باید این توافقنامه جدید را امضاء کنم، برای خودم هم جای سوال دارد. من یک بار در حضور دوستان با آقای حسین خانی قرار دادی را به امضاء رساندم که متاسفانه دوستان می گویند آن را کنار بگذاریم و به سراغ توافقنامه جدید برویم. چه تضمینی هست که فردا این توافقنامه جدید را هم کنار نگذارند و بگویند یک چیز جدید را باید امضاء کنی؟ این بار از حق خودم کوتاه نخواهم آمد. حتی شده به ملاقات آقای پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) خواهم رفت و مشکلم را با ایشان مطرح خواهم کرد. شک نکن صدای من را به زودی خواهند شنید. الان که به قول دکتر روحانی، فضای تدبیر و امید در کشور جاری است، دوست دارم به این موضوع امید داشته باشم که من تقدیر را با تدبیر عوض می کنم. اگر یک عده بر این باورند که تقدیر رضا صادقی این است که یک گوشه بنشیند، به این دوستان می گویم نه! من این تقدیر را با تدبیر به امید تبدیل می کنم و این کار را خواهم کرد.»

* پاشایی: حضور من باعث شد 150 میلیون به نفع رضا صادقی شود

پس از گفت وگوی تند صادقی، علیرضا پاشایی (مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در مقام پاسخگویی بر آمد و با ادبیات جالبی، در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: « آخرین تقاضای رضا صادقی برای اجرا در مناطق جنوبی کشور همچون بندرعباس و شیراز دیروز به دست ما رسیده که کارهای آن در حال انجام است. تقاضای کنسرت دیگری هم برای 31 مردادماه در بندرانزلی داشته است که کارهای آن انجام گرفته و برای گرفتن استعلام به گیلان فرستادیم. رضا صادقی یکسری تعهداتی نسبت به تهیه کننده خودش داشته که انجام نداده است. تهیه کننده در ابتدا به دادسرای رسانه شکایت کرد و دادسرا هم جلوی کار ایشان را گرفت. همان ماجرا که منجر به صدور حکم جلب مدیر قبلی دفتر موسیقی ارشاد آقای میرزمانی شد چرا که به صادقی مجوز داده بود که در آن زمان به خاطر مسائل دادگاه درست نبود. بعد از ورود من به این دفتر ماجرا جمع و جور شد. دوستان را آوردیم و نشاندیم و گفتیم کار را تمام کنند.با همین دهان روزه بگویم لطفی که من در حق صادقی کردم کسی دیگر انجام نداده است. جلسه ای که برای او با تهیه کننده گذاشتم، نزدیک به 150 میلیون تومان از بدهی های رضا صادقی توسط تهیه کننده اش صرف نظر شد»

* سکانس آخر...

صادقی دیروز در دیداری با خبرنگار سایت موسیقی ما با گفتن جمله «آقای پاشایی با زبان روزه حق را ناحق کرد»، حکم رسمی دادگاه مالکیت معنوی را در اختیار «موسیقی ما» قرار داد و خواست با انتشار این حکم و متن صورت جلسه، همگان در جریان جزئیات این اتفاق قرار بگیرند و آخرین جمله اش را این چنین ادا کرد: «یک نفر به داد من برسد».

 

در پایان این نکته را یادآوری می کنیم که سایت موسیقی ما به لحاظ رعایت اصول حرفه ای و وظیفه رسانه ای خود آمادگی انتشار صحبت ها طرفین ماجرا را دارد و امیدوار است هر چه زودتر این داستان پر تنش که تنها ماحصل آن، تضعیف فضای فرهنگی کشور است، هر چه زودتر ختم به خیر شود.

کمیاب فان

 

کمیاب فان

 

کمیاب فان

محسن بازدید : 62 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

به تازگی متخصصان پوست در زمینه سلامت لوازم آرایشی شماره یك خانم ها یعنی برق لب حساس شده اند. این روزها بعضی خانم ها ادعا می کنند که بدون برق لب هرگز از خانه خارج نخواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب سبز ؛ برق لب یك ماده آرایشی است اما همزمان لب های شما را مرطوب و چرب می کندو حس درخشندگی و کمی رنگ حریری می دهد. كمتر لوازم آرایشی مثل برق لب هست كه چند کارایی را در یک محصول ارائه کند.

 

برق لب مثل روغن بچه

 

نگرانی در مورد ارتباط سرطان پوست با برق لب ناشی از ترکیبات تشکیل دهنده مختلف درهزاران برند برق لب در دسترس است (با همه اینها، یک مصرف کننده هوشیار همیشه به نوع ترکیبات محصولی که خریداری  می کند توجه کرده و از محصولاتی که دارای سرب و تركیبات پارابن است دوری می کند). مشکل اصلی بسیاری از برق لب ها این است که تعداد بسیاری از آنها فاقد ضدآفتاب هستند.

 

برخی متخصصان پوست باور دارند که استفاده از برق لب به عنوان ضدآفتاب مثل حمام آفتاب گرفتن پس از مالیدن روغن بچه به پوست است. همه می دانند که باید خود را در برابر اشعه های UV نور خورشید محافظت کنند. اما مصرف روغن بچه تنها جذب اشعه های نور خورشید را بیشتر می کند و شما را در معرض آسیب های جدی آفتاب سوختگی قرار می دهد. برق لب ها هم دقیقا مشکلاتی مشابه این مورد را ایجاد می کنند.

 

برق لب تنها نزنید

 

وقتی لب ها خشک، ترک خورده یا قاچ خورده می شوند چه باید کنیم؟ ما از برق  لب استفاده می کنیم كه این مشکل را حادتر می کند. برخی متخصصان پوست باور دارندکه برق لب ها اشعه های نور خورشید را جذب و آنها را مانند یک ذره بین روی لب ها منعکس کرده و در نتیجه خطر را بیشتر می كنند.

 

اما چطور می توانیم از لب های مان محافظت کنیم؟ آیا باید تمام برق لب های خود را دور بریزیم؟ خیر. باید زیر برق لب خود از رژلبی استفاده کنیم که دارای یک ضدآفتاب بسیار قوی باشد یا می توانیم زیر برق لب خود  از پماد یا کرم های لب با حداقل30 SPF استفاده کنیم حتی بعضی از شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی برای محافظت بیشتر پمادهای لب با50  SPF  هم تولید کرده اند.

 

یادتان باشد هر زمانی که بیرون از خانه می روید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به لوازم آرایشی و ضدآفتاب خود آیتم پماد لب با 50-SPF30   را هم اضافه کنید. اصلا چند تا از آنها را در محل های قابل دسترس خود مانند کیف دستی، ساک ورزشی، کشوی میز، داشبورد ماشین یا هر جایی که می دانید به آن احتیاج پیدا خواهید کرد قرار دهید تا همیشه لب های خود را با آن مرطوب و زیبا نگه دارید.

 

علامت هشدار

 

می دانید كه لب های ما هم مثل پوست مان باید مورد محافظت قرار گیرند. بدون محافظت کافی در برابر اشعه های خطرناک ماورای بنفش نور خورشید، لب های شما درمعرض خطر جدی ابتلا به سرطان پوست قرار می گیرد.

 

 

افرادی که بیشتر وقت خود را زیر نور خورشید می گذرانند، مانند کشاورزان و ماهیگیران یا خانم هایی كه خیلی حمام آفتاب می گیرند، اغلب روی لب های شان جراحت های خاصی به وجود می آید که به آن التهاب لب مربوط به تاثیر شیمیایی (actinic cheilitis ) می گویند. این التهاب ها یا جراحت ها بسیار شبیه شاخی شدن مربوط به تاثیر شیمیایی(actinic keratosis ) است که روی پوست شما نمایان می شود. التهاب لب شیمیایی نتیجه تابش مدام نور خورشید به لب های بدون محافظت کافی است. علائم مزمن این بیماری عبارتند از: خشکی، ترک و شکاف لب ها.

محسن بازدید : 59 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

یاهو دست به خرید Rockmelt زده. سرویسی که ادعا می کرد می تواند مرورگر ها را دوباره اختراع کند و به آن ها چهره ای اجتماعی تر بدهد، اما خیلی زود با شکست مواجه شد. این سرویس نتوانست کاربران مورد انتظارش را جذب کند و رفته رفته روزهای سیاهی را پیش روی خود می دید، تا اینکه ماریسا میر، مانند دایه ای مهربان از راه رسید. یاهو مانند بسیاری از استارت آپ های نه چندان موفق دیگر که در چند وقت اخیر خریداری کرده، Rockmelt را نیز به تملک خود در آورد.

میر به خاطر خرید های عجیب و غریب، در چند وقت اخیر به شدت از جانب رسانه ها تحت فشار قرار گرفته. خرید استارت آپ هایی با مخاطب اندک، شکست خورده و یا رو به نابودی، تصمیماتی سؤال بر انگیز از جانب مدیر شرکتی به شمار می روند که خود وضعیت چندان ایده آلی ندارد و با دوران اوجش، کیلومتر ها فاصله دارد.اما میر در خرید این سرویس ها، نکته ای را می بیند که دیگران از آن غافل می شوند.

 

او در واقع با این خرید ها، کمپانی ها را تحت تملک خود در نمی آورد، بلکه مهندسین آن شرکت ها را برای خود استخدام می کند.مجله معتبر Businessweek در مقاله ای به این نکته اشاره می کند که یاهو هر بار با خرید شرکتی، مهندسینی قابل را با قرارداد آماده ۲ تا ۴ ساله به مجموعه خود اضافه می کند و آن ها را مشغول ساخت سرویس های مورد نظر خودش می کند.

کمیاب فان

اما آیا برای یاهو راحت تر و ارزان تر نخواهد بود اگر بخواهد برنامه نویسان و مهندسین را از بازار آزاد و یا مستقیما از دانشگاه ها استخدام کند؟

پاسخ منفی است. این روز ها رقابت برای جذب توسعه دهندگان در Silicon Valley به طرز وحشتناکی میان غول های دنیای تکنولوژی، بالا گرفته است.

 

‏استخدام کنندگان سعی می کنند برنامه نویس های تازه اخراج شده را با فعالیت در بخش نظرات داستان های خبری که موضوع شان اخراج کارمندان است، جذب کنند. دیگر جویندگان انسان نیز در کافه هایی که کارمندان سابق (اخراجی ها) در غم از دست دادن شغل شان مشغول غم گشایی با نوشیدن زیاد بودند، ظاهر می شوند و مصاحبه های شغلی برای آنها ترتیب می دهند.

کمیاب فان

اما در این بین، استخدام برای شرکتی مثل یاهو، سخت تر از دیگر کمپانی ها است. شرکتی که در چند وقت اخیر حسابی از رقبای خود عقب مانده و در بین جوانان برنامه نویس، به عنوان پیر ریش سفید دنیای «دات کام» شناخته می شود. اما راهی که میر انتخاب کرده، حق انتخابی را برای توسعه دهندگان قائل نمی شود. یاهو به استعداد هایی در زمینه موبایل نیاز دارد، و میر با اتکا به پول شرکت سرمایه گذاری علی بابا، به خوبی افراد مورد نظرش را به چنگ می آورد.

در واقع اکوسیستم دره سیلیکون، بدین صورت است که بهترین برنامه نویسان معمولا جذب استارت آپ ها و پروژه های کارآفرینی می شوند، تا از طریق شراکت با آن ها، شانسی برای پول دار شدن یک شبه داشته باشند. در صورتی که استارت آپ ها با شکست مواجه شوند، شرکتی که بر روی برنامه نویسان جوان سرمایه گذاری کرده، سعی می کند کمپانی بزرگی را پیدا کند که حاضر است برای داشتن مهندسین مستعد موجود، هزینه کند.

و این گونه چرخه استارت آپ های متعدد و آزمون و خطاهای گوناگون در دره سیلیکون، به گردش در می آید.به هر ترتیب، تنها زمان است که می تواند اثر بخش بودن استراتژی مریسا میر را اثبات کند. یاهو تحسین ها و جوایز بسیاری را با اپلیکیشن هواشناسی جدیدش به خود اختصاص داد و نشان داد که می تواند محصولات بی نقصی را در حوزه موبایل ارائه دهد.

 

در حالی که منابع مالی شرکت در حال ریزش است، میزان مشارکت کاربران و ترافیک سایت سرانجام روند صعودی به خود گرفته و از همه مهم تر نرخ کناره گیری کارمندان از سمت های خود، ۵۹ درصد کاهش داشته. کسی چه می داند، شاید خون جدیدی که میر به ساختار یاهو تزریق کرده، بتواند آینده این ریش سفید دنیای دات کام را با تحولی جدی روبرو کند.

محسن بازدید : 255 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.

 

دختر لبخندی زد و گفت ممنونم

 

تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..

 

حال دختر خوب نبود..

 

نیاز فوری به قلب داشت..

 

از پسر خبری نبود..

 

دختر با خودش میگفت :

 

میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..

 

ولی این بود اون حرفات..

 

حتی برای دیدنم هم نیومدی…

 

شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم..

 

آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید…

 

چشمانش را باز کرد..

 

دکتر بالای سرش بود.

 

به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟

 

دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.

 

شما باید استراحت کنید..

 

درضمن این نامه برای شماست..!

 

دختر نامه رو برداشت.

 

اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد.

 

بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود:

 

سلام عزیزم.

 

الان که این نامه رو میخونی من در قلب تو زنده ام.

 

از دستم ناراحت نباش که بهت سر نزدم

 

میدونستم اگه بیام هرگز نمیذاری که قلبمو بهت بدم..

 

پس نیومدم تا بتونم این کارو انجام بدم..

 

امیدوارم عملت موفقیت آمیز باشه.

 

(عاشقتم تا بینهایت)

 

دختر نمیتوانست باور کند..

 

اون این کارو کرده بود..

 

اون قلبشو به دختر داده بود..

 

آرام اسم پسر را صدا کرد و قطره های اشک روی صورتش جاری شد..

 

و به خودش گفت چرا هیچوقت حرفاشو باور نکردم…!

محسن بازدید : 50 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

ظاهر و محتوای پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران بلافاصله پس از آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی تغییر کرد.

بلافاصله پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، ظاهر و محتوای پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران (president.ir) تغییر کرد.

 

در این تغییرات اعمال شده، اخبار و تصاویر مربوط به دوره 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و زندگینامه وی از روی این سایت حذف شده و چند خبر و تصویر مربوط به حسن روحانی به همراه زندگینامه وی جایگزین شده است.

 

کمیاب فان

محسن بازدید : 55 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

دانشجوی حقوق: با اینکه همیشه شاهد اعمال دانشجویان است ولی هیچوقت و در هیچ دادگاهی علیه آنان شهادت نمی دهد!

دانشجوی جغرافیا: مکان، آب و هوا و شرایط محیطی در او تاثیری ندارد چون او همه جا هست!

دانشجوی مهندسی: شجاعتش برایم قابل تحسین است چون ماکت هر پل یا ساختمانی را که می سازم بدون توجه به احتمال تخریب آن، به رویش می رود و افتتاحش می کند!

دانشجوی پزشکی: تنها موجودی است که از تیغ تشریح من هراسی ندارد و به طرفم می آید تا با فدا کردن جانش موجب پیشرفت علم پزشکی شود!

دانشجوی مدیریت: با آن جثه کوچک، آنچنان خانواده پرجمعیتش را مدیریت و اداره می کند که انگار مدیر بودن باید در خون هر کس باشد و درس خواندن بی فایده است!

دانشجوی زبان و ادبیات فارسی: او هیچوقت حرفی نمی زند ولی با سکوتش هزاران حرف را به من می آموزد!

دانشجوی روانشناسی: درون گرا، خجالتی، کم حرف، یک شخصیت منحصر به فرد!

دانشجوی علوم سیاسی: به هیچ دسته و گروهی وابسته نیست، تک و تنها برای هدفش تلاش می کند!

دانشجوی برق: وقتی روشنایی و خاموشی در نحوه حرکت او بی تاثیر است من را متوجه نیرویی فراتر از برق می کند!

دانشجوی کامپیوتر: مغز کوچک او با آن همه ذخایر اطلاعاتی بسیار پیشرفته تر از فلش ۳۲ گیگ است!

دانشجوی فیزیک هسته ای: زندگی در خوابگاه حق مسلم اوست!

دانشجوی تربیت بدنی: آنقدر عضلاتش نیرومند است که می تواند از دیوار راست هم بالا برود!

دانشجوی زبان شناسی: هیچکس زبانش را نمی فهمد!

دانشجوی علوم تربیتی: شیوه تربیتی او در تعلیم فرزندان بی شمارش برایم قابل احترام است چرا که تمام آن فرزندان بی چون و چرا ادامه دهنده راه او می باشند!

دانشجوی زمین شناسی: کاش می توانستم به مانند او به اعماق زمین بروم و ندیدنی ها را ببینم!

دانشجوی زبان انگلیسی: ! It is always silent

دانشجوی تاریخ: گذشت اعصار و قرون نتوانسته هیچ تاثیری در ظاهر و عقاید و شیوه زندگی او بگذارد!

دانشجوی فلسفه: همیشه فلسفه وجودی او برایم سوال بوده ولی مطمئنم که در پس خلقتش هدفی والا نهفته است!

دانشجوی هنر: هیچوقت منتظر نمی شود تا بتوانم پرتره اش را تمام کنم!

دانشجوی مکانیک: با الهام از او توانستم خودرویی بسازم که هم در آب و خشکی حرکت کند و هم بتواند از سطوح صاف و صیقلی بالا برود!

دانشجوی آمار: بدون شک از یک روش آماری قوی برای محاسبه تعداد فرزندانش بهره می برد!

دانشجوی اخلاق: آنقدر با مرام و پایبند به اخلاقیات است که تا به حال نگذاشته هیچکس اشک او را ببیند حتی زمانیکه فرزندش را جلوی چشمانش له می کنند!

دانشجوی علوم ارتباطات: تا او هست، هیچکس تنها نیست!

مهدی بازدید : 50 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

یک گروه عکاسی تصویر پانورامایی 360 درجه‌ای از توکیو تهیه کرده که دومین عکس بزرگ جهان به شمار می‌آید.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه 360Cities تصمیم دارد از تمامی شهرهای اصلی جهان با دقت بسیار بالا عکس تهیه کند.

 

این گروه پس از خلق پانورامای 360 درجه‌ای از لندن و شکستن رکورد بزرگ‌ترین عکس جهان از این دست، برای پروژه بعدی بر روی توکیو متمرکز شد.

 

تصویر جدید شاید رکورد پانورامای لندن را نشکند، اما با وجود 180 گیگاپیکسل، دومین عکس بزرگی است که تاکنون تهیه شده است.

 

جفری مارتین، موسس گروه عکاسی مزبور، در سپتامبر سال 2012 دو روز را بر روی پشت‌بام برج توکیو گذراند و 10 هزار تصویر منفرد را که سرانجام پانورامای نهایی را شکل دادند، تهیه کرد.

 

هر یک از این عکس‌ها با دوربین Canon 7D digital SLR گرفته شده‌اند که مجهز به لنزهای Canon 400-mm f5.6 L است.

 

این دوربین که برای گرفتن خودکار تصویر برنامه‌ریزی شده بود، بر روی تجهیزات پانورامای رباتیک Clauss Rodeon VR Head ST نصب بود و برای عکاسی به سه نقطه برج برده شد.

 

«شرکت راهکارهای فناوری فوجیتسو» حامی مالی این پروژه، کارگاه Celsius R920 را تشکیل داد.

 

این کارگاه پانورامای نهایی را به تصویری تبدیل کرد که کاربران با زوم‌کردن بر روی صحنه‌ها می‌توانند آن را کنکاش کنند.

 

با وجود «رم» 192 گیگابایتی و پردازنده 12 کوری، رایانه مورد استفاده برای پردازش تصویر به دو هفته و همچنین زمان اضافی برای تبدیل آن به پانورامای تعاملی جهت تماشای آنلاین نیاز داشت.

 

شاید این تصویر نتواند رکورد بزرگ‌ترین عکس جهان را که در اختیار عکس 320 گیگاپیکسیلی از لندن است، بشکند اما بزرگ‌ترین عکسی است که تاکنون از توکیو گرفته شده است.

 

اندازه تصویر کلی 600 هزار در 300 هزار پیکسل گزارش شده که چنانچه با تفکیک‌پذیری عکاسی معمولی گرفته می‌شد، تصویری به عرض 100 متر و ارتفاع 50 متر می‌بود.

 

از نقطه دید 20 طبقه‌ای دوربین، امکان گیراندازی سازه‌ها و چشم‌اندازهایی که در فاصله 30 کیلومتری (از قبیل مرتفع‌ترین ساختمان توکیو به نام Tokyo Skytree) واقع شده‌اند، وجود داشت.

 

سطح دقت پانوراما قابل‌توجه است و با زوم‌کردن روی تعدادی از مناطق، می‌توان به آسانی چهره یک شخص را تشخیص داد، پلاک‌های خودروها را خواند و حتی به درون پنجره فروشگاه‌ها نفوذ کرد.

 

انتهای پیام

 

 

عکس پانورامایی 360 درجه از توکیو

 

 

عکس پانورامایی 360 درجه از توکیو

 

 

عکس پانورامایی 360 درجه از توکیو

 

 

عکس پانورامایی 360 درجه از توکیو
تبلیغات


کمیابhttp://up.sarayanmusic.ir/up/sarayanmusic/Documents/baner-sarayanmusic2.gif

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 491
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 628
  • بازدید ماه : 906
  • بازدید سال : 1,841
  • بازدید کلی : 68,655
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت